Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: wymiana akumulatora  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2020
    Skąd
    świętochłowice
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Freemont 2,0 jtd
    Rocznik
    2013

    wymiana akumulatora

    Witam, muszę wymienić akumulator pytanie czy musi być w technologii agm ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Tak musi być taki. Cena szał .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2020
    Skąd
    świętochłowice
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Freemont 2,0 jtd
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Tak musi być taki. Cena szał .
    Chciałem obniżyć koszty ale widzę że nic z tego, dzięki za odpowiedź.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ale czy na pewno ? Jeśli nie ma odzysku energii ,magazynowania przy hamowaniu itd ,to może wystarczy EFB ? Miałem Chevi i też był AGM ,ale tam jest zwykły start-stop ,bez odzysku energii (często zespolony rozrusznik z alternatorem ) -tutaj tego nie było i nie wiem ,czy we Freemoncie będzie takie coś . Serwis Opla na siłę wciskał AGM ,ale nie było potrzebny . Sprawdź sam na stronie producentów akumulatorów.
    U mnie okazało się ,że Opel/Chevi montował odgórnie do diesli AGM i tyle-taki kontrakt .Wstawiłem Boscha lub Vartę (nie pamiętam dokładnie który) wedle katalogu ,byle EFB . Był mniejszy gabarytowo (krótszy ,ale tak sao szeroki i wysoki jak AGM) ,do teraz jeździ w sprzedanym już
    chevi ,ale mam kontakt z właścicielem . U ciebie zapewne trzeba pokombinować z wymiarami i biegunami jeśli kupowałbyś EFB

    Technologia AGM (ang. Absorbent Glass Mat) to rozwiązanie idealne dla nowoczesnych, dużych pojazdów wyposażonych w wiele odbiorników prądu i systemy zarządzania energią, dla samochodów z systemem Start-Stop oraz z systemem hamowania rekuperacyjnego. Raczej KERS nie masz w aucie

    Technologia EFB (ang. Enhanced Flooded Battery) to rozwiązanie idealne dla małych i średnich aut z systemami Start-Stop, systemami hamowania regeneracyjnego i innymi zaawansowanymi technologiami redukującymi zużycie paliwa. Jest ona ogniwem pośrednim pomiędzy technologią stosowaną w tradycyjnych akumulatorach a technologią AGM.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 02-10-2020 o 09:21

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Osobiście bym nie ryzykował . Kolega ma już drugiego Fremonta i wiem ,że z pierwszym miał problemy z elektroniką jak mu się aku sypnął . Może zbieg okoliczności ,ale ??. Ponadto gdzieś czytałem że jeżeli w samochodzie był oryginalnie zamontowany AGM to nie należy go wymieniać na inny . Decyzja należy do własciciela.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zgadza się ,decyzja należy do niego .W swoim przypadku zapytałem elektryka samochodowego -popatrzył ,powiedział ,że tu nic nie ma w samochodzie kosmicznego ,tylko SS i zwiększone skoki ładowania jak to przy SS więc byle nie klasyczny ,ale EFB spokojnie ,bo cudów pojazd nie miał . Ryzyko moje -auto dalej jeździ na EFB już ..5 rok (na AGM nastąpiło zwarcie celi pod Toruniem w 3 roku pojazdu + laweta do Gdyni bo nie było gdzie kupić nowego aku (11 listopad -święto ) . AGM jest wrażliwy na temperaturę i powinien być zamontowany tam ,gdzie jest ona stabilna . Czytałem o różnych testach akumulatorów w nowoczesnych pojazdach i EFB się sprawdzał o ile nie było tych odzysków energii co podałem . Jeśli autor korzysta nagminnie z SS to zapewne lepszy będzie AGM on jest odporny na wysokie rozładowania i szybkie ładowania ,ale jeśli ma to ustrojstwo wyłączone to temat elektryki jest dość stabilny ,wręcz klasyczny ,więc i rozładowań i szybkich ładowań nie będzie . klient decyduje ,bo w końcu auto konkret to i kosztować serwis musi
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 02-10-2020 o 09:45

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    AGM jest wrażliwy na temperaturę i powinien być zamontowany tam ,gdzie jest ona stabilna
    Tak we Fremoncie za nadkolem jest stabilna

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    rozładowania i szybkie ładowania
    No właśnie nie wiem jak z tym ładowaniem czy niej est jakoś inaczej regulowane niż normalny akumulator ,bo przecież do żelowych używa się innych prostowników

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    EFB ma też nazwy SS ready -przystosowany do ładowań o zwiększonym voltarzu .Nie namawiam , autor sam decyduje . Zwykły aku się nie nadaje już do nowoczesnych aut

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2020
    Skąd
    świętochłowice
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Freemont 2,0 jtd
    Rocznik
    2013
    Dzięki Wszystkim za odpowiedzi, zamówiłem AGM/EXIDE 50Ah 800A -740 PL, mam nadzieję że na jakiś czas będzie spokój. Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Wymiana akumulatora
    Napisany przez curioso na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 18-02-2021, 17:26
  2. Wymiana akumulatora w Tipo
    Napisany przez Chipo na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-04-2020, 21:43
  3. S&S a wymiana akumulatora
    Napisany przez Cross na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-03-2017, 17:41
  4. osłona akumulatora
    Napisany przez daminah2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-03-2014, 22:24
  5. Wymiana akumulatora na nowy i brak wspomagania
    Napisany przez Agnieszka1977 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-10-2009, 00:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plfreemont-529wymiana-akumulatora-47645

wymiana akumulatora fiat freemontfiat freemont akumulator gdzie jestgdzie jest akumulator fiat freemontfiat freemint inny akululatorwymiana akumulatora freemont

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl