Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Co do otwierania się przepustnicy to ciężko będzie bo to diesel 1.3 Mjet i tam przepustnicy nie ma, jest klapa gasząca która jest otwarta. Zamyka się tylko przy gaszeniu.
    Namierzyć odpowiedni kabelek to raczej nie będzie problemem, problemem będzie jednak podanie na ten kabelek tego napięcia 3-4V. Masz jakąś koncepcję jak to zrobić i czym podać takie napięcie?
    Ostatnio edytowane przez irek28061988 ; 23-01-2021 o 20:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    45
    Postów
    29
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Sprawdź kompresję na tłokach, jeśli mechanik Ci powiedział że sprawdzał to spytaj jak bo żaden zestaw nie ma adaptera M9 i trzeba dokupić - na zimnym i po nagrzaniu - może trzeba pierścienie wymienić bo na zimnym nie trzymają ciśnienia i dopiero po nagrzaniu jak się materiał rozciągnie jest lepiej. Oleju nie ubywa? Problemem na pewno jest ciśnienie - albo sprężania paliwa, albo paliwa, albo zwrotne wydechu - coś trzeba wykluczyć i się okaże

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    344
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Wiem że nie ma przepustnicy tylko klapa gaszenia tylko rożnie to nazywają a patrzyłeś czy jest ona otwarta na max. Trudno mi powiedzieć jak masz tam dać te napięcie bo ja mam urządzenie które mierzy i podaje napięcie do 5v. Właśnie do takich podzespołów go używam.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Kompresja na tłokach nie była sprawdzana i w sumie nie wiem poco ją sprawdzać skoro auto pali na dyg zawsze, niezależnie czy jest mróz, czy jest silnik zimny czy ciepły, pali odrazu, oleju nie ubywa ani nie przybywa, nie dymi, baa nawet zapach spalin jest taki że prawie ich nie czuć, prawie jakby samym powietrzem dmuchało.
    Co do klapy gaszącej to jest otwarta, natomiast co do podania tego napięcia to nic z tego nie będzie bo nie mam czym podać te 3-4 voltów na test.

    Pytanie tylko mam takie. Czy jakby był intercooler zapchany albo dziurawy to czy takie problemy z pokazywaniem powietrza na wykresach mogłyby być? Pytam bo nie było robionej próby szczelności zarówno dolotu jak i intercolera.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    344
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Jak dziurawy to przepływomierz pokarze dobre parametry a jak zapchany to może tak pokazywać tak ja jest teraz bo jest opór w dolocie. Sprawdź sobie intercooler.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 24-01-2021 o 21:57

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    344
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    I jak usterka usunięta?

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Póki co auto poszło do kolejnego mechanika, napiszę jakie tego efekty będą.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    344
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    I co problem rozwiązany czy nadal stoi u mechanika.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Nadal stoi u mechanika, każdy rozkłada ręce. Wymyślają nawet że rozrząd się mógł przestawić w co trochę ciężko mi uwierzyć bo pali na dyg. Ja w między czasie zdążyłem już kupić inne auto, ale Punciaka chcę mimo wszystko zreanimować, szkoda tylko że niedaleko mojej miejscowości nie ma jakiegoś porządnego mechanika który się dobrze zna na tych silnikach 1.3
    Póki co naprawa GP jest w trakcie, jak się tylko coś wyjaśni to napewno tutaj napiszę co było robione i co pomogło.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    60
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam, chciałbym podpiąć sie do tego tematu, bo mam coś podobnego:

    Grande 1.3 Multijet 2006.
    Do początków tego roku chodził jak burza i pod koniec wiosny nagle cos się porobiło: przestał przyspieszać na niskich obrotach, pod górę na dwójce tracił obroty, tam gdzie niedawno bez problemu wyjeżdżał na 3 biegu, teraz "zdycha".
    Zostały zregenerowane wtryski, wymienione wszystkie filtry, ma nowiutki łańcuch rozrządu (pali prawie od dotyku, bez szarpnięć) i dalej jest to samo. Z tą tylko różnicą w stosunku do tego co pisze autor tego posta, że o ile muli przy wolnych obrotach (mogę wciskać gaz do podłogi, a on nie reaguje), o tyle na parkingu bez najmniejszego problemu wkręca się na obroty i po włączeniu Jedynki rusza z piskiem opon (wykorzystuję to obecnie ruszając spod świateł, żeby nie tamować ruchu). No i nie słabnie przy 3 tys. obrotów, a wręcz przeciwnie, gdy zbliża sie do tej granicy, jakby dostawał nowego wigoru i czuć nagłe przyspieszenie.
    Objawy niby podobne, a jednak są istotne różnice.
    Znacie w Krakowie albo w okolicach jakiś warsztat, który to zdiagnozuje i poprawi? Może to sprawa softu, może regulacji sprężarki, bo od 2,5 obrotów czuć, że pracuje ?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    344
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Musisz sprawdzić parametry na obciążonym silniku.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    60
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Czy masz jakieś namiary na wiarygodną stację, która takie pomiary robi w Krakowie lub okolicach?

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Oddaj turbo do regulacji i przeczyść zapchanego kata.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Auto nie wkręca się na obroty przy gwałtownym dodawaniu gazu
    Napisany przez Olex903 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-01-2019, 21:47
  2. fiat bravo 1,6 16v nie wkręca sie na wysokie obroty
    Napisany przez mcpi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2015, 15:06
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2014, 09:09
  4. Nie wkręca się na obroty
    Napisany przez automechanikavolcano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2012, 08:20
  5. Silnik słabo wkręca się na obroty
    Napisany przez Borysss na forum Doblo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-11-2010, 20:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469gp-1-3-multijet-90km-nie-wkreca-sie-na-obroty-47783

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469gp-1-3-multijet-90km-nie-wkreca-sie-na-obroty-4778321.3 multijet muli nie chce jechac1.3 multijet muli nie chce jechac site:fiatklubpolska.pl1.3 multijet nie wchodzi na obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl