Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008

    GP 1.3 Multijet 90KM nie wkręca się na obroty

    Witam,

    Mam problem z moim Grande Punto. Auto jak jest zimny silnik nie ma mocy, na zimnym silniku można wciskać gaz do dechy a auto i tak nie chce się rozpędzać, podjechanie pod górkę to jakiś dramat bo trzeba jechać na pierwszym biegu bo na dwójce zamiast się rozpędzać to obroty idą w dół. Jak silnik nabierze swojej normalnej temperatury to się trochę poprawia, tzn elastyczność wzrasta, można się rozpędzać ale niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy zagrzany to bardzo wolno wkręca się na obroty.

    Po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów, wskazania zmierzonego ciśnienia doładowania oraz masy powietrza są zgodne z tym co oczekuje sterownik. Zawór egr oraz cały kolektor ssący został wyczyszczony, filtr powietrza był niedawno wymieniany również ale nic to nie zmieniło. Auto odpala odrazu, nie kopci, silnik na wolnych obrotach pracuje równo.
    Nie wiem czy to jest istotne ale jak odłączę wtyczkę od przepływomierza to przy pierwszym odpaleniu po odłączeniu wtyczki nie ma problemu żeby odpalić. Natomiast jak go zgaszę i chcę ponownie odpalić to silnik załapie normalnie i po sekundzie gaśnie. Dopiero jak podłączę się do komputera i skasuję błędy od przepływomierza (przerwany obwód oraz temperatura) to wtedy znowu odpali i nie gaśnie. Natomiast jak jest podłączona wtyczka od przepływomierza to za każdym razem odpala.

    Proszę koledzy o pomoc co sprawdzić lub zrobić żeby wyeliminować problem z tym wolnym wkręcaniem na obroty i brakiem mocy na zimnym.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Cisnienie paliwa, oczekiwane i rzeczywiste mierzyles, przelewy na wtryskach?Filtr paliwa zmieniales? Czy ten problem wystapil od razu? Masz filtr DPF?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane również się pokrywa, przelewy na wtryskach nie sprawdzałem ale mam to zamiar zrobić niebawem, filtr paliwa był wymieniany w zeszłym roku natomiast DPFa nie mam, jest tylko katalizator.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sprawdz dolot od turbiny do kolektora, wyczysc czujnik cisnienia doladowania lub podmien do testu. Mozesz miec jednak walniety zawór EGR, bledu nie bedzie ,a jest nieprawny.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Sprawdź szczelności wężyków podciśnienia przy egr - czy jest tam podciśnienie, może kat stopiony i zapycha wylot spalin

    Jak czyściłeś egr może wtyczka nie podpięta - lub przepustnica blokuje, wężyk sterowania geometrią turbiny (może sama geometria zapieczona)
    Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 03-11-2020 o 12:17

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Geometria jest ok, chodzi bez żadnych oporów, zresztą turbo było nie tak dawno regenerowane, wtyczka od egr jest napewno podpięta, katalizator też raczej jest ok. przepustnica a raczej klapa gasząca działa poprawnie, wszystkie wężyki podciśnienia są wymienione na nowe, czujnik ciśnienia w kolektorze jest wyczyszczony ale zakupiłem inny i brak różnicy na nowym czujniku.
    Jest kolejny objaw niestety, dziś jak jechałem rano do pracy to auto muliło nie chciało przyspieszać, natomiast jak wracałem wieczorem to zupełnie inne auto, nie było idealnie ale dało się przyspieczać, auto chciało jechać. Nie wiem o co chodzi z tym czemu raz działa znośnie a raz to nie chce się uciągnąć.

    Mam pytanie jak sprawdzić zawór egr czy działa poprawnie, ogólnie jest wyczyszczony, chodzi leciutko ale w sumie on jest sterowany cewką, może ta cewka się zacina i uchyla cały czas zawór egra. Macie jakiś pomysł jak to sprawdzić?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał irek28061988 Zobacz post
    Natomiast jak go zgaszę i chcę ponownie odpalić to silnik załapie normalnie i po sekundzie gaśnie
    a jak jazda z odpiętą wtyczką? Lepiej? Podmień na próbę przepływomierz..

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Witam ponownie,
    Nie pisałem bo oddałem auto do mechanika, ale niestety auto wytrzymał i nic konkretnego nie ustalił. Auto w dalszym ciągu jak nie miało mocy tak niema mocy dalej.

    Oto co mechanik sprawdził:
    Podmienił przepływomierz, podmienił czujnik ciśnienia w kolektorze, podmienił zawór sterujący turbiną (ten co jest z przodu silnika nad chłodnica), wykręcił sondę lambda w celu sprawdzenia czy przypadkiem katalizator nie jest zapchany.
    Niestety wszystkie powyzsze czynności nie przyniosły żadnego rezultatu, nie było ani gorzej ani lepiej.

    Oprócz tego zostało wcześniej przeprowadzone czyszczenie egru, ściągnięcie i czyszczenie kolektora dolotowego, wymienienie przewodów podciśnienia oraz regeneracja turbiny ponieważ były zapieczone łopatki geometrii.

    Auto pali w dalszym ciagu na dotyk, nawet w te mrozy co były odpaliło bez problemu, nie kopci, na wolnych obrotach chodzi równo.
    Zrobiłem w programie multi ecu scan logi, poniżej zamieszczam zrzuty ekranu w miejscu gdzie gaz był wciśnięty na max
    paliwo.jpg
    powietrze.jpg
    turbo.jpg
    egr lambda.jpg
    Gdy wciskałem gaz na max to prędkość i obroty bardzo wolno rosły i tak jakby przy 3000 coraz gorzej było, tak jakby sterownik był w jakimś trybie awaryjnym.

    Koledzy macie jakieś pomysły co dalej z tym robić bo mechanicy jak widzę nie mają pojęcia nawet jak temat ugryźć.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Przy pompie w zbiorniku jest sitko -zagladal tam ktos ,czy nie jest zatkane? Auto ma lata swoje ,wiec cos moze tam siedziec.Moze cos jest z wtryskami,mimo z,e korekty ok.Moze trzeba wgrac mu nową mape do sterownika silnika. Jest na slasku , firma "Cinsoft" w Rudnie k.Gliwic. Nie robie im reklamy, nigdy nie korzystalem z ich uslug. Ale w silnikach jtd fiata są prawdziwymi mistrzami, mają wiedę i sprzet, hamownie , etc. Z innych for fiata , wiem ,ze nie jedno auto "wskrzesli " do zycia. Gosc ma bdb opin ie, mozesz zapytac,jak chcesz?
    CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Według drugiego wykresu jest duża rozbieżność masy powietrza. Sprawdź filtr powietrza bo na trzecim wykresie też widać że jest za niskie ciśnienie doładowania.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 22-01-2021 o 10:36

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    filtr powietrza był wymieniany na nowy, auto chwile było do testu również całkowicie bez filtra powietrza był tylko przepływomierz założony i nic to nie zmieniło

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    A na postoju też ma problemy z wkręceniem się na obroty? Nie podoba mi się te dane z przepływomierza bo stoją w miejscu a powinny wzrastać razem z obrotami.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 22-01-2021 o 19:33

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Tak na postoju po naciśnięciu na gaz obroty rosną ale nie tak szybko jak wtedy kiedy było wszystko w porządku. Nie wchodzi na obroty zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy, z czego w trakcie jazdy obroty po przekroczeniu 3000 rosną już strasznie wolno.
    I jeszcze jedno co zauważyłem, jak silnik jest zimny to zdecydowanie szybciej się dogrzewa do 90 stopni niż wcześniej, ale po osiągnięciu 90 stopni temperaturę utrzymuje bez problemu. No chyba że to może być skutek wymiany płynu chłodniczego na nowy.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Według wykresu to jest problem z przepływomierzem albo przepływem powietrza ( czyli nie otwieraniem się przepustnicy), musiał byś na przepływomierzu znaleźć kabelek na który jest impuls do ECU na biegu jałowym ok 0.5V i po dodaniu gazu dać mu na ten pin ok 3-4V i zobaczyć reakcję silnika.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Auto nie wkręca się na obroty przy gwałtownym dodawaniu gazu
    Napisany przez Olex903 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-01-2019, 21:47
  2. fiat bravo 1,6 16v nie wkręca sie na wysokie obroty
    Napisany przez mcpi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2015, 15:06
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2014, 09:09
  4. Nie wkręca się na obroty
    Napisany przez automechanikavolcano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2012, 08:20
  5. Silnik słabo wkręca się na obroty
    Napisany przez Borysss na forum Doblo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-11-2010, 20:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469gp-1-3-multijet-90km-nie-wkreca-sie-na-obroty-47783

1.3 multijet muli nie chce jechac1.3 multijet muli nie chce jechac site:fiatklubpolska.pl1.3 multijet nie wchodzi na obrotyhttps:fiatklubpolska.plgrande-punto-469gp-1-3-multijet-90km-nie-wkreca-sie-na-obroty-477832

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl