Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2018
    Skąd
    UK
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006

    MAP Sensor, dławienie się silnika

    Witam wszystkich,

    od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1.2l 8v, jednak gdy przyszły niskie temperatury silnik ma problem z odpaleniem po całej nocy postoju. Odpala za każdym razem, ale gaśnie gdy wejdzie na obroty, tak jakby nie załączało się ssanie. Za trzecim, czwartym razem odpali i już jeździ jak gdyby nigdy nic. Oleje, filtry itp niedawno wymienione.

    Wyczytałem na różnych forach, że przyczyną może być MAP sensor, kupiłem używany i wymieniłem. Zaświeciła się kontrolka CHECK ENGINE, ale silnik odpalał z rana bez żadnego problemu, miał moc i jeździł jak należy. Do czasu, gdy w środku dnia zostawiłem auto na parkingu na dosłownie 20 minut. Wróciłem, auto odpalało, ale przy wciśnięciu gazu silnik się dusił i gasł. Odłączyłem całkowicie MAP sensor, silnik przestał odpalać. Odczekałem kolejne pół godziny, podpiąłem MAP sensor i wszystko znów było ok. Po jego wyjęciu okazało się że jest cały w oleju. Wymieniłem z powrotem na stary, CHECK zgasł, auto jeździ ale nie odpala gdy jest zimno.

    Czy jest tutaj winny MAP sensor czy jest jakiś inny problem z autem?
    Liczę na waszą pomoc, bo już się to robi problematyczne.

    Pozdrawiam,
    Robert



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    24
    Postów
    24
    Auto
    Bravo I 1.6 16v
    Rocznik
    1999
    Zalecam dwa testy:

    - odepnij sonde lambda, jak masz dwie to odpinasz raz jedną, raz drugą, a potem obie.

    - odepnij czujnik temperatury silnika.

    Napisz czy jest jakaś różnica w chodzeniu silnika.
    https://superparts.pl/


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2018
    Skąd
    UK
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Dziś przy odpalaniu na zimnym od razu załączył się wentylator chłodnicy i auto zgasło. Za trzecim czy czwartym razem odpaliło na stałe, ale wentylator dalej pracował, a wskazówka temp. cieczy nawet nie drgnęła po przejechaniu ok. 10km. Prawdopodobnie czujnik temperatury cieczy padł, ale gdzie on dokładnie jest? Znalazłem jeden w kolektorze ssącym, a czy jest jakiś inny?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,428
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Czujnik temperatury cieczy jest przy termostacie .W kolektorze jest MAP, a w nim jest czujnik temperatury zasysanego powietrza.


 

Podobne tematy

  1. Dławienie się, gaśnięcie silnika
    Napisany przez sewekfirma na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-01-2018, 09:43
  2. Dławienie silnika przy przyspieszaniu
    Napisany przez yaroray na forum 500
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-07-2017, 08:53
  3. Dławienie silnika
    Napisany przez pawel_l na forum Punto II
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 17-07-2016, 13:01
  4. Dławienie silnika
    Napisany przez micwol na forum Albea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-02-2016, 20:38
  5. Przydławienie Silnika
    Napisany przez Cr0piX na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2015, 23:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem z dlawieniem silnika Fiat Grande Punto

olej na map sensorze

map sensor kontrolka silnika

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl