Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez GrandePunto8V

Temat: Grande Punto 1.4 8v tryb awaryjny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2021
    Skąd
    Otwock
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006

    Grande Punto 1.4 8v tryb awaryjny

    Witam wszystkich mam grande punto 1.4v8 w benzynie mam problem bo wpada mi w tryb awaryjny błąd wyświetliło czujnik faz rozrządu zmieniłem czujnik i dalej to samo później wyskoczyło wariator faz rozrządu. A to wszystko się zaczęło od wymiany oleju jeździł i jeździ na 5w40 vavolin syn power. Sprawdzałem wiązkę jest ok. Co może być przyczyną



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. Kto i jak wymieniał olej? To proste auto/silnik, więc nie wiem jak można ewentualnie coś spartolić(?). Ale widocznie można. Okaże się. Płukanka była, czy bez?

    2. Jak długo pracował stary olej (i co to był za olej)? "Long-life"? Zalecany jest "klasyczny" interwał (10-15 tys. km, nigdy więcej, 20 to już szczyt bezczelności użytkownika, 30 - kryminał, bestialskie znęcanie się nad samochodem).

    3. W tak starym gracie (rocznik 2006 według profilu) wszystko ma już prawo się zużyć, zablokować. Jaki jest przebieg?
    Układ zmiennych faz jest prosty, 3 elementy: wariator, elektrozawór zmiennych faz (to coś pomiędzy wlewem oleju, a odmą), czujnik wałka rozrządu (uwaga na nowe zamienniki, mogą działać dużo gorzej niż oryginały, nawet używane np. z Allegro).

    4. Na początek można wyjąć i obejrzeć elektrozawór (jest mocowany na jedną śrubkę), jak brudny (sitko), to wyczyścić i zamontować na miejsce.
    Ogólnie, na odpalonym silniku, powinno coś z niego lecieć ("przelew"), jak się zajrzy w jego stronę przez odkręcony wlew oleju.

    5. Jeśli po dłuższym postoju (kilkanaście godzin i więcej), przy każdym rozruchu jest "klekotanie" przez 1-2 sekundy, to wariator tak kłapie (co jeszcze nie oznacza, że to on jest winny, ale na pewno nie jest już w 100% sprawny).

    6. Problemy mogą też być ze strony układu smarowania (co się łączy z punktem 1 i 2). Ciśnienie (pompa, jej przelew, dalej filtr i jego zaworki wewnętrzne), szczelność kanałów, np. uszczeleczki, pseudo o-ringi pod pokrywą zaworów (jeśli auto dawno nie serwisowane, np. nie ma LPG, więc nigdy nie regulowano luzów zaworowych - na LPG też większość melepetów nie reguluje - to też mogą być stare spłaszczone uszczelki).
    Przydałby się pomiar ciśnienia oleju (w miejscu czujnika ciśnienia). Uwaga, ze względu na zmienne fazy, prawdopodobnie "podkręcono" pompę, jej zawór przelewowy, ale ta informacja nie trafiła do serwisówek, przepisali stare dane ze starszych jednostek rodziny FIRE (więc wartości mogą być "za duże" np. na jałowym przedział 1-2 bar, a prawie "do odcinki" przekroczenie 5-6 bar nie będzie dziwne).

    7. Dalsze opcje, to coś z rozrządem (np. przestawiony). Wizualnie można by spojrzeć na pasek (górna osłona jest na 3 śrubki na kluczyk/małą nasadkę 10 mm), czy np. już nie pęka.

    8. Albo ECU świruje (rzadka awaria, ale się zdarza - tylko wtedy raczej nie ma błędów, a silnik działa źle). Generalnie ECU nie diagnozuje samego siebie. Czym sprawdzałeś błędy? Uniwersalne czytniki są do niczego przy Fiatach. Trzeba mieć dedykowany program ("FES" lub "MES"), wtedy można podglądać parametry pracy silnika na żywo, np. położenie wałka rozrządu żądane i aktualne (czy się np. różnią dużo, ułamek stopnia jest OK).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 11-11-2021 o 21:30

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2021
    Skąd
    Otwock
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Był zalany textar zmieniłem na vavolina tą samą gramatura 5w40. Zrobiłem bez płukanki. Ile on jeździł to nie wiem odrazu po zakupie zmieniłem. Czujnik położenia walka zmieniłem. Czujnik wyciągałem i czyściłem olej leci. Uszczelkę delka zmieniałem z tymi małymi. Nie ma LPG, ja osobiście luzów nie regulowałem. Rozrząd też patrzyłem jest ok. Wywalił mi teraz błąd p0010 elektrozawór faz rozrządu przerwa

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. To z klasycznych (wręcz fabrycznych) przypadłości, słynne "punkty masy" do przeczyszczenia (wszystkie mocowania przewodu minusowego pod maską, od akumulatora do budy i na skrzynię). Od tego elektronika głupieje (bzdurne odczyty z czujników i/lub wspomaganie kierownicy wysiada). "Plus" psuje się dużo rzadziej.

    Przy okazji trzeba wspomnieć o odpływach wody z podszybia - stare roczniki (2006-2009 albo i dalej) miały złe, krótkie odpływy, woda leci prosto na alternator. Poprawione odpływy są dłuższe i wygięte (kolanko). Do wymiany oba (drugi za pompą ABS).

    2. Korodująca skrzynka elektryczna (bezpiecznikowa, przekaźnikowa) pod maską, gnije najbardziej wewnątrz i od dołu, przewody ("patyna"), od góry może na oko wyglądać OK. Profilaktycznie raz do roku można ją grubo polać WD-40 lub podobnym wynalazkiem.

    3. Faktycznie są poprzerywane (np. skorodowane żyły wewnątrz) wtyczki/gniazdka. Wzruszyły się, zerwały do końca teraz przy twojej naprawie (pech, padło na ciebie). ECU na prawdę wykrywa przerwę na cewce/wiązce elektrozaworu - więc tutaj błąd traktujemy dosłownie (jest przerwa w obwodzie i koniec tematu).

    4. Napisz od początku jak było. Bo coś kręcisz - zaczynasz temat od wymiany oleju, a później wychodzi, że ruszałeś pokrywę zaworów, czyli sporo wtyczek do odpięcia było (i dużo ruszania/szarpania wiązkami), musiałeś ruszyć podstawę ECU (i jego wiązkę, dwie duże wtyczki).

    Co było pierwsze i dlaczego:
    - olej,
    - pokrywa (uszczelki),
    - czujnik wałka (w 1,4 8V to ten schowany pod ECU, czy wymieniłeś coś innego przez pomyłkę)?
    "Co jest co" masz pokazane w takim przykładowym temacie (inne forum, regulacja zaworów): http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html

    Czy ten czujnik jest oryginalny, czy tańszy zamiennik? Są nawet takie dziadostwa, że nie mają żadnej nazwy/numeru, nic.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 11-11-2021 o 22:15
    bnbn1 lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2021
    Skąd
    Otwock
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Brane były boscha najpierw olej i uszczelka bo się pocilo z pod dekla potem wywaliło błąd z wałkiem rozrządu więc wymieniłem ten czujnik a co do poprzednich to zrobiłem odpływy przeczyściłem masy skrzynkę też wyciogalen i sprawdzałem


 

Podobne tematy

  1. Błąd przepustnicy a tryb awaryjny 1.4 16v
    Napisany przez Fosteerr na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-07-2021, 10:37
  2. Tipo 1.4 T-Jet tryb awaryjny
    Napisany przez kruchy0 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2020, 07:47
  3. Tryb awaryjny w Fiorino 1,4 8V 75 KM LPG
    Napisany przez panbaryla na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-11-2016, 16:35
  4. grande 1.9 sport tryb awaryjny do 2 tyś obrotow POMOCY
    Napisany przez keewa69 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-06-2016, 21:05
  5. [silnik] Tryb awaryjny
    Napisany przez tosiek80 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2009, 11:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469grande-punto-1-4-8v-tryb-awaryjny-49559

Objawy usterki wariatora w grande punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl