Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 76
Like Tree8lubi to!

Temat: Migająca lampka czujnika poziomu oleju  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    296
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Już mnie nic nie zdziwi prawdę mówiąc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    296
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Warsztat się poddał, podejrzewają, że to coś elektronicznego, ale żeby było śmieszniej wiązka jest cała.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    I teraz na dodatek już całkowicie zwariował, teraz lampka Alladyna miga caly czas.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jak miga lampa alladyna to powinien być błąd w ECM silnika. Proponuje zewrzeć wtyczkę od strony wiązki silnika w chwili kiedy mryga kontrolka oleju czy się uspokoi. Jak nie to wina może być w samym ECM skoro wiązka nie jest nigdzie nie jest przetarta.
    Niebieska lubi to.

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    296
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Najważniejsze, że można nim jeździć, a w warsztacie podejrzewają, że może być zimny lut za zegarami. Cóż, będziemy szukać elektronika.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Niebieska Zobacz post
    Najważniejsze, że można nim jeździć, a w warsztacie podejrzewają, że może być zimny lut za zegarami. Cóż, będziemy szukać elektronika.
    Bardziej prawdopodobny jest problem w ECU silnika, który pracuje w słabych warunkach. Przymocowany do silnika, a co za tym idzie wibracje, do tego zmiany temperatur.
    Niebieska lubi to.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    296
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Może i to ten sterownik, oprogramowanie w komputerze potrafi zwariować więc i to w samochodzie też może.

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    Ja na waszym miejscu zajechałbym do najbliższego ASO z prośbą o zaktualizowanie softu, może coś by to pomogło, raczej dużo za takie coś nie skasują, kiedyś przy wymianie przełącznika jak moje auto było na gwarancji to przy okazji to zrobili, czyli takie coś istnieje, ale ta moja sytuacja miała miejsce z 9 lat temu.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    296
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Niby w tym warsztacie sprawdzali sterownik silnika, jego spójność czy coś [nie pamiętam] i było ok.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    No właśnie boimy się, że zanim zaktualizują to oprogramowanie to pół samochodu wymienią

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Niebieska Zobacz post
    Może i to ten sterownik, oprogramowanie w komputerze potrafi zwariować więc i to w samochodzie też może.
    Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić jakie komunikaty wali w aktywnej diagnostyce. Jeżeli będzie informacja o braku ciśnienia oleju, to do sprawdzenia odcinek od czujnika (ze zworą na wtyczce) do kompa silnika, w tym sam komp. Jak sprawdzili, że komp silnika działa poprawnie? Aktualizacja softu tu nie pomoże. Można ewentualnie na kilka minut odłączyć akumulator, ale zapewne nic to nie da.
    Nie mają w warsztatach pojęcia jak się za to zabrać, tyle w temacie.
    ECU potrafią ciekawie się sypać.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    347
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał StrajGer Zobacz post
    Ja na waszym miejscu zajechałbym do najbliższego ASO
    Ja osobiście bardzo unikam ASO bo żona ma astrę z navi (Europa zachodnia)i i dzwoniłem do pobliskiego ASO i powiedzieli że nie ma problemu zainstalować mapę całej Europy ( koszt ok.800 pln) ale jak dzwoniłem do innych ""prywatnych" warsztatów to się okazało że jak mam Europę zachodnią to muszę wgrać taką samą bo jak wgram Europę to mogę całe radio z navi wywalić bo zostanie uszkodzona kość.
    A z moim ECU też coś było robione bo mam zapisane że nowy soft był wgrywany w 2015 i przebieg zapisany w ECU jest o 2/3 mniejszy od rzeczywistego.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 23-11-2019 o 00:20

  12. #56
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    A z moim ECU też coś było robione bo mam zapisane że nowy soft był wgrywany w 2015 i przebieg zapisany w ECU jest o 2/3 mniejszy od rzeczywistego.
    Z moim nic nie było robione, przebieg wyzerował się samoistnie z powodu pękniętego alternatora, przy 150tyś.km. Nagłe wyłączenie silnika podczas jazdy przy 120km/h. - pamiętam jak dziś.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    296
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Pod względem mechanicznym jest jak najbardziej sprawny, to jakiś błąd z elektroniką tylko pytanie czy to komputer czy zimny lut czy po prostu diodzie odpowiedzialnej za podświetlanie lampki Alladyna coś odbiło.
    Komputery nie tylko w samochodzie potrafią ciekawie się sypać, wiem z doświadczenia jako supermod i helpdesk na forach komputerowych

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Z moim nic nie było robione, przebieg wyzerował się samoistnie z powodu pękniętego alternatora, przy 150tyś.km. Nagłe wyłączenie silnika podczas jazdy przy 120km/h. - pamiętam jak dziś.
    Rany, nie zazdroszczę, dobrze, że nie spanikowałeś i nie miałeś wypadku.

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2017
    Skąd
    KRK
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1,9 JTDm 8v
    Rocznik
    2008
    Kiedyś w Focusie dieslu miałem przypadek, że załączyła się czerwona kontrolka w czasie jazdy. Spanikowany zatrzymałem się wyłączyłem silnik (bagnet, poziom oleju OK). Włączyłem ponownie i 0 problemów, więc jeździłem kolejnych kilka msc. Sytuacja powtórzyła się w ciągu pół roku może 2 razy. Na przeglądzie poprosiłem by sprawdzili błędy, oczywiście wskazanie padło na czujnik ciśnienia oleju (samochód miał 50 tyś przebiegu i był na gwarancji) nibym przepsikali złączki, czujnik na wszelki wypadek wymienili (podobno) ale po kilku dniach znowu czerwona lampa. Tym razem od razu pojechałem do nich. I jak wzięli się za sprawdzanie to po godzinie zadzwonili że samochód na dłużej zostanie. Na pompie było mikro pęknięcie (podobno) co tylko w jakiś ekstremalnych przypadkach powodowało zaświecenie się kontrolki. Pewnie dzięki gwarancji i procedurom serwisowym (sprawdź kabel - działa/tak nie - wymień czujnik działa tak/nie - wymien... aż do pompy zawdzięczam naprawę :-)

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Nie wiem dlaczego każdy na wieść o lampce oleju pierwsze co mówi o czujniku, to nie są elementy które padają jak muchy. Podam przykład od znajomych, co prawda dotyczący silnika VAG 1.2 HTP. Zapalala się lampka oleju okresowo, czasem była czasem nie, auto smigało normalnie bez problemu, silnik cicho pracował. Wymieniono czujnik lecz to nie pomogło, mówię jechać autem do warsztatu, sprawdzić kompresje,zmierzyć ciśnienie oleju, smarowanie itp. Zostało to zbagateliziwane przez kobietę bo przecież po co skoro auto jeździ.... Pojechała tym autem na wczasy, ok 1000km później słyszałem że panewki się tluka niemiłosiernie a silnik pracuje na dwóch z trzech cylindrów. Wiem tylko że skończyło się to wymiana silnika za kilka tys PLN bo nie opłacało się go remontować. Nie wiem bo było przyczyną, czy pompa oleju czy jakiś syf w układzie smarowania zatklal przepływ oleju , w każdym razie problem był nie czujnikowy i radzę nie bagatelizować tego szczególnie jeśli wymiana czujnika nie przyniosła efektu

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    347
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał dr146 Zobacz post
    Nie wiem dlaczego każdy na wieść o lampce oleju pierwsze co mówi o czujniku, to nie są elementy które padają jak muchy. Podam przykład od znajomych, co prawda dotyczący silnika VAG 1.2 HTP. Zapalala się lampka oleju okresowo, czasem była czasem nie, auto smigało normalnie bez problemu, silnik cicho pracował. Wymieniono czujnik lecz to nie pomogło, mówię jechać autem do warsztatu, sprawdzić kompresje,zmierzyć ciśnienie oleju, smarowanie itp. Zostało to zbagateliziwane przez kobietę bo przecież po co skoro auto jeździ.... Pojechała tym autem na wczasy, ok 1000km później słyszałem że panewki się tluka niemiłosiernie a silnik pracuje na dwóch z trzech cylindrów. Wiem tylko że skończyło się to wymiana silnika za kilka tys PLN bo nie opłacało się go remontować. Nie wiem bo było przyczyną, czy pompa oleju czy jakiś syf w układzie smarowania zatklal przepływ oleju , w każdym razie problem był nie czujnikowy i radzę nie bagatelizować tego szczególnie jeśli wymiana czujnika nie przyniosła efektu
    Przeczytaj kilka postów wyżej to zrozumiesz czemu mowa o czujniku i elektryce a nie o ciśnieniu oleju. I powiedz mi co ma kompresja do ciśnienia oleju
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 23-11-2019 o 19:05


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 1.9 jtd brak kabla do czujnika poziomu oleju
    Napisany przez batanek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-06-2018, 22:25
  2. Kasowanie inspekcji oleju, brak czujnika oleju ?
    Napisany przez damian_wisniewsk na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-01-2018, 14:23
  3. Migająca lampka oleju-jak wprowadzić zmiany?
    Napisany przez robertmaciej na forum Multipla
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-07-2015, 18:42
  4. błąd czujnika poziomu oleju
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-04-2015, 14:52
  5. Wskazania poziomu oleju.
    Napisany przez Utry na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2010, 07:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469migajaca-lampka-czujnika-poziomu-oleju-45795

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469migajaca-lampka-czujnika-poziomu-oleju-457952

fiat punto evo migajaca kontrolka oleju czerwona

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl