Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Poza PL
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    GrandePunto 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2009

    Bardzo szybko się grzeje, dziwnie się zachowuje itd..

    Cześć

    Od pół roku jestem właścicielem GP 1.4 T-JET. Przebieg 125k rocznik 2009.
    Wymieniłem rozrząd filtry olej. Ostatnio świece.
    Od niedawna mam problem.. silnik bardzo szybko się grzeje tzn po 2km przy 15-20 stopniach mam już nagrzany silnik do środkowej kreski, czyli do optymalnej temperatury, ale się nie przegrzewa. Wskaźnik zostaje w miejscu. Ogrzewanie działa.
    Ponadto po odpaleniu auta na zimnym najpierw mam obroty silnika w okolicy 800, po czym wzrastaja po 2-3 sekundach na 1500 i auto nierówno pracuje przez jakąś chwilę.
    Zacząłem obserwować poziom płynu chłodniczego i jest z nim różnie.. raz jest go więcej raz jest go mniej. Wtedy jak odkręce zbiorniczek, syknie i płyn wraca do zbiorniczka..
    O co chodzi?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Wymień płyn na nowy. Odpowietrz dokładnie układ.
    Takie szybkie nagrzewanie nie musi być czymś nienormalnym. W Getzie mam podobnie.

    Poziom płynu powinien być w miarę na tym samym poziomie przez cały czas. Syk, to dlatego, że ciśnienie w układzie wzrasta.
    Ale nie powinno być tak, że płyn odpływa i wraca.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał adwa90 Zobacz post
    Zacząłem obserwować poziom płynu chłodniczego i jest z nim różnie.. raz jest go więcej raz jest go mniej. Wtedy jak odkręce zbiorniczek, syknie i płyn wraca do zbiorniczka..
    O co chodzi?
    W jakich sytuacjach jest go więcej, a w jakich mniej? Po nagrzaniu płynu wzrasta jego objętość, więc i poziom zauważalnie rośnie. Dolej płynu do MAX i obserwuj. Nie może spaść poniżej tego poziomu w ciągu krótkiego czasu. Prawidłowy poziom sprawdza się zawsze na zimnym silniku. Na pracującym nie ma prawa poziom płynu opadać, bulgotać itp.


    Cytat Napisał adwa90 Zobacz post
    Od niedawna mam problem.. silnik bardzo szybko się grzeje tzn po 2km przy 15-20 stopniach mam już nagrzany silnik do środkowej kreski, czyli do optymalnej temperatury, ale się nie przegrzewa. Wskaźnik zostaje w miejscu. Ogrzewanie działa.
    W tym nic nienormalnego nie widzę, ale zwrócę uwagę na jedną rzecz. T-Jet i MultiAir ma termostat 80+-2stC. Wskazówka pojawia się na środku skali przy 70stC w wolnossakach i Turbo, jest to zrobione po to, aby użytkownicy nie krzyczeli, że coś jest nei tak, bo pływa wskazówka.

    Cytat Napisał adwa90 Zobacz post
    Wtedy jak odkręce zbiorniczek, syknie i płyn wraca do zbiorniczka..
    Z tego co piszesz, to płyn wyciąga ze zbiorniczka wyrównawczego?


    Cytat Napisał adwa90 Zobacz post
    Ponadto po odpaleniu auta na zimnym najpierw mam obroty silnika w okolicy 800, po czym wzrastaja po 2-3 sekundach na 1500 i auto nierówno pracuje przez jakąś chwilę.
    Trzeba podłączyć kompa i połączyć się z ECU i sprawdzić co tam się dzieje.


    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Odpowietrz dokładnie układ.
    Ręcznie trzeba odpowietrzyć tylko chłodnicę. Pozostałe odpowietrzają się automatycznie poprzez zbiornik wyrównawczy. Odpowietrznik chłodnicy znajduje się po jej prawej stronie na górze - uwaga, plastik, łatwo uszkodzić łepek.
    Przy zalewaniu płynu ów korek musi być odkręcony do momentu wypłynięcia płynu. Wówczas należy zakręcić i dolewać dalej powyżej maks. Potem odpalić silnik, wyłączyć AC i czekać aż 3 razy załączy wiatrak. Po ostygnięciu dolać płynu do poziomu maks.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Poza PL
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    GrandePunto 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W jakich sytuacjach jest go więcej, a w jakich mniej? Po nagrzaniu płynu wzrasta jego objętość, więc i poziom zauważalnie rośnie. Dolej płynu do MAX i obserwuj. Nie może spaść poniżej tego poziomu w ciągu krótkiego czasu. Prawidłowy poziom sprawdza się zawsze na zimnym silniku. Na pracującym nie ma prawa poziom płynu opadać, bulgotać itp.
    Więcej raczej nie zauważam. Chodziło mi o to, że czasem jest go mniej, ale jak odkręce korek to po sssyknięciu wraca ilość płynu do zbiorniczka do mniej więcej poziomu w jakim go jakiś czas temum zostawiłem.

    W tym nic nienormalnego nie widzę, ale zwrócę uwagę na jedną rzecz. T-Jet i MultiAir ma termostat 80+-2stC. Wskazówka pojawia się na środku skali przy 70stC w wolnossakach i Turbo, jest to zrobione po to, aby użytkownicy nie krzyczeli, że coś jest nei tak, bo pływa wskazówka.
    Czujnik temperatury powietrza w MES pokazuje mi np 25 czy 33 stopnie, kiedy temperatura na komputerze w samochodzie to 15 stopni. Czy to jest ok? Widać do na screenshotach.

    Z tego co piszesz, to płyn wyciąga ze zbiorniczka wyrównawczego?
    Gdzieś znika w obiegu i na zimnym silniku sprawdzam - jest poniżej minimum. Odkręce korek i natychmiast wraca płyn do zbiorniczka.

    Trzeba podłączyć kompa i połączyć się z ECU i sprawdzić co tam się dzieje.
    Błędów nie pokazuje żadnych, screenshoty z jazdy w załączniku.

    Ręcznie trzeba odpowietrzyć tylko chłodnicę. Pozostałe odpowietrzają się automatycznie poprzez zbiornik wyrównawczy. Odpowietrznik chłodnicy znajduje się po jej prawej stronie na górze - uwaga, plastik, łatwo uszkodzić łepek.
    Przy zalewaniu płynu ów korek musi być odkręcony do momentu wypłynięcia płynu. Wówczas należy zakręcić i dolewać dalej powyżej maks. Potem odpalić silnik, wyłączyć AC i czekać aż 3 razy załączy wiatrak. Po ostygnięciu dolać płynu do poziomu maks.
    Czasem słyszę bulgotanie/przelewanie się wody z okolicy deski rozdzielczej podczas przyśpieszania na 1 biegu. Kiedy wykonam zabieg, o którym mowiłem wczesniej tj. odkręce korek, zakręce i ruszę w drogę wtedy przez kilka km nie słyszę przelewania się wody.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    • Typ Pliku: jpg 2.JPG (310.8 KB, 8 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 1.JPG (287.7 KB, 1 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 3.JPG (290.2 KB, 3 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 4.JPG (289.4 KB, 1 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 5.JPG (308.0 KB, 0 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 6.JPG (304.7 KB, 2 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 7.JPG (309.4 KB, 0 pobrań)

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    nagrzewanie sie po 2 km to coś jaknajbardziej normalnego.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Poza PL
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    GrandePunto 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2009
    Czy po przesłanych przeze mnie screenshotach z MES można coś wywróżyć?
    Ponadto po rozruchu auto mi chodzi nie równo i szarpie podczas jazdy przez pierwszej kilkanaście metrów.


 

Podobne tematy

  1. Dziwnie zachowuje się wskaźnik temp. zewnętrznej
    Napisany przez Karol Borowiecki na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-02-2019, 15:18
  2. 1.6 16V za bardzo się grzeje :-/
    Napisany przez maffy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 21-12-2015, 11:15
  3. Szybko migające kierunkowskazy
    Napisany przez lopez93 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-12-2014, 15:26
  4. Fiat 500 - szybko się grzeje
    Napisany przez tankerr21 na forum 500
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-11-2014, 21:13
  5. bardzo szybko wzrasta temperatura
    Napisany przez essi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-03-2012, 20:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469bardzo-szybko-sie-grzeje-dziwnie-sie-zachowuje-itd-44230

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl