Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    36
    Postów
    126
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Jest jakaś instrukcja adaptacji przepustnicy poprzez mes?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Jak dawno temu wymienione filtry? Paliwo, powietrze...
    filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)


    ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.

    przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 14-10-2018 o 00:41

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    36
    Postów
    126
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)


    ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.

    przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )
    to jest takie szarpanie jakby samochod chciał zgasnąć przy ruszaniu jakby za małe obroty miał do ruszania. Jak sie doda wiecej gazu to płynnie rusza.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    36
    Postów
    126
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.

    Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Jordandc Zobacz post
    Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.

    Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym
    może ale czesto wtedy pojawia się dyskoteka wskażników na desce z powodu padającego akumulatora, gdy aku padnięty.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.
    potwierdzam, tak jest na pewno w moim gdy wiatrak się załączy to jest krótki spadek napięcia i delikatny tak na sekunde dwie spadek obrotów ale potem ECU to zaraz wyrównuje.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Przy pompie czasem oring przepuszcza. Kupiłem manometr w sklepie, podłączyłem do wężyka, a ten do króćca pompy. Pompę można zasilić przekręcając kluczyk w poz MAR. Prawidłowe ciśnienie to ok. 0,35 MPa. Uwaga. Wężyk potrafi wyrwać. Trzeba trzymać albo opaską dobrze zabezpieczyć.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    36
    Postów
    126
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Czy robił ktoś może z was reset parametrów autoadaptacyjnych i reset koła fonicznego ? Czy warto wykonać to mesem? Samochod odpala i nie falują obroty. Tylko to szarpanie

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    36
    Postów
    126
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Witam jeszcze odkryłem coś

    Temperatura powietrza w mesie podaje 20 stopni na zgaszonym i na dworzu jest 9 realnie. Po odpaleniu silnika i chodzeniu Ok 15 min zmienilo temp na 21 czy tak ma być ? Z odpalaniem raczej problemu nie mam

    Zauważyłem jeszcze coś takiego
    Pozycja wariatora fazy przy zgaszonym Not learnt

    Przy zapalonym sterowanie wariatoara fazy excessive advance i pozycja wariatora fazy learnt

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    70
    Auto
    Fiat grande punto 1.4 8V + lpg
    Rocznik
    2009
    podepne się. kropek dziewczyny lekko szarpie na jałowym bądź wciśniętym sprzęgle. podczas jazdy wszystko git. moc ok. na teście wyszedł błąd czujnika sprzęgła. czy takie szarpanie (bez zmiany obrotów) może być spowodowane owym czujnikiem?

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    36
    Postów
    126
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Temat rozwiązany. Winnym okazał się termostat po wymianie przestało szarpać. Dodam ze mój termostat nie dawał żadnych standardowych objaw zużycia. Jedynym objawem było bardzo długie rozgrzewanie przy 0st Ok 6-7km jazdy.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    54
    Postów
    2
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V LPG
    Rocznik
    10.2006
    Witam, jestem tu nowy i trafiłem na ten wątek bo mam ten sam problem. Na zimnym silniku mogę ruszyć nawet bez dodawania gazu. Po ok godzinnej jeździe mam problem w korku lub na światłach. Szarpie przy ruszaniu i prawie gaśnie. Wtedy sprzęgło, więcej gazu i znowu próbuje ruszyć. W końcu gaz do dechy i udaje się. Poza tym wszytko pięknie, odpalanie, obroty itp.
    Jak wpadłeś na to że to termostat? Wymieniałeś po kolei wszystko co się da?
    Dziękuję za pomoc.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Takie osłabienie na gorąco miałem niedawno przed wymianą rozrządu. Przy okazji też nowy wałek wleciał (wypolerowane krzywki o 0,02-0,15 mm aż na jednej lub dwóch).
    Pasek był luźny po 80 tysiącach km (widełki napinacza nie zgrane, chociaż się nie ruszyła nakrętka - znaki markerem sprzed 5 lat przetrwały).
    Po wymianie zupełnie inne auto. Teraz nie ma różnicy między zimnym, a gorącym (a jest teraz gorąco ~30'C upały).
    Wcześniej po rozgrzaniu nie mógł ruszyć. Luzy zaworowe pilnowane co roku (LPG), rozrzut 0,01-0,02 mm.
    Ciekawostka: po dokładnym (bezmyślnym) wykonaniu pełnej procedury z "eLearn", blokady się nie zgrywają!
    Błędów brak, na razie nie poprawiam (nie ma czasu na bzdury). Ale też jest komunikat "excessive advance" przy sterowaniu faz (idealnie powinno być "closed loop", jak ktoś tak ma, to poproszę o wrzucenie zrzutu ekranu z MES-a, pozycje VVT1 do 6).
    Metoda "na markera" może być lepsza niż oficjalna (która to przewiduje błąd i nakazuje powtórzyć wszystkie kroki od nowa, takie to wszystko fachowe i precyzyjne jest).
    Termostat też wleciał nowy, ale z powodów estetycznych, korozja aluminium lekka, naloty jakieś (biało-szare), wykwity zielone na czujniku. Sprawny był jeszcze 100%.
    Poza tym nowe świece i tyle.
    Ciśnienie paliwa nie mierzone dawno (kiedyś było 3,4 bar).

    Także tyle (podstawowe rzeczy do sprawdzenia: paliwo, zapłon, rozrząd, luzy w 8V, nie/szczelności dolot/wydech).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 02-09-2024 o 19:36


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat Grande punto 2008 - Szarpanie na 1 i 2 biegu
    Napisany przez Jordandc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-05-2017, 00:15
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-10-2015, 22:22
  3. grande punto 1.4 8v 77km nie pali, obrotomierz nie działa
    Napisany przez adam1004a na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-12-2014, 18:06
  4. dymi na biało na rozgrzanym silniku
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-09-2013, 02:14
  5. Grande Punto 1.4 77KM
    Napisany przez gbk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-07-2010, 11:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469grande-punto-1-4-8v-77km-szarpanie-na-rozgrzanym-silniku-log-z-ecu-scana-42614

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469grande-punto-1-4-8v-77km-szarpanie-na-rozgrzanym-silniku-log-z-ecu-scana-426142

fiat grand epunto 1.4 szarpie na wolnych obrotachgrande punto adaptacja skrzynigrande punto tryb awaryjnyadaptacja przepustnicy grande puntofaza adaptacjiprzepustnicyfaza adaptacji przepustnicy fiat 11fiat grande punto 1.4 przerywa podczas przyspieszaniarozgrzany silnik szarpie punto evo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl