Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2022
    Skąd
    Augsburg / Bavaria
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2009

    Fiat 500 1.2 Usterka ABS.

    Siema.
    Czy ktoś mógłby sie podzielić ze mną schematem instalacji od czujników ABS w 500 1.2? Od kilku dni, w 500-ce żony świeci się kontrolka ABS i wyświetla komunikat, informujący, że ABS jest niedostępny. Tester OBD informuje, że może być uszkodzony tylny prawy czyjnik przy kole. Chciałem sam się za to zabrać, ale wcześniej chciałbym się dowiedzieć, jak dokłądnie jest zamontowany czujnik ABS i jak go ewentualnie najprościej zdemontować lub dobrać się do pierścienia. A może ktoś miał podobny problem i chciałby coś podpowiedzieć.
    Dzięki serdeczne za każde info.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Jeżeli błędu nie da się skasować to nie wina pierścienia .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2022
    Skąd
    Augsburg / Bavaria
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2009
    A jeśli uszkodzony jest kabel lub sam czujnik?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Trzeba sprawdzic ciaglosc polaczenia lub podmienic czujnik.Program wskazal prawdopodobne miejsce usterki...więc do dziela,

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2022
    Skąd
    Augsburg / Bavaria
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2009
    No właśnie chodziło mi o to, jak zabrać się do wymontowania go. Ten Fiacik wyglada mi na taką lichotę, że boję się, że tam poś połamię :-))) Że tak powiem- to nie moja liga

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    347
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Sygnał z prawego tylnego czujnika ABS leci do sterownika ABS w pinach 19 i 31 ale najprościej podmienić czujniki miejscami i sprawdzić czy błąd nadal występuje.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 30-01-2022 o 07:51

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2022
    Skąd
    Augsburg / Bavaria
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2009
    Wreszcie udało mi się pozamieniać te czujniki. Przyznam, że mnie to troche nerwów kosztowało. Czujniki siedziały tak mocno, że byłem przekonany, że rozpierniczę je podczas wybijania. W każdym razie, jak bym nie zamieniał, zawsze wyskakuje błąd na tym samym kole. Niestety brakło mi czasu na dalszą zabawę, więc dziś lub jutro ciag dalszy. Sprawdzę piny kabla 19 i 31 przy wejściu do sterownika ABS.
    Cały czas mam nadzieję, że uszkodzony jest właśnie ten przewód. Jeśli to sterownik- da się go jakoś naprawiać, czy tylko wymiana?
    Czy taka usterka to jakaś typowa bolączka tego Fiacika?
    Screenshot (3).jpg
    Screenshot (2).jpg
    Screenshot (1).jpg
    Ostatnio edytowane przez SebastianAugsburg ; 14-02-2022 o 09:27 Powód: dodałem zdjęcia

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2022
    Skąd
    Augsburg / Bavaria
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2009
    Aktualizacja.
    Z racji kiepskiej pogody i braku czasu, dopiero dziś zabrałem się do testowania kabla i wtyczki ABS. Niestety, albo i stety, podpięcie multimetru pod Piny 19 i 31 we wtyczce przy sterowniku, nie dawało żadnego oporu. Szczerze powiedziawszy, nie miałem pewności, czy kolega Szary1977 podał mi dobrą numeracje pinów w sterowniku ABS, odpowiadających prawemu, tylnemu czujnikowi.
    Sprawdziłem, czy prąd przechodzi od czujnika przy kole do kabla za kostką, nakłuwając przewody. Przechodził. Potem połączyłem 2 metrowym, jednożyłowym kablem, próbnik prądu, i sprawdziłem z osobna obydwa Piny przy kostce z tyłu, z wtyczką przy sterowniku ABS. Próbnikiem sprawdziłem przewodzenie do pinów 19 i 31. Pin 31 przewodził prąd, Pin 19 już nie. Potem dla pewności przetestowałem wszystkie piny we wtyczce przy sterowniku, łącząc każdy z osobna z martwym Pinem wtyczki- wszystkie martwe.
    sterownik (2).jpg Wiem, trochę to zmasakrowałem, bo na początku próbowałem tam wejść bezpośrednio czujnikiem. Edit: Niestety po naprawie kabla , trzeba było te styki we wtyczce trochę zreanimować, bo nie stykało :-)
    sterownik (1).jpg

    Moja diagnoza- uszkodzona 1 żyła kabla, łączącego wtyczkę z tyłu z wtyczką przy module ABS.
    Pytanie- czy pomiędzy tylną wtyczką a wtyczką przy sterowniku ABS, jest ten kabel jeszcze gdzieś połączony? Czy może trzeba wymieniać całośc od wtyczki do wtyczki? Póki co nie wiem jak to jest połączone, bo kabel jest pociągnięty we wnętrzu podwozia.

    Za każdą podpowiedź serdeczne dzieki :-)))
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez SebastianAugsburg ; 24-02-2022 o 22:39

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    spróbuj igłą wpinać się w przewód i sprawdzaj do którego momentu masz przejście od czujnika. Jeden koniec na żyle przy czujniku a drugi wpinaj się igłą z przewodem do miernika . Obstawiał bym (tak miałem w innym aucie ) gdzieś na łączeniu się kilku wiązek w komorze silnika . Wiesz jaki kolor przewodu przy czujniku ,więc sprawdzaj np między czujnikem a wiązką wejściową w komorze silnika i w tym samym miejscu między początkiem wiązki w komorze silnika a sterownikiem . W ten sposób zawęzisz poszukiwania . Albo w stronę czujnika albo w stronę sterownika

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2022
    Skąd
    Augsburg / Bavaria
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2009
    Udało się! i
    Okazałoo się, że kabel jest przerwany 2 centymetry !!! za tylną wtyczką. On za wtyczką wchodzi w taki plastikowy pancerzyk. Coś mnie natchnęło i wyjąłem go z tego pancerzyka. Niestety nie było tak prosto. Najpierw próbowałem zlokalizować, który z kabli w wiązce pod maską leci do mojego czujnika. Trochę czasu straciłem, żeby ustalić, którą wiązką pod mask, lecą kable do tego czujnika. Od tylnej wtyczki lecą 2 szare kabelki, jednak żaden z szarych kabli idących od sterownka ABS, najwyraźniej nie leci do pinów 19 i 31. Być może gdzieś w połowie drogi, jest jeszcze jedna złączka, od której leci kabel innego koloru.
    Przerwanego kabla za wtyczką zostało na tyle mało, że nie dało się go już połączyć z resztą. Obciąłem drugą żyłę i zabrałem wtyczkę do domu, gdzie przylutowałem do kikutów przy wtyczce kable i zalałem to klejem na gorąco.
    20220223_150405.jpg
    wtyczka (1).jpg
    Oczywiście teraz już łatwo udało się połączyć wtyczkę z resztą kabla. Oczywiście trzeba to potem zaizolować rurką termokurczliwą i powinno parę lat podziałać.
    Wszystko udało mi się zrobić na parkingu na asfalcie, ale dla ułatwienia podniosłem prawą stronę na lewarku.
    Co ciekawego odkryłem- kiedy włączam zapłon, i sprawdzam próbnikiem przepływ prądu pomiędzy wtyczką (podpiętą pod tylny czujnik), przy sterowniku z wtyczką z tyłu, okazuje się, że prąd przepływa z jednego pinu do obydwu pinów podpiętej wtyczki. Kiedy zapłon jest wyłączony, prąd pojawia się tylko na każdym z pinów tylnej wtyczki z osobna. Nie wiem, czy to jest normalne w każdym aucie- moje pojęcie o elektryce jest bardzo blade, praktycznie nie miałem dotąd z elektryką nic wspólnego. Dlatego najpierw myślałęm, że jest gdzieś zwarcie, ale po odpaleniu auta, błąd zniknłą. Od wczoraj zrobiłęm Fiacikiem już ponad 100 km i zrobiłem przegląd rejestracyjny. Wszystko działa jak powinno.
    Pozdrawiam grupowiczów.
    Ostatnio edytowane przez SebastianAugsburg ; 24-02-2022 o 22:46


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-04-2021, 10:10
  2. usterka liczników w Fiat Panda 1.1 rok produkcji 2004
    Napisany przez PiotrekW na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-05-2019, 19:01
  3. Fiat Marea poważna usterka POMOCYY!!!!
    Napisany przez syku997 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-04-2013, 20:04
  4. fiat bravo 1.8 gt 1996r usterka
    Napisany przez dan86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2011, 12:54
  5. fiat bravo 1.8 gt 1996r usterka
    Napisany przez dan86 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-10-2011, 15:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449fiat-500-1-2-usterka-abs-49854

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl