Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2021
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006

    Błąd przepustnicy a tryb awaryjny 1.4 16v

    Witam, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem w moim GP 1.4 16v.. tak w skrócie : auto jeździło bez zarzutów aż ostatnio po odstawieniu auta na parking i odpaleniu po powrocie do niego (po jakiejś 1h) auto po odpaleniu przeszlo w tryb awaryjny (max obroty =2000, do tego dochodzi błąd eos oraz Hill Holder i asp. Po podpięciu kompa kolegi wyszło błąd przepustnicy. Wymiana na inną używkę nie pomogła .. dużo rzeczy czytając po forach moze być tego przyczyną dlatego opisze co ogarnąłem :,
    - wymiana przepustnicy
    - wymiana pedału gazu
    - czyszczenie wszystkich wtyczek od bezpieczników itp.
    - akumulator sprawny.

    Co ciekawe na ileś ( naście) odpaleń auto zachowuje się normalnie i jezdzi ale błąd dalej jest stały natomiast po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu znów jest to samo.. tutaj błędy silnika (map sensor sprawny) IMG_20210706_194922.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Przemierzyć wszystkie kable od przepustnicy do ECU. A może też tak być żę ECU odmówiło posłuszeństwa. Podłącz interfejs i sprawdzaj po kolei parametry otwarcia przepustnicy ciśnienie w kolektorze itd. Oraz napięcia na danych wtyczkach.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2021
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Witam, po kilku dniach sprawdzania problem nadal nie znikł..
    Jak wykonać adaptacje przepustnicy ? Dziś po podłączeniu MES, pokazało mi stan (adaptacji) jako 1 i nic więcej.. auto dalej chodzi w trybie awaryjnym.
    IMG_20210711_125122.jpg

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    A przemierzyłeś wszystkie kable? Same podłączenie kompa nie naprawi auta. Trzeba jeszcze po sprawdzać jaki jest sygnał z różnych czujników. Jak nie masz o tym pojęcia to daj sobie spokój bo samo się nie naprawi.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2021
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Rozumiem, termin do mechanika mam na 20 lipca.. więc staram się do tego czasu szukać na własną rękę. Mierzyłem prąd na wtyczce do przepustnicy to podaje do 5v.. odpinalem każda wtyczkę po kolei i sprawdzałem czy komputer je widzi.. i z nimi było okey, ponieważ po wypięciu pokazuje przerwę w obwodzie a po wypięciu jest okey. Nie wiem czy dobrze szukam, ale każdy punkt zaczepienia jest dobry..

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    To że sprawdziłeś czy jest napięcie na wtyczce i je odpisałeś to jest 30% sukcesu a jak będzie jakiś kabelek walnięty i będzie dawał większy opór to zamiast 2.2v ECU odczyta 1.8v i następna sprawa czy wychodzi odpowiednie napięcie z czujników i potencjometrów. I kolejna sprawa to że może ECU jest walnięta i pokazuje błąd bo miałem kilka takich aut co pokazywały błąd wentylatorów, sondy lambda, wypadanie zapłonu itd a winowajcą był ECU.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 13-07-2021 o 18:30

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2021
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    To że sprawdziłeś czy jest napięcie na wtyczce i je odpisałeś to jest 30% sukcesu a jak będzie jakiś kabelek walnięty i będzie dawał większy opór to zamiast 2.2v ECU odczyta 1.8v i następna sprawa czy wychodzi odpowiednie napięcie z czujników i potencjometrów. I kolejna sprawa to że może ECU jest walnięta i pokazuje błąd bo miałem kilka takich aut co pokazywały błąd wentylatorów, sondy lambda, wypadanie zapłonu itd a winowajcą był ECU.
    Oczywiście wiem że to nawet nie 30% sukcesu.. szukanie przyczyny tego problemu to jak szukać igły w sianie.. Co do ECU też pewien mechanik podpowiedział mi że może być to wina ecu.. dzwonilem po kilku firmach które zajmują się sprzedażą oraz naprawa sterowników i usłyszałem że te sterowniki są hybrydowe i ich się nie naprawia, oraz że żadkością jest że sterowniki Boscha ulegają uszkodzeniu.. Opowiedziałem mój problem z Grande i facet powiedział że objawem uszkodzonego ecu na linii przepustnicy byłaby zerowa reakcja na pedał gazu (auto wgl by nie chciało jechać)

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Pierwsze pytanie: Czy po skasowaniu błędów, błąd ciśnienia w dolocie znika??

    I najważniejsze. Po czym wnosisz ze akumulator jest sprawny??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Fosteerr Zobacz post
    usłyszałem że te sterowniki są hybrydowe i ich się nie naprawia
    To cię źle poinformowali bo te sterowniki się naprawia, a to że jakiś mechanik ci powiedział że jak by ecu było uszkodzone to by wcale nie reagował na pedał gazu to też mylna diagnoza bo te sterowniki mają taki problem że lubią robić psikusa dopiero jak się nagrzeją (problem ten jest z tego że są mocowane na silniku co powoduje że się grzeją i ulegają awarii)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2021
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Pierwsze pytanie: Czy po skasowaniu błędów, błąd ciśnienia w dolocie znika??
    Tak, zostaje tylko błąd przepustnicy. Dziś odpiołem wtyczkę z przepustnicy i pokazało mi tylko 2 błędy (czujnik położenia przepustnicy ścieżka 1 i 2) po wypięciu i skasowaniu wyskoczyły spowrotem 3 od przepustnicy a te dwa znikły nic więcej nie wyskakuje.
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    I najważniejsze. Po czym wnosisz ze akumulator jest sprawny??
    Akumulator został zmierzony u kolegi w sklepie motoryzacyjnym specjalnym urządzeniem i jest okey. Ładowanie alternatora przy pełnym obciążeniu nie schodzi poniżej 13v
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    To cię źle poinformowali bo te sterowniki się naprawia, a to że jakiś mechanik ci powiedział że jak by ecu było uszkodzone to by wcale nie reagował na pedał gazu to też mylna diagnoza bo te sterowniki mają taki problem że lubią robić psikusa dopiero jak się nagrzeją (problem ten jest z tego że są mocowane na silniku co powoduje że się grzeją i ulegają awarii)
    Ja tylko przekazuje co stwierdzili panowie z firmy którzy zajmują się takimi rzeczami.. ja się na sterownikach nie znam..
    Kwestia z innej beczki wymieniłem dziś przepustnice na nową.. co dalej ? Jakaś adaptacja ? Tyle różnych wersji że nie wiem co i jak.. błędy nadal nie zniknęły a wywala cały czas (przerwa) w adaptacji. W MES nie da się adoptować wyzerowalem jedynie autoadaptacje.. ale bez skutku. (Nie wiem czy robię to dobrze)

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Odpal auto i przejedz się nim i przepustnicą powinna się po paru kilometrach zaadaptować. A MES masz oryginał czy klon bo musisz wiedzieć że klonem nie zawsze zrobisz wszystko to co oryginałem.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2021
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Odpal auto i przejedz się nim i przepustnicą powinna się po paru kilometrach zaadaptować. A MES masz oryginał czy klon bo musisz wiedzieć że klonem nie zawsze zrobisz wszystko to co oryginałem.
    Aha, czyli w tym trybie awaryjnym mam się normalnie przejechać ? Parę km ? Auto ma max 3 tys obrotów i dalej nie działa Hill Holder, eps i asr

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Te wszystkie pozostałe elementy co nie działają mają osobny sterownik zaglądałeś interfejsem do tego sterownika? Powodem trybu awaryjnego może być problem z strony sterownika układu hamulcowego.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 16-07-2021 o 10:45


 

Podobne tematy

  1. Tipo 1.4 T-Jet tryb awaryjny
    Napisany przez kruchy0 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2020, 07:47
  2. Tryb awaryjny w Fiorino 1,4 8V 75 KM LPG
    Napisany przez panbaryla na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-11-2016, 16:35
  3. Włączający się samoczynnie i gasnący tryb awaryjny
    Napisany przez stiflers90 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-05-2014, 23:33
  4. Silnik przechodzi w tryb awaryjny 2,0 jtd
    Napisany przez WWWPHOTOSPORTIE na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-01-2012, 22:17
  5. [silnik] Tryb awaryjny
    Napisany przez tosiek80 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2009, 11:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469blad-przepustnicy-tryb-awaryjny-1-4-16v-49050

fiat kod bledu P1682Adaptacja przepustnicy doblo 1.4 benzyna
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl