Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    30
    Postów
    70
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Jest jakaś instrukcja adaptacji przepustnicy poprzez mes?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    708
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Jak dawno temu wymienione filtry? Paliwo, powietrze...
    filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)


    ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.

    przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 13-10-2018 o 23:41

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    30
    Postów
    70
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)


    ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.

    przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )
    to jest takie szarpanie jakby samochod chciał zgasnąć przy ruszaniu jakby za małe obroty miał do ruszania. Jak sie doda wiecej gazu to płynnie rusza.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    30
    Postów
    70
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.

    Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    708
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał Jordandc Zobacz post
    Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.

    Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym
    może ale czesto wtedy pojawia się dyskoteka wskażników na desce z powodu padającego akumulatora, gdy aku padnięty.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,936
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    708
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.
    potwierdzam, tak jest na pewno w moim gdy wiatrak się załączy to jest krótki spadek napięcia i delikatny tak na sekunde dwie spadek obrotów ale potem ECU to zaraz wyrównuje.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    51
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Przy pompie czasem oring przepuszcza. Kupiłem manometr w sklepie, podłączyłem do wężyka, a ten do króćca pompy. Pompę można zasilić przekręcając kluczyk w poz MAR. Prawidłowe ciśnienie to ok. 0,35 MPa. Uwaga. Wężyk potrafi wyrwać. Trzeba trzymać albo opaską dobrze zabezpieczyć.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    30
    Postów
    70
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Czy robił ktoś może z was reset parametrów autoadaptacyjnych i reset koła fonicznego ? Czy warto wykonać to mesem? Samochod odpala i nie falują obroty. Tylko to szarpanie

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    30
    Postów
    70
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Witam jeszcze odkryłem coś

    Temperatura powietrza w mesie podaje 20 stopni na zgaszonym i na dworzu jest 9 realnie. Po odpaleniu silnika i chodzeniu Ok 15 min zmienilo temp na 21 czy tak ma być ? Z odpalaniem raczej problemu nie mam

    Zauważyłem jeszcze coś takiego
    Pozycja wariatora fazy przy zgaszonym Not learnt

    Przy zapalonym sterowanie wariatoara fazy excessive advance i pozycja wariatora fazy learnt

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    26
    Auto
    Fiat grande punto 1.4 8V + lpg
    Rocznik
    2009
    podepne się. kropek dziewczyny lekko szarpie na jałowym bądź wciśniętym sprzęgle. podczas jazdy wszystko git. moc ok. na teście wyszedł błąd czujnika sprzęgła. czy takie szarpanie (bez zmiany obrotów) może być spowodowane owym czujnikiem?

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2013
    Skąd
    torun
    Wiek
    30
    Postów
    70
    Auto
    Grande punto
    Rocznik
    2008
    Temat rozwiązany. Winnym okazał się termostat po wymianie przestało szarpać. Dodam ze mój termostat nie dawał żadnych standardowych objaw zużycia. Jedynym objawem było bardzo długie rozgrzewanie przy 0st Ok 6-7km jazdy.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat Grande punto 2008 - Szarpanie na 1 i 2 biegu
    Napisany przez Jordandc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2017, 23:15
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-10-2015, 21:22
  3. grande punto 1.4 8v 77km nie pali, obrotomierz nie działa
    Napisany przez adam1004a na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-12-2014, 17:06
  4. dymi na biało na rozgrzanym silniku
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-09-2013, 01:14
  5. Grande Punto 1.4 77KM
    Napisany przez gbk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-07-2010, 10:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl