Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Korekty  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2018
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Fiat GP
    Rocznik
    2010

    Korekty

    Witam wszystkich może ktoś by mi wytłumaczył jak odzczytwac korekty w GP 1.4 8v a chciał bym ustawić LPG na korektę tylko ona strasznie lata i nie wiem jak odczytać kiedy jest wartość blisko 0 pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Słyszałem, że korekty w fiatach są "definiowane" po czesku. Korekta 0 znajduje się pomiędzy -100, a + 100. Sam jednak tego nie sprawdzałem. Napisz jeszcze jak (czym) odczytujesz te korekty.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2018
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Fiat GP
    Rocznik
    2010
    W sterowniku blue energy LPG po obd są zakładki do korekt i właśnie się zastanawiam bo nie wiem jak te w
    Skazania odczytać ogólnie to jest problem z latająca mapa Pb i LPG wszystko zależy od wcisnietego pedału gazu wcześniej miałem Opla na stagu i mapa Pb stała w miejscu i szło ustawić dwie mapy 6 identycznie po mnozniku to niestety zbytnio nie idzie chyba że operuje gazem tak by się pokrył to trochę się kupy nie Trzyma by pasowała tyko Przy jednym obciążeniu

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Gazownik twierdzi że to magneti mareli i tak ma być LOL jakoś niechce mi się wierzyć w to

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Dochodzi tu kwestia interpretacji wartości korekt przez program sterownika LPG. Może rzeczywiście tak ma być.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2018
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Fiat GP
    Rocznik
    2010
    Ciężko powiedzieć bo ciągle lata w różnych wartościach i tak naprawdę cięzko ustalić kiedy jest korekta blisko zeru jak wiadomo gazownicy nie przykładają się do tego zbyt dobrze robią pobieżnie niby blue energy to jeden z lepszych sterowników tylko czy to wina magneti że mapa LPG lata raz bogato raz ubogo nawet algorytmem nie idzie dobrze tego ustawić bo to zależy od obciążenia na szybkiej jeździe rysuje co innego czy wolnej to trochę dziwne ostatnio ustawiłem u taty w t jet i benzynowa stoi w miejscu na sterowniku Bosch zgrywam LPG i trzyma a GP jest ten problem

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    40
    Postów
    58
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Ja ustawiam LPG w następujący sposób. Robię autokalibracje i ruszam na benzynie, jadąc 80km/h na 5 biegu, aby zebrać mapę benzynową. Następnie tak samo zbieram mapę gazową. Zwykle mapy pokryją się po autokalibracji. Jeżeli są małe odchyłki to dopasowuje mnożnik. Na korekty patrzysz po ustawieniu czy są takie same. Wbrew pozorom i temu co piszą znawcy, na mapy można perfekcyjnie ustawić gaz.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2018
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Fiat GP
    Rocznik
    2010
    Właśnie cały myk polega na tym że korekty w fiacie latają - 100 +100.lub inne wskazania ciężko jest utrzymać by korekta stała w miejscu wiem jak mapy zebrać tylko i je spsowac tylko na przykład przy mocniejszej jeździe zgram to przy spokojnej nie pasuje lub na odwrót

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    40
    Postów
    58
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    To taka uroda sterownika Magnetii Marelli w różnych samochodach, widziałem to u kolegi w VW Polo, ja na szczęście mam Boscha.

    Mapy zbierasz w takich samych warunkach, czyli robisz dwa takie same identyczne przejazdy, tak samo szybko jedziesz i tak samo głęboko wciskasz gaz. Najlepiej na szosie gdzie są spadki i wzniesienia to wtedy szybko i łatwo zbierzesz mapy.

    Jeżeli zrobisz jak podałem to uzyskasz efekt. Na koniec po strojeniu po kilku dniach sprawdzasz korektę długoterminową i jeżeli nie pasuje do tego co było na benzynie to cały mnożnik lekko podwyższasz albo obnizasz.

    Swoje auto lepiej wystroilem w ten sposób niż zakład polecany z LPG-forum w którym zakładali mi gaz [emoji6]

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2018
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Fiat GP
    Rocznik
    2010
    No właśnie reg przez gaziarzy jest do bani umiem reg tylko poraz pierwszy spotkałem się z magneti i takimi problemami

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Bo jeszcze zostaje reg na czas wtrysku ale to już więcej zabawy i nie dla samego za kółkiem będę musiał się zmierzyć z tym choć wstępnie jest ustawione tylko zastanawia mnie dlaczego mapa LPG fruwa nawet korekty na mapie zaawansowanej zbytnio nie utrzymuje jej po mapie Pb

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Mam w Puncie Agisa P13. Korekty odczytuję przez program obsługujący Agisa po podłączeniu się do CAN (programowo). Korekty odczytane w tym programie oscylują względem zera. Widać, że Agis sobie radzi z ECU Fiata. Moim zdaniem korekty należy przeliczyć wg wzoru (100 - korekta) dla korekt dodatnich i (-100 - korekta) dla korekt ujemnych.


 

Podobne tematy

  1. Korekty wtrysków w związku z P0091
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 14-04-2022, 18:52
  2. Korekty długo i krótko terminowe
    Napisany przez cinex134 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-01-2018, 18:47
  3. korekty paliwa-cylindry
    Napisany przez gorylpl1 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-07-2017, 21:26
  4. Korekty wtrysków.
    Napisany przez kamilZ na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 05-06-2017, 20:25
  5. Korekty wtrysków 1.9 JTD
    Napisany przez hulkster na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-10-2014, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl