Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007

    Komunikat o przekroczonej temperaturze cieczy chłodzącej

    Witam serdecznie. Od 2 dni pojawia mi się co jakiś czas w GP komunikat o przekroczonej temp. cieczy chłodzącej . termostat jest na 100% sprawny czujnik temp wody też jest ok , wnioskuje to dlatego że po podłączeniu pod komputer temp wody wynosiła 28 stopni a na wyswietlaczu dosłownie na krótką chwile pojawił się komunikat o przekroczonej temp. wskazówka powędrowała do samej góry i zapaliła się czerwona lampka koło temp cieczy .
    Dzieje się tak tylko w momencie zapalania , ECU nie zapisuje żadnych błędów . Dodam że zawsze czekam aż pogasną wszystkie kontrolki , napięcie akumulatora wynosiło 12 V . Czy jest to może spowodowane spadkiem napiecia podczas rozruchu czy szukać przyczyny gdzieś indziej ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Ja to przerabiam od początku ujemnych tempratur, a jak się pojawia komunikat to auto zapala normalnie czy w momenci pojawienia się komunikatu jest odcięcie paliwa?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    zapala normalnie jest tylko sygnał w postaci piiiiiii , wskazówka leci na maxa , i czerwona dioda się zapala całosć trwa sekundy i wraca do normy .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    dodam też że gdy silnik sie rozgrzeje i potem go zapalamy tego problemu nie ma . I tak jak wspominasz problem pojawił się niedawno dziwne że przed tem też były ujemne temp i go nie było .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Z czego wnioskujesz, że termostat i czujnik jest sprawny, skoro kontrolka temperatury na czerwonym, a komputer wskazuje 28 stpni?
    Cytat Napisał 1995023 Zobacz post
    Dzieje się tak tylko w momencie zapalania
    Tu jeszcze bardziej "rozjaśniłeś" W momencie zapalania temperatura płynu wynosi 28 stopni, i jednoczaśnie pali się kontrolka temperatury... hmmm... Weź przemyśl temat, opisz nieco logiczniej objawy, bo na razie żadna "kontrolka" mi się nie zaświeciła. Sprawdzałeś poziom płynu? Sprawdź też sprawność akumulatora pod obciążeniem, bo napięcia a sprawność, to dość odległe kwestie.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    28 st to temperatura cieczy wynosi tyle ponieważ auto było po jeździe i 90 st spadła do 28.
    Po całej nocy gdy temp otoczenia wynosi np -1 to temp cieczy też wynosi około -1 stopni i wtedy gdy zapalamy pojawia się problem, natomiast gdy silnik popracuje i chyci temp. i spróbujemy go zapalić zapala bez problemów i bez komunikatu

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    podsumowując problem pojawia sie zazwyczaj gdy silnik jest całkowicie zimny a temperatura otoczenia wynosi około zero stopni
    Ostatnio edytowane przez 1995023 ; 14-12-2016 o 16:08 Powód: literówka

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Taki jest standardowy objaw w GP, gdy pada aku (na początku produkcji wiele aut miało wymieniane aku na gwarancji, bo prąd rozruchowy był za mały i siadało napięcie podczas rozruchu), ale najpierw proponuję sprawdzić przewód masowy, dokładniej odcinek belka-skrzynia, trzeba mocniej szarpnąć za uchem na belce. Jesli zostanie w ręku, to ten odcinek wymieniamy na taśmę miedzianą. Od lat to wiadomo... Więcej informacji na forum tematycznym Punto fiatpunto.com.pl

    Nie ma za co
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-12-2016 o 17:00

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Stilo nie znam, więc nie mogę się wypowiedzieć w tym temacie Może jest podobnie jak w GP
    W GP bazuję na własnych doświadczeniach oraz doświadczeniach użytkowników, z wymienionego przeze mnie forum. Bardzo dużo problemów stwarzał naderwany przewód masowy, pęknięty alternator.

    Zapomniałem dodać, że objawem padniętego przewodu masowego jest też zbyt słabe ładowanie, szczególnie pod obciążeniem. Warto więc sprawdzić napięcie ładowania. Może też być pęknięty alternator, trzeba parę rzeczy po prostu posprawdzać.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Dzieki krowka1978 . Został do sprawdzenia wyłącznie akumulator , przewód masowy zarówno przy skrzyni jaki i " budzie " jest ok . Ładowanie też jak najbardziej jest bez obciążenia około 14,2 V przy obciążeniu 13,8 V . Akumulator gdy postoi całą noc pokazuje napięcie około 12, 0 V , Przy rozruchu Ecu pokazuje spadek napięcia do około 7,0 - 6,8 V .


 

Podobne tematy

  1. Złącze C10 i komunikat o wysokiej temperaturze plynu.
    Napisany przez forumi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-07-2016, 15:56
  2. Rozwiązanie problemu z odpalaniem na letniej temperaturze :)
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2015, 23:07
  3. bravo 1.6 16v gaśnie przy większej temperaturze
    Napisany przez Kiera na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-10-2013, 18:59
  4. problem z odpaleniem doblo przy niskiej temperaturze 1.9D
    Napisany przez asko1969 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-02-2013, 20:17
  5. [ogrzewanie] Dziwny zapach na maxymalnej temperaturze grzani
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-01-2010, 14:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Excess radiant fluid temparature

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl