Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: Dziwne zachowanie po wymianie rozrządu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008

    Dziwne zachowanie po wymianie rozrządu

    Witam, a więc posiadam fiata grande punto 1.4 8v z 2008 roku (77km/55kw), dzisiaj pierwszy raz od salonowej nowości postanowiłem przysiąść i wymienić rozrząd, do całej akcji użyłem blokad (na wałek rozrządu i wał korbowy), wszystko przebiegło raczej pomyślnie, Ale..., po odpaleniu auta pracuje niby ok, problem następuję przy wkręcaniu się na obroty, silnik dochodzi do 5 tyś i na tym koniec, na desce zapala się ikonka silnika, po podjechaniu do mechanika błąd ze zmiennymi fazami rozrządu, po skasowaniu błędu auto magicznie odżyło, po pokonaniu 25km przy próbie odpalenia po postoju znów zapaliła się kontrolka na desce przy włączonym zapłonie, po zapaleniu silnika zgasła na 2 sekundy po czym znów się zapaliła i auto znów wchodzi maksymalnie na 4,5/5 tyś obrotów, nic oprócz tego się nie dzieje, blokady wchodziły i wychodziły luźno, ewentualnie zastanawiam się nad czujnikiem wałka rozrządu, warto iść tym tropem czy rozrząd mimo wszystko jakimś cudem się przestawił? może ktoś kiedyś miał podobny przypadek, prosiłbym o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    A podczas wymiany rozrządu poluzowałeś koło zmiennej fazy rozrządu?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    Nie, ustawiłem na dolną blokadę wałem i górna zgrała się z dolną, wsadziłem, poluzowałem napinacz, zdjąłem pasek, założyłem nowy, napiąłem wstępnie napinacz, zrobiłem obrót i poprawiłem napięcie, złożyłem wszystko do kupy, sprawdziłem obracając wałem czy przypadkiem nie będzie kolizji, odpaliłem i takie cudo się stało.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    ewentualnie zastanawiam się nad tym czujnikiem, bo kiedy zdjąłem pokrywe zaworów to podwiesiłem ją sobie bo nie chciało mi się odkręcać tej elektroniki, i kiedy tak sobie wisiała to akurat resztka oleju spływała sobie z tego dekla w strone czujnika, może olej ma takie właściwości magiczne, sam nie wiem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ja zawsze luzuję koło ZFR a dopiero po napięciu paska dokręcam, a nie wyleciał ci o-ring z dekla zaworów co uszczelnia kanały olejowe zaworu ZFR.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    miałem tylko dwie blokady, bez trzeciej blokady raczej trudno by mi było przytrzymać koło ZFR i je dokręcić, co do oringu, nie przypominam sobie żebym jakiś tam widział, oprócz tego wbudowanego w uszczelke pokrywy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Gdybyś mógł mnie pokierować w jakim miejscu miałby się ten oring znajdować to byłbym wdzięczny, aczkolwiek gdyby coś wyleciało, to raczej bym to zauważył

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Do odkręcenia koła tak naprawdę nie potrzebujesz blokady bo na wałku rozrządu masz sześciokąt na który nakładasz klucz i odkrcasz koło ZFR tak samo możesz zrobić z przykręceniem koła ale ja wolę użyć podczas przykręcenia blokady.
    Uszczelnienie.jpg

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    Nie dotykałem nawet w tamtych miejscach, przeczyściłem szmatką z benzyną delikatnie rowek na uszczelke i tyle, więc raczej to nie to, tym bardziej, że te o-ringi po takim czasie używania samochodu tworzą całość razem z tą pokrywą i oprócz wydłubania to raczej same nie wylecą, dzisiaj rano zauważyłem, że jak podociskałem wtyczkę od czujnika wałka rozrządu to auto zaczeło chodzić prawidłowo (7 tyś i do odciny), ze 2 godziny temu wykręciłem ten czujnik, wymyłem go dokładnie w alkoholu izopropylowym razem z wtyczką, wszystko złożyłem i.. po odpaleniu błąd znikł z deski i auto pracuje tak jak powinno, mam nadzieje, że błąd nie wróci, tak btw to elektryka w tym aucie zostawia wiele do życzenia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a z odkręcaniem koła, to słyszałem, że można je faktycznie odkręcić, ale nie jest to potrzebne przy wymianie paska, co innego gdybym rozłożył cały silnik i chciał go złożyć, wtedy trzeba faktycznie to koło poluzować, żeby się "zzerowało", jak ustawiłem na blokady przy nałożonym starym pasku to raczej taka akcja zbytnio nie ma sensu, tak mi się wydaje.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    I dzięki za te wszystkie sugestie, szczerze to nawet nie wiedziałem o tych o-ringach, gdyby coś się jeszcze działo to dam znać

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał StrajGer Zobacz post
    Nie dotykałem nawet w tamtych miejscach, przeczyściłem szmatką z benzyną delikatnie rowek na uszczelke i tyle, więc raczej to nie to, tym bardziej, że te o-ringi po takim czasie używania samochodu tworzą całość razem z tą pokrywą i oprócz wydłubania to raczej same nie wylecą
    Cytat Napisał StrajGer Zobacz post
    szczerze to nawet nie wiedziałem o tych o-ringach
    Skoro nie wiedziałeś o oringach, to również nie wiesz, że po każdorazowym zdjęciu pokrywy zaworów należy je wszystkie bezwzględnie wymienić na nowe W pokrywie są kanały olejowe również do smarowania wałka rozrządu, chyba nie muszę pisać, co się będzie działo przy puszczających oringach?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Skoro nie wiedziałeś o oringach, to również nie wiesz, że po każdorazowym zdjęciu pokrywy zaworów należy je wszystkie bezwzględnie wymienić na nowe W pokrywie są kanały olejowe również do smarowania wałka rozrządu, chyba nie muszę pisać, co się będzie działo przy puszczających oringach?
    Spokojnie, np ten oring wbudowany w uszczelke nie był w złym stanie (odstawał nie był wgnieciony), nikt wcześniej tej pokrywy nie zdejmował oprócz mnie i fabryki, to było pierwsze zdjęcie od momentu zakupienia auta w salonie, myśle, że nie tylko mi zdarzyło się zapomnieć o wymianie tych oringów, następnym razem je wymienie, o ile błąd nie wróci i nie będę musiał ściągać dekla, to wtedy zrobie to wcześniej.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ja raczej bym polecał poluzować koło ZFR ze względu na to że podczas napinania paska mając luźny pasek między kołem ZFR a WAŁEM możesz przestawić koło ZFR a jak masz poluzowane to one się przemieszcza podczas napinania paska rozrządu. Ale wybór należy do każdego z osobna tyle dobrze że przyczyna znaleziona i awaria usunięta.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 20-11-2019 o 16:51

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał StrajGer Zobacz post
    Spokojnie, np ten oring wbudowany w uszczelke nie był w złym stanie (odstawał nie był wgnieciony), nikt wcześniej tej pokrywy nie zdejmował oprócz mnie i fabryki, to było pierwsze zdjęcie od momentu zakupienia auta w salonie, myśle, że nie tylko mi zdarzyło się zapomnieć o wymianie tych oringów, następnym razem je wymienie,
    To z niecierpliwością czekam na post w stylu "Co się dzieje? Po odpaleniu długo pali się kontrolka ciśnienia oleju" - za fiatpunto.com.pl, gdzie to przerabiali

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    To z niecierpliwością czekam na post w stylu "Co się dzieje? Po odpaleniu długo pali się kontrolka ciśnienia oleju" - za fiatpunto.com.pl, gdzie to przerabiali
    To są właśnie "pseudo" oszczędności.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    Nie, nie nie, to nie są "pseudo" oszczędności, gdybym wiedział że takowe oringi tam występują to bym je na 100% zakupił i wymienił, jeżeli chodzi o silnik fiata ze zmiennymi fazami to była to moja pierwsza przygoda z rozrządem, błąd znikł ale po przejechaniu paru kilometrów i dwugodzinnym postoju podczas odpalenia błąd znów się pojawił, uszczelke wraz z oringami zamówiłem dzisiaj, na aukcji gdzie kupowałem wcześniej uszczelkę była tylko sama uszczelka bez oringów, możliwe, że coś jest z tymi oringami i ucieka gdzieś ciśnienie zamiast iść do zaworu zmiennych faz i dlatego ten błąd się pojawia, bo innych pomysłów nie mam, tym bardziej, że błąd znika i się pojawia co jakiś czas włączając przy tym tryb awaryjny i dlatego silnik nie wchodzi dalej jak na 5 tyś obrotów, na blokadach nie miał szans mi przeskoczyć rozrząd, chyba, że podczas obracania wałem po wstępnym napięciu jak połowa paska od strony pompy wody była trochę luźna, gdybym miał tą trzecią blokadę z ząbkiem, której nie można nigdzie oddzielnie dokupić to zrobiłbym tak jak pisał szary z poluzowaniem Koła ZFR, palcem go nie przytrzymam i chodzi tu o dokręcanie, bo podczas dokręcania po napięciu paska może mi się obrócić bez tej blokady, będę jeszcze nad tym siedział, może uda mi się coś wywnioskować i zrobić.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    po podłączeniu do komputera pokazuje tylko błąd "błąd czujnika faz rozrządu" coś w ten deseń, no i pokazuje też, nie jest to trwały błąd i można go skasować po czym auto wraca do swojej pełnej mocy na pare kilometrów do momentu wyłączenia silnika podczas postoju.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Powiem Ci że widziałem już jak tego typu koła dokręcali blokując dużym śrubokrętem i wszystko działało tak jak należy. A można kupić cały komplet blokad tylko trochę kosztuje.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Otwock
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.4 Benzyna
    Rocznik
    2008
    tylko gdzie miałbym wsadzić ten śrubokręt, trzymając jedną ręką i drugą dokręcając to troche partyzantka (chociaż ten mój sposób bez luzowania to też na partyzanta), ewentualnie te nieszczelne oringi też by mogły coś takiego powodować z tym błędem?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z mocą, dziwne gwizdy i dziwne zachowanie przepływomierza
    Napisany przez xxslawek11xx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-06-2017, 17:39
  2. Dziwne zachowanie silnika.
    Napisany przez bzykol na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-05-2015, 23:13
  3. Fiat Punto II 1.2 8V 2000r Dziwne zachowanie po wymianie UPG.
    Napisany przez marcinlycha na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-03-2014, 13:21
  4. Dziwne zachowanie silnika
    Napisany przez d0m3l na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-11-2012, 18:13
  5. 1.4 12v + lpg dziwne zachowanie
    Napisany przez hajle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-09-2009, 17:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469dziwne-zachowanie-po-wymianie-rozrzadu-45845

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469dziwne-zachowanie-po-wymianie-rozrzadu-458452

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl