Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    epamordoo
    Guest

    Grande punto 1.4 8V - szarpie i strzela z wydechu

    Cześć,
    Panie i Panowie.

    Zacznę od początku.

    Od jakiegoś czasu auto nie miało mocy i strasznie śmierdziało paliwem w kabinie.

    Okazało się, że cienki wężyk odmy rozłożył się na czynniki pierwsze. Po wymianie dalej śmierdziało paliwem. Z pod korka wlewu oleju też waliło benzyną. Wymiana oleju i filtra nic nie dała bo zaraz znowu to samo.
    W parametrach dopatrzyłem się "korekta powietrza biegu jałowego - 6550%"
    Wymieniłem oba czujniki w kolektorze dolotowym map sensor i ten drugi. Na kompie zero błędów ale w parametrach bez zmian dalej 6550%
    Olej dalej śmierdział benzyną. Wymieniłem wtryskiwacze oraz świece które były mokre od paliwa, przewody i cewkę. Wyczyściłem przepustnicę. Zresetowałem wszystkie adaptacje (koło foniczne, przepustnicę,...) ustawiłem przerwę na świecach na 0,85
    Przestało śmierdzieć paliwem ale teraz:

    - "korekta powietrza biegu jałowego" jest 6550% lub 1% czasem 2% albo 0%
    - "Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny)" - jest status "aktywny"
    - "Adaptacja przepustnicy" - niewymagany
    - "Faza adaptacji przepustnicy" - przyswojony

    Auto wchodzi na obroty ale jest mułowate jak wcześnie i zaczęło szarpać przy stałej prędkości oraz potrafi delikatnie strzelać z wydechu jakby mieszanka nie była spalana do końca. Świece suche i olej nie śmierdzi paliwem.
    Zmieniłem cewkę na starą z przewodami dalej bez zmian.
    Po odłączeniu 1 sondy przestaje strzelać z wydechu ale dalej szarpie i jest mułowate.

    Ktoś może pomóc w temacie ??
    Ostatnio edytowane przez epamordoo ; 20-06-2025 o 22:53



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    656
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Śmieszne to zaczyna być. Taka stara rodzina silników (FIRE ~ 40 lat), model Grande ma 20 lat i dalej "problemy" kosmiczne.

    Gdzie są podstawowe pomiary? Dla formalności go przetrzepać:
    - ciśnienie oleju (bo ma związek z rozrządem, zmiennymi fazami),
    - ciśnienie paliwa (po nabiciu ciśnienia i jego spadku by było widać jawne "lanie" wtrysków),
    - podciśnienie w dolocie (stabilny pomiar jest na małym wężyku odmy - system odmy to 2 wężyki) i porównanie z MAP (OBD2),
    - kompresja, profilaktyczne odmoczenie pierścieni (ale to już samo się zrobiło, od nadmiaru paliwa, mogło nawet zaszkodzić),
    - luzy zaworowe (wszystkie 8V, płytki regulacyjne), zużywanie krzywek (wznios fabryczny 9,50 precyzyjnie),
    - syf w zamiennych fazach (brudny elektrozaworów), wariator pracuje jak wirówka, zbiera syf, blokadka może nie łapać,
    - ustawienie rozrządu (VVT1 ~ 106 stopni, odchyłka do 2-3 stopni nic nie robi, "dopuszczalna"),
    - czasy ładowania cewek (nowa 1,5 ms - średnia 2,0 - stara zmęczona dobija na max. 2,5 ms),
    - skład spalin, do SKP można pojechać na same spaliny, to też podstawowe dane diagnostyczne jak kompresja itp.,
    - sondy lambda się wykręca i ogląda syfy, nagary (i jaki kolor mają), tak samo jak świece zapłonowe, na co czekasz(?),
    - nieszczelności dolot (kolektory się deformują, nie tylko wydechowe), pary paliwa (EVAP), kolektor wydechowy (rwanie szpilek).

    Jeszcze coś było, zapomniałem (ale to wszystko to podstawy dbania o samochód, a diagnoza to pomiary/testy, a nie podmiana na oślep - później palenie głupa "czemu" taka strategia nie pomaga, ratunku "kończą się pomysły").
    Większość tych rzeczy jest omówiona na drugim forum (tam powinieneś pytać, nie tu).
    FiatPunto: https://fiatpunto.com.pl/forum37.html Całe forum przejrzyj, nie tylko te "poradniki" z linku...

    Jak nie ma LPG, to wszelka diagnostyka tego typu (jak wyżej) powinna być dwa razy łatwiejsza (i tańsza).

    PS
    "Wtryskiwacze wymienione" - na co (na używane)?
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 21-06-2025 o 12:48 Powód: Lenistwo sięga zenitu!

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    988
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Pierwsze i najważniejsze pytanie. Czy było coś robione w aucie przed wystąpieniem pierwszej usterki.

    W pierwszej kolejności zniwelował bym lewe powietrze w dolocie. 1h roboty a koszt uszczelek to 50pln. OD razu możesz umyć kolektor.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Grande punto 1.4 8v 2008r szczela z wydechu
    Napisany przez szef901 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-12-2023, 14:29
  2. Punciak 2005 1.4 8v strzela z wydechu
    Napisany przez LukaszRo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-08-2018, 19:35
  3. Grande Punto 1,4 benzyna szarpie
    Napisany przez Czarek56 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2017, 14:54
  4. Grande punto 1.3 jtd 75 kopci i szarpie
    Napisany przez bizdzioch na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-10-2016, 17:44
  5. Strzela, szarpie, brak mocy
    Napisany przez sfist na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-11-2015, 20:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl