Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010

    Doblo 2010 1.6MJ 105hp rozladowywanie aku oraz bledy P0621 U1733

    Witam,

    Pacjent to moje doblo 2010 1.6MJ 105hp, od czasu zakupu w zeszlym roku sporadycznie pojawial sie blad P0621, po skasowaniu wszystko wracalo do normy. W kwietniu padl altek, rozladowanem aku do zera w trakcie jazdy do mechaniora, altek poszedl do regeneracji(sprzegielko oraz nowy regulator), od tego czasu blad P0621 jest na stale plus rozladowuje mi aku. Miga rowniez kontrolka kilometrow, nie dziala blue&me, w kompie jest drugi blad U1733- po usunieciu obu bledow powracaja po ponownym zaplonie/odpaleniu.

    Napiecia aku sa nastepujace:
    12.7 gdy naladowany do rozruchu
    14.2 bieg jalowy wylaczone odbiorniki
    13.7-14 bieg jalowy pelne obciazenie
    12.7 pelne obciazenie plus zalaczony wentylator chlodnicy

    Jezeli chodzi o rozladowywanie aku- do chwili obecnej zrobilem nastepujaco:
    Pomiar amperomierzem poboru pradu-wszystko wylaczone, auto zamkniete- pobor w okolicy 0.17-0.2A wiec za duzo. Sprawdzilem bezpieczniki po kolei, jedyna reakcja jest po wyjeciu F32 spada o 0.02, oraz F36 spada o 0.07 wiec dalej za duzo nawet gdybym wyeliminowal oba obiegi to rozladuje mi aku.
    Wyjecie F01 60A bezpiecznika pod maska powoduje spadek do zera, ponowne jego wlozenie i auto ma pobor 0.02-0.03A. Wyglada na to ze ktorys z systemow nie przechodzi w stan spoczynku po zamkniecu auta. Tylko ktory bo zaden z bezpiecznikow nie wskazuje na konkretny. Ktos ma jakis pomysl co i jak jeszcze sprawdzic? Bede wdzieczny. Ruszalem kablami wiazkami przy silniku i desce, drzwiach, klapie tylnej itp nic nie powoduje spadku lub wahan poboru pradu. Wiec skonczyly mi sie pomysly, stad prosba o pomoc.

    Jezeli zostawie auto bez zamykania centralnego zamka to pobor mam 1.74A caly czas mimo ze wszystko jest wylaczone(zaplon).

    W aucie pojawia sie sporadyczny blad P0100 Air flow meter, choc Multiscan pokazuje wlasciwe wartosci odnosnie oczekiwanego/dostarczonego powietrza.

    Zamienialem trzy rozne aku(z innych aut) na wszystkich jest to samo zachowanie wiec problem aku odpada.

    Chce jeszcze dodac ze przy rozruchu (od czasu zakupu) rozrusznik 'trzeszczy' jakby sie konczyl, zostal on wymieniony na inny i jest to samo. Wyczytalem gdzies ze we Fiatach byly problemy z kablem masowym od aku, powodujace przepalanie rozrusznikow ze wzgledu na 'slaby' przewod masowy. Kabel jest dwuczesniowy - aku do terminala na zacisk, plus terminal do skrzyni. Ktos ma jakies pomysly w tym zakresie to bede wdzieczny.

    Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale- przy odpietej minusowej klemie, zamknietym aucie, jezeli ustawie multimetr na staly V, to po dotknieciu plusa aku jedna probowka multimetra oraz masy pojazdu druga probowka, multimetr wykrywa napiecie- czasami 3V czasami 2V jest to spadajace napiecie do zera co zajmuje kilka/kilkanascie sekund.

    Bede wdzieczny za jakiekolwiek podpowiedzi co dalej z tym robic.

    Pozdrawiam
    Andrzej
    Ostatnio edytowane przez andrewlato ; 20-07-2021 o 18:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,082
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Skrzynke z bezpiecznikami kolo aku ,czysciles? Jest rozbieralna, moze kiedys byla zalana, stad uplyw pradu.Masz gdzies "mala" grzalke.Odpinales alternator od ukladu do tesu. Musisz obejrzec obwody ,ktore zabezpiecza bezp. 60A.Jak widzisz duza wartosc ,wiec cos sie "grzeje" a bezpiecznika nie wywali ,bo za mocny...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010
    Hej Braval. Nie rozbierałem skrzynki pod maską,.mogę to zrobić bo dość łatwo to wyjąć. Powiedz jak najlepiej testować ten alternator- odpiąć go od rozrusznika czy odpiąć kabel plusowy od altka i co dalej z tym robić. Czy oba plus i minus od altka i mierzyć multimetrem jak ładuje i czy coś dalej ucieka z baterii?
    Dodam że lampka ładowania na licznikach się nie zapala po starcie silnika.
    Jeżeli chodzi o przegrzane bezpieczniki to jest kilka przypieczonych w nogach pod kierownicą(to Anglik) dwa górne w obu pionach wyglądają na okopcone, trochę tam jest szarpania żeby się do tego dostać od tyłu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010
    Wiec altek DENSO DAN995 120A 14v potestowany:
    V AKU silnik wylaczony 12.6v
    B+ sygnal diody
    D+ wyjscie
    Silnik odpalony bez obciazenia:
    AKU + do - =14v

    Altek D+ do B+ =0.53v
    Altek B+ do +AKU = 0.44v
    Altek B+ do -AKU = 13.5v
    Altek D+ do AKU- =14.12v
    Altek D+ do AKU+ =0.11v
    Altek obudowa do AKU- =0.03v
    Altek obudowa do AKU+ =14.12
    Altek obudowa do Altek D+ =14.22v

    Pod obiazeniem swiatla, wentylator, radio,klima, wentylator chlodnicy:
    Altek obudowa do Aku- =0.12v
    Altek D+ do AKU+ =0.18v

    Nie wiem czy te straty V na kablu plusowym nie sa za duze pod obciazeniem? I czy nie lepiej by bylo rozdzielic zasilanie pomiedzy altkiem i rozrusznikiem na dwa osobne kable pouszczone bezposrednio z plusowej klemy AKU.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,082
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    We fiatach lubi przysniedziec polaczenie w miejscu zacisniecia koncowki oczkowej na przeowodzie.Kilka razy sie przygrzeje i robi się opor i spadki napiecia. Chodzilo mi,czy jak odepniesz kabel pradowy + od altka ,tez jest uplyw pradu? Na przewodach masy moze byc podobnie. Blad P0621 swiadczy o niesprawnosci ukladu ladowania. Byc moze naprawa alternatora jest nieskuteczna lub na kiepskiej jakosci czesciach. Moze wystarczy zmienic alternator i problem zniknie. A ten drugi blad, trzeba zrobic osiowanie proxy ,moze pomoze. Mozesz odpiac centralke B&M, pokasowac bledy , podlaczyc i zrobic osiowanie
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 21-07-2021 o 21:53

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010
    Wlasnie pogrzebalem troche przy Diablo- odloczenie B&M powoduje spadek poboru do 0.12, wtyczka od modulu nosi slady bialo rudego nalotu(woda/wilgoc), nie da jej sie tez osiowac ani w Multiscanie ani w Delphi wiec pewnie uwalona.
    Odpialem kabel + z altka, odpalilem auto, dziwne bo nie wywala braku ladownia na desce, obroty podskakuja przez brak ladowania, natomiast blad w ECU pozostaje(wiadomo). Niestety uwalilem amperomierz na koniec i nie moglem juz sprawdzic poboru przy odpietym plusie na altku.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-02-2020, 12:39
  2. Rozstaw śrub fiat doblo 2010
    Napisany przez miki001 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-03-2016, 21:57
  3. P0621 i P0657 błędy.
    Napisany przez elnino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-06-2014, 13:14
  4. Zmiana Licznika oraz fotela kierowcy w Doblo 2010 z systemem Start & Stop
    Napisany przez misiaczek88on na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-01-2014, 14:15
  5. Kosz na akumulator do Doblo 2010
    Napisany przez lukk na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-07-2013, 15:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl