Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2006

    Grande Punto 1.3 Multijet 90 KM przestał przyspieszać na niższych obrotach

    Witam,
    Swój problem wkleiłem niedawno pod pozornie podobnym problemem ale spróbuję jak osobny temat, bo może będzie lepiej widoczny i szybciej coś poradzicie .

    Znalazłem tu kilka podobnych tematów ale po dokładniejszym wczytaniu się, każdy z nich różni sie istotnymi szczegółami... mój problem również nie do końca pokrywa sie z innymi

    Grande Punto 1.3 Multijet 2006.
    Do początków tego roku chodził jak burza i pod koniec wiosny nagle cos się porobiło: przestał przyspieszać na niskich obrotach, pod górę na dwójce tracił obroty, tam gdzie niedawno bez problemu wyjeżdżał na 3 biegu, teraz "zdycha".
    Zostały zregenerowane wtryski, wymienione wszystkie filtry, ma nowiutki łańcuch rozrządu (pali prawie od dotyku, bez szarpnięć) i dalej jest to samo. Z tą tylko różnicą w stosunku do tego co pisze autor jednego z postów, że o ile muli przy wolnych obrotach (mogę wciskać gaz do podłogi, a on nie reaguje), o tyle na parkingu bez najmniejszego problemu wkręca się na obroty i po włączeniu Jedynki rusza z piskiem opon (wykorzystuję to obecnie ruszając spod świateł, żeby nie tamować ruchu).
    No i nie słabnie przy 3 tys. obrotów, a wręcz przeciwnie, gdy zbliża sie do tej granicy, jakby dostawał nowego wigoru i czuć nagłe przyspieszenie.
    Objawy niby podobne, a jednak są istotne różnice (bo przeciwnie jak gdzie indziej - turbina "budzi się" do życia w okolicach 2.5 tys. obrotów).
    Znacie w Krakowie albo w okolicach jakiś warsztat, który to zdiagnozuje i poprawi?
    Może to sprawa softu, może regulacji sprężarki, bo od 2,5 obrotów czuć, że pracuje ?
    A może po prostu coś mechanicznego??

    Jeden z forumowiczów poradził żeby zrobić pomiary pod obciążeniem, a więc w trakcie jazdy, bo ewidentnie wszystko jest OK na postoju

    Jestem zwykłym użytkownikiem, bez garażu i możliwosci samodzielnego pogrzebania... po prostu zakochałem sie w autku i chciałbym jeszcze długo nim pojeździć .

    Może znacie jakiś serwis w Krakowie lub okolicy, dla którego tajemnice Fiatów nie są czarną magią?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    824
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ja borykałem się z podobnym problemem jak ty. U mnie doszło do rozregulowania turbo i zapchania kata.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 22-07-2021 o 17:29
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    159
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Katalizator na pewno nie będzie zapchany bo jak Endrju63 pisał samochód dostaje ducha po 3tyś. obrotów, a jak by kat był zapchany to by mulił przy takich obrotach.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    824
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    U mnie właśnie problem był na niskich obrotach a na wysokich gdy ciśnienie sie zwiększa jakoś przepychał spaliny przez kata. Najpierw jednak sprawdził bym turbo. Na początku trzeba ściągnąć podciśnienie z gruchy i zobaczyć czy auto odżyje. Powinno wkręcać się na obroty bez obciążenia w tych partiach obrotów które muliły.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki... mam nadzieję, że w tych odpowiedziach jedna okaże się trafna. Czyli na diagnostykę komputerową nie ma co tracić czasu, bo czytałem, że nic nie pokazywała, a problem był . Jak pisałem, auto bez obciążenia bez problemu wkręca sie na obroty i reaguje na gaz . Spróbuję z tymi sugestiami u mechanika, moze da radę? To "rozregulowanie turbo" to problem mechaniczny czy na komputerze?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    159
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ale parametry masz sprawdzić w czasie jazdy (czyli pod obciążeniem) a nie na postoju.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Tak, wiem

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    824
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Rozregulowane turbo to problem mechaniczny.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Dławienie silnika na wyższych obrotach.
    Napisany przez andrzej0612 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2019, 13:46
  2. Kopci na wyższych obrotach , stracił trochę moc
    Napisany przez romeo88 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2017, 17:54
  3. huczenie na 1 i 2 biegu przy wyższych obrotach
    Napisany przez Runo na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-09-2015, 13:07
  4. Głośna praca przy wyższych obrotach
    Napisany przez descartes na forum Linea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2014, 19:18
  5. Brak mocy na wyższych obrotach jtd
    Napisany przez maciek3103 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-02-2014, 16:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl