Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Braval

Temat: Błąd alternatora P0621-94  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.9 multijet
    Rocznik
    07.2007

    Błąd alternatora P0621-94

    Drodzy grupowicze...
    #elektryka
    Czy alternator został źle zregenerowany ?
    Objawy. Jakieś 1.5 roku temu jadąc autem na chwilę przydławił mi się silnik. Myślałem, że EGR, przeczyściłem go ale sytuacja się ponowiła, podłączyłem komputer wyskoczył błąd P0621-94 Sygnał D+ alternatora, sporadyczny. Po skasowaniu wracał. W grudniu wymieniałem wspomaganie elektryczne, zero błędów ale był luz na wałku i stukało. Po wymianie cisza, zero błędów, problemów itd... Teraz oddałem alternator do regeneracji i pojawił się problem. Powyższy błąd P0621-94 Sygnał D+ alternatora wraca, dodatkowo po uruchomienia silnika nie zawsze gaśnie (czyt. świeci się ) kontrolka ładowania. W tym momencie nie działa wspomaganie, zmierzyłem napięcie na klemach akumulatora 14.3-14.4.V (ładuje). Dodanie gazu nie powoduje zgaśnięcia kontrolki. Czy dobrze rozumiem, że regulator nie podaje sygnału do komputera że alternator ładuje a komputer nie podaję napięcia na wspomaganie ? Wyczytałem ze wzbudzenie idzie na 19 pin komputera wg. elearna ale wtyczka i piny są ładne, nie są zaśniedziałe. Wcześniej przed regeneracją i poza błędem nie było problemu z instalacją obwodu ładowania. Nie gasnąca kontrolka pojawiła się po regeneracji, czasami nie zgaśnie. W czym może tkwić problem, alternator czy coś innego?
    GP 1.9 multijet



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Prawdopodobnie szwankuje regulator napiecia w altku...
    Pitkowski lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.9 multijet
    Rocznik
    07.2007
    Aletrantor.jpg
    wg. eLearna " Centralka kontroli silnika przesyła sygnał D+ do Body Computer, który kontroluje sprawność układu ładowania alternatora za pomocą rozpoznania dwóch parametrów: sygnału napięcia przesyłanego z bieguna D+ tego alternatora i sygnału ilości obrotów silnika, który otrzymuje w sieci CAN z centralki sterującej silnika
    Przy key-on dopóki napięcie jest niższe od około 5.5V Body Computer sygnalizuje stan niewystarczający ładowania; gdy napięcie przekroczy 5.5V, lampka sygnalizacyjna gaśnie; jeżeli natomiast - przy uruchomionym silniku (ilość obrotów powyżej 700 obr/min) - napięcie obniży się poniżej progu 4.5 V lampka sygnalizacyjna zapala się w sposób stały z towarzyszeniem wyświetlania ewentualnego komunikatu na wyświetlaczu."
    Opis:
    1 - Alternator
    2 - Kondensator przeciwzakłóceniowy
    3 - Zespół regulacji
    4 - Wirnik wzbudzenia
    5 - Stojan pola elektrycznego
    6 - Mostek prostwniczy z diodami zener
    7 - Lampka sygnalizacyjna obciążenia alternatora w zestawie wskaźników.
    8 - Body Computer
    9 - Linie sieci CAN
    10 - Centralka sterowania silnikiem
    Czy dobrze rozumiem, że regulator musi podać napięcie wyższe niż 4.5V do Centralki, żeby zgasła kontrolka ? A nie że Centralka podaje napięcie na regulator ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.9 multijet
    Rocznik
    07.2007
    Co udało mi się ustalić. Dziś kolejny raz zapaliła się kontrolka ładowania. Zmierzyłem napięcie na D+ i B+ na alternatorze, wahało się koło 14.3-14.4V na obu biegunach. Więc jest ok. Ponowienie odpaliłem auto kontrolka ładowania zgasła, zmierzyłem D+ i B+ na uruchomionym aucie. Pomiar taki sam jak przy zapalonej kontrolce ładowania. Czyli wina leży w instalacji od D+ do centralki, body computer, licznik ?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    520
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. Profilaktycznie warto zacząć od podstaw w Grande, czyli "masa" pod maską, od akumulatora na karoserię i skrzynię biegów. Standardowa usterka tego modelu (objaw - cuda z elektryką, nie startuje silnik, wspomaganie znika itp., itd.). Nawet jak "działa", to raz w życiu pojazdu to rozkręcić, wyczyścić, pomazać czymś antykorozyjnym i skręcić. Każdy posiadacz Grande powinien to zrobić.

    2. Po drugie skrzynka bezpiecznikowa, jest nie do końca szczelna (plus woda z podszybia leci na wiązkę elektryczną idącą właśnie do skrzynki, może strumieniem nie leci, ale to kolejna niedoróbka Fiata) - wypada wyjąć wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, obejrzeć, czy nie są zielone końcówki/złącza (korozja, patyna), czasem korozja jest od dołu na przyłączeniu przewodów, nie od góry (nic nie stwierdzisz). Profilaktycznie można popryskać po wszystkim, byle czym (coś w stylu WD-40 albo dedykowany "contact cleaner", ale konserwujący, nie tylko czyszczący). To też każdy powinien wykonać, choć raz.

    3. Przewody plusowe padają wiele rzadziej. Ale inna sprawa to samo przyłącze na alternatorze - jest wspólne dla B+ i D+, są na jednej "ośce", ale mają być izolowane (błąd montażu, czasem ludzie to zwierają, pomijają plastikową tulejkę/podkładkę).

    4. Podobno są problemy ("wiedza" z for internetowych) z zamiennikami (tylko nie doczytałem, czy całe alternatory, czy np. regulatory) i mogą źle działać (znaczy, niby "działa", ładuje, ale auto zgłasza błędy). Z regulatorami (tanie podróby) to faktycznie był od dawna problem, w starszych generacjach Punto (1 i 2) itp., może jest i do dziś.
    Dopiero na to się nakłada jakość usługi, wiedza i motywacja gościa od regeneracji (może wina części, może on robi na odwal-się).

    Przy okazji kolejna wada fabryczna Grande, czyli w najstarszych rocznikach złe (za krótkie) odpływy wody z podszybia (deszczówka leci prosto na alternator), jest do kupienia poprawiona wersja (dłuższa, kolanko) - podszybie ma dwa odpływy. Dopiero później można rozważyć montaż osłon silnika (zwłaszcza bocznej, ma osłaniać alternator przed wodą z kałuż). Od wody alternatory zdychają, a nawet mogą pękać obudowy (a wewnątrz np. uzwojenia).

    5. Na koniec faktycznie zostaje wiązka/instalacja (wersja ekstremalna, usterka ECU/BodyComputera, czy co tam zawiaduje kontrolką ładowania).

    Teraz ze względu na warunki, deszcze i wichury, ja nie mam jak tego pomierzyć. Może ktoś pomoże (kto ma garaż) i zmierzy u siebie te napięcia (B+ kontra D+)...

    Historycznie, to obwody kontrolki działały bardzo różnie. Dawno temu żaróweczka była elementem obwodu wzbudzenia alternatora i jej przepalenie mogło (zależy od tzw. magnetyzmu szczątkowego) powodować brak generowania energii. Dzisiaj to jest raczej traktowane "cyfrowo", jako sygnał (oprócz "okienka" poziomów napięć, w obwodzie musi też płynąć jakiś prąd - obwód musi być sprawny, czyli zdrowe połączenia). Przy czym ten "sygnał" działa w dwie strony (regulator dostaje informację, że ma zacząć ładować, wzbudzać, zasilać wirnik, a w drugą stronę oczywiście gasi kontrolkę ładowania). Całkiem najnowsze pojazdy mają jeszcze inaczej (komputer steruje alternatorem i może w trakcie jazdy uznać, że nie trzeba ładować i przestaje).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 19-02-2022 o 11:53

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sprawdz jeszcze masy na silnik i nadwozie.Sprzęgielko na kole pasowym alternatora?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.9 multijet
    Rocznik
    07.2007
    Dziękuję za obszerny opis Co do D+ i B+, mocowanie są u mnie na osobnych biegunach, jak widziałem. Napięcie na obu biegunach na uruchomionym silniku wynosi około 14,4V przy zapalonej kontrolce ładowania lub zgaszonej. Przy włączonym zapłonie na B+ napięcie wynosi około 12,4V a na D+ około 2V. Też nie dochodzi do mrugania kontrolki w żadnym wypadku, wiec tutaj przerwany przewód bym wykluczył ale sprawdzę dla pewności. Wydaje mi się że winny jest jakiś układ, który załączy ładowanie albo nie, zwiększone obroty również nie powodują że zgaśnie. Sprawdzę skrzynkę i przekaźniki i wiązkę przy podszybiu.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    520
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    W poprzednim wpisie był błąd, że coś tam jest (dwie rzeczy) na jednej ośce. Na rozruszniku, nie alternatorze, ale to na marginesie.

    A kontrolka akumulatora...oznacza też dosłownie słaby akumulator. Jak zdycha altek, to osłabia aku.
    Po drugie: tanie zamienniki, a nawet oryginał (DENSO), ale regenerowany na zamiennikach, może dawać takie efekty.
    Bo ECU zbyt szybko "diagnozuje" ładowanie i stwierdza, że za słabe (chociaż masz >>14V).
    Jest jeszcze opcja "reset parametrów autoadaptacji" w FES/MES, warto spróbować, u mnie dużo pomogło.
    Może to taka pierwsza próba Fiata, pseudo "kodowanie akumulatora".


 

Podobne tematy

  1. Doblo 2010 1.6MJ 105hp rozladowywanie aku oraz bledy P0621 U1733
    Napisany przez andrewlato na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-07-2021, 19:22
  2. Wymiana alternatora
    Napisany przez HubertS na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-11-2016, 23:45
  3. Głośna praca alternatora.
    Napisany przez misiut na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-11-2016, 12:06
  4. Chłodzenie alternatora.
    Napisany przez Taxus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2014, 00:15
  5. P0621 i P0657 błędy.
    Napisany przez elnino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-06-2014, 14:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469blad-alternatora-p0621-94-a-50007

d plus alternatordoblo blad P0621

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl