Jest jakaś instrukcja adaptacji przepustnicy poprzez mes?
Jest jakaś instrukcja adaptacji przepustnicy poprzez mes?
filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)
ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.
przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )
Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 14-10-2018 o 00:41
Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.
Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym
13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.
Dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Przy pompie czasem oring przepuszcza. Kupiłem manometr w sklepie, podłączyłem do wężyka, a ten do króćca pompy. Pompę można zasilić przekręcając kluczyk w poz MAR. Prawidłowe ciśnienie to ok. 0,35 MPa. Uwaga. Wężyk potrafi wyrwać. Trzeba trzymać albo opaską dobrze zabezpieczyć.
Czy robił ktoś może z was reset parametrów autoadaptacyjnych i reset koła fonicznego ? Czy warto wykonać to mesem? Samochod odpala i nie falują obroty. Tylko to szarpanie
Witam jeszcze odkryłem coś
Temperatura powietrza w mesie podaje 20 stopni na zgaszonym i na dworzu jest 9 realnie. Po odpaleniu silnika i chodzeniu Ok 15 min zmienilo temp na 21 czy tak ma być ? Z odpalaniem raczej problemu nie mam
Zauważyłem jeszcze coś takiego
Pozycja wariatora fazy przy zgaszonym Not learnt
Przy zapalonym sterowanie wariatoara fazy excessive advance i pozycja wariatora fazy learnt
podepne się. kropek dziewczyny lekko szarpie na jałowym bądź wciśniętym sprzęgle. podczas jazdy wszystko git. moc ok. na teście wyszedł błąd czujnika sprzęgła. czy takie szarpanie (bez zmiany obrotów) może być spowodowane owym czujnikiem?
Temat rozwiązany. Winnym okazał się termostat po wymianie przestało szarpać. Dodam ze mój termostat nie dawał żadnych standardowych objaw zużycia. Jedynym objawem było bardzo długie rozgrzewanie przy 0st Ok 6-7km jazdy.
Witam, jestem tu nowy i trafiłem na ten wątek bo mam ten sam problem. Na zimnym silniku mogę ruszyć nawet bez dodawania gazu. Po ok godzinnej jeździe mam problem w korku lub na światłach. Szarpie przy ruszaniu i prawie gaśnie. Wtedy sprzęgło, więcej gazu i znowu próbuje ruszyć. W końcu gaz do dechy i udaje się. Poza tym wszytko pięknie, odpalanie, obroty itp.
Jak wpadłeś na to że to termostat? Wymieniałeś po kolei wszystko co się da?
Dziękuję za pomoc.
Takie osłabienie na gorąco miałem niedawno przed wymianą rozrządu. Przy okazji też nowy wałek wleciał (wypolerowane krzywki o 0,02-0,15 mm aż na jednej lub dwóch).
Pasek był luźny po 80 tysiącach km (widełki napinacza nie zgrane, chociaż się nie ruszyła nakrętka - znaki markerem sprzed 5 lat przetrwały).
Po wymianie zupełnie inne auto. Teraz nie ma różnicy między zimnym, a gorącym (a jest teraz gorąco ~30'C upały).
Wcześniej po rozgrzaniu nie mógł ruszyć. Luzy zaworowe pilnowane co roku (LPG), rozrzut 0,01-0,02 mm.
Ciekawostka: po dokładnym (bezmyślnym) wykonaniu pełnej procedury z "eLearn", blokady się nie zgrywają!
Błędów brak, na razie nie poprawiam (nie ma czasu na bzdury). Ale też jest komunikat "excessive advance" przy sterowaniu faz (idealnie powinno być "closed loop", jak ktoś tak ma, to poproszę o wrzucenie zrzutu ekranu z MES-a, pozycje VVT1 do 6).
Metoda "na markera" może być lepsza niż oficjalna (która to przewiduje błąd i nakazuje powtórzyć wszystkie kroki od nowa, takie to wszystko fachowe i precyzyjne jest).
Termostat też wleciał nowy, ale z powodów estetycznych, korozja aluminium lekka, naloty jakieś (biało-szare), wykwity zielone na czujniku. Sprawny był jeszcze 100%.
Poza tym nowe świece i tyle.
Ciśnienie paliwa nie mierzone dawno (kiedyś było 3,4 bar).
Także tyle (podstawowe rzeczy do sprawdzenia: paliwo, zapłon, rozrząd, luzy w 8V, nie/szczelności dolot/wydech).
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 02-09-2024 o 19:36