Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: Brak wspomagania kierownicy. Restart - działa.  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Przewód masowy w porządku. Klemy też. Teraz jest coraz cieplej, więc klimatyzacja w użyciu, do tego muzyka, oczywiście rano ciepłe powietrze. Na razie nic więcej nie wymyślę. Po podłączeniu do komputera dam znać. Może dziś, może w przyszłym tygodniu. Na razie jeżdżę i obserwuję. Jeżeli chodzi o jakość prowadzenia, kierowania, to w porządku. Żadnych drgań. Skręcam do oporu w lewo i prawo, nic się nie dzieje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj wieczorem jadę do diagnosty podłączyć samochód do komputera. Na co zwrócić szczególną uwagę? Mam na myśli m.in. odczyt błędów, ewentualne kasowanie, wykonanie testów np. zaworów, świec, przekaźników, ogólnie czy podzespoły działają jak należy oraz eksport wyników do pliku. Jeżeli ktoś miałby dodatkowe sugestie proszę o komentarz!

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    1. U1700 - Brak komunikacji z modułem elektronicznym nadwozia. Sygnał nieprawidłowy, nieciągły.
    2. C1000 - Silnik kolumny kierownicy, czujnik pozycji momentu. Nieciągły.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    U1700 - do kontroli wiązka elektryczna bądź na wtyczce coś nie styka
    C1000 - prawdopodobnie masz do wymiany czujnik kąta skrętu w kolumnie kierowniczej ( częsta bolączka fiata)
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 01-05-2020 o 07:39

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Jeżeli chodzi o U1700, to mechanik, u którego byłem, wskazał tylko na przewody elektryczne, przy których podpinał się do samochodu i powiedział, że coś tam nie działa, jak należy. Natomiast jeżeli chodzi o C1000, to powiedział, że problem jest z czujnikiem w kolumnie wspomagania elektrycznego. Zapytałem, czy chodzi o czujnik skrętu, powiedział, że nie. Zaznaczył, że czujnik skrętu to nie to samo co czujnik pozycji momentu. Dodał, że jest problem z dostępnością takiego czujnika momentu i prawdopodobnie trzeba wymienić kolumnę kierownicy. Wykasował błędy i polecił jeździć i obserwować.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ale co tam nie działa według niego? Wtyczka zaśniedziała, kabel przerwany?
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 08-05-2020 o 10:00

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Nie dostałem precyzyjnych informacji. Nie wiem dokładnie, skąd jest błąd U1700 i czego konkretnie dotyczy.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    48
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    Witam.Miałem podobnie jakieś 6 lat temu.Najpierw porządnie sprawdź przewód masowy(najlepiej wymień na nowy,bo pruchnieje przy podłóżnicy),oczyść klemy,przesmaruj kostki pod kierownicą przy silniku wspomagania.Ładowanie alternatora nie może być mniejsze niż 14 v,ponieważ wspomaganie pierwsze się odłączy przy spadku napięcia.Sprawdz obciążeniowo akumulator(u dobrego mechanika specjalnym przyrządem).
    U mnie na LPG auto na wolnych obrotach lekko kulało(okazało się,że 1 wtryskiwacz gazu zatarł się i lekko silnik obniżał wolne obroty) i włączała się kontrolka wspomagania.
    Reasumując.Wymieniłem alternator,bo ładował 13,80 v,wtryskiwacz gazu i przewód masowy.Wspomaganie działa do dziś.Pozdrawiam.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marion26a Zobacz post
    Ładowanie alternatora nie może być mniejsze niż 14 v,ponieważ wspomaganie pierwsze się odłączy przy spadku napięcia.
    Bez przesady. Przy 12,8V na jałowym nie odłącza, gdy porządnie dołoży się zużycie prądu...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marion26a Zobacz post
    Reasumując.Wymieniłem alternator,bo ładował 13,80
    To jest akceptowalna minimalna wartość na jałowym, przy obciążeniu światłami...

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    48
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    Opisuje tylko swoje przeprawy z układem wspomagania.Nikt nie musi tego stosować,jak nie chce.Lepiej wydać parę złotych na przewód masowy i nowe klemy,niż 500 na czujnik kąta skrętu...U mnie takie błędy wyskakiwały(czujnik kąta skrętu i pozycji momentu).Miałem już części zamówione i brałem się za zwalanie kierownicy.Ale coś mnie tknęło i zacząłem od konserwacji i sprawdzenia układu ładowania.U mnie pomogło.Nie wymieniłem żadnego z tych czujników.
    Kolega podobnie miał w Merivie a.Przesmarowałem mu kostki pod kierownicą i działa drugi rok,a odcinało wspomaganie po maksymalnym skręcie w prawo i błędy czujników wywalało na sterowniku.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez marion26a ; 10-05-2020 o 10:57

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Kostki pod kierownicą? Można jaśniej? Można zdjęcie? Czyściłem złącza biegunów przy akumulatorze, sprawdzałem przewód masowy, parametry ładowania jak wyżej.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Kiedyś miałem Punto i był temat usterki wspomagania -ASO miało receptę "wymiana" za parę tyś ,w Poznaniu robili regenerację czegoś tam za połowę tej sumy,ale często wystarczyło zdjąć płytkę z układem elektrycznym i dać do zakładu RTV aby poprawili luty (ultradźwiękami czy jakoś tak ). Dawno to było i opisuję z pamięci ,a ona może być zawodna .Też polecam najpierw spr styków itd zanim wydamy setki zł na wymianę czegoś .

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    48
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Karol91 Zobacz post
    Kostki pod kierownicą? Można jaśniej? Można zdjęcie? Czyściłem złącza biegunów przy akumulatorze, sprawdzałem przewód masowy, parametry ładowania jak wyżej.
    Zdejmij osłonę pod kierownicą i tam masz silnik wspomagania umieszczony przy drążku kierownicy..Tam są widoczne kostki wchodzące do silnika.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    30-04-2020 byłem u mechanika, sprawdziliśmy i usunęliśmy błędy. Dziś rano kolejny raz (w sumie czwarty) zaświeciła się kontrolka CITY i pojawił się komunikat, żeby sprawdzić w instrukcji układ wspomagania, jakoś tak. W podobnych okolicznościach, co do ostatniego razu, o którym pisałem wcześniej. Jestem umówiony u elektromechanika. Sprawdzimy przewód masowy, alternator, akumulator, parametry ładowania. Do kostek dziś raczej nie zajrzę. A jeżeli zajrzę, to dam znać. Czym to przesmarować? Wazelina techniczna może być?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    zdjąć płytkę z układem elektrycznym
    Którą płytkę? Można więcej szczegółów?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marion26a Zobacz post
    odcinało wspomaganie po maksymalnym skręcie w prawo
    Skręcam w lewo i prawo do oporu, używam CITY i nic się nie dzieje. Wspomaganie działa. Brakło mi go w czterech opisanych wcześniej sytuacjach.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2020
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    GP 1.4
    Rocznik
    2011
    Kolego daj sobie spokój ze sprawdzaniem tych napięć, aku i alternatora. Musisz zmienić czujnik skrętu w kolumnie. Rocznik 2008 wiec czujnik jeszcze wtyczkowy - niższe koszty. I omijaj z daleka mechaników którzy twierdzą że czujnik momentu i skrętu to w puncie osobne części....


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Olej wspomagania kierownicy
    Napisany przez damazy61 na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2019, 06:39
  2. Awaria wspomagania kierownicy
    Napisany przez Insynuator na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-05-2017, 21:03
  3. Pompa wspomagania kierownicy
    Napisany przez abm10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2014, 15:02
  4. Zbiornik od wspomagania kierownicy
    Napisany przez daro55 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-03-2014, 18:47
  5. płyn wspomagania kierownicy
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 25-12-2010, 11:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469brak-wspomagania-kierownicy-restart-dziala-467222

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469brak-wspomagania-kierownicy-restart-dziala-46722

grande punto 1.4 problem z citygrande punto brak wspomaganiafiat punto evo 2013 awaria wspomagania kierownicy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl