Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree7lubi to!
  • 1 przez
  • 1 przez Braval
  • 1 przez Braval
  • 1 przez czapelka21
  • 1 przez Murzik1970
  • 1 przez Murzik1970
  • 1 przez gumus

Temat: uszczelka smoka oleju  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    54
    Postów
    17
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012

    uszczelka smoka oleju

    Witam wszystkich posiadaczy fiata freemont, mam takie pytanko bo na forum tego nie znalazłem -jak to jest z tą uszczelką smoka oleju? wymienia się czy nie? bo juz sam ogłupiony jestem że zatrze się silnik jak nie wymieni się co ok 60 tyś km , znam 3 osoby co mają fiata z silnikiem MULTIGET i sami nie wymieniali jeszcze u siebie ale ponoć trzeba , w oplu np INSYGNI jest ten sam silnik ale ma 160 km i tam nagminnie wymieniają te oringi, Czy może wypowiedzieć się ktoś kto naprawdę zna ten problem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Murzik1970 Zobacz post
    Witam wszystkich posiadaczy fiata freemont, mam takie pytanko bo na forum tego nie znalazłem -jak to jest z tą uszczelką smoka oleju? wymienia się czy nie? bo juz sam ogłupiony jestem że zatrze się silnik jak nie wymieni się co ok 60 tyś km , znam 3 osoby co mają fiata z silnikiem MULTIGET i sami nie wymieniali jeszcze u siebie ale ponoć trzeba , w oplu np INSYGNI jest ten sam silnik ale ma 160 km i tam nagminnie wymieniają te oringi, Czy może wypowiedzieć się ktoś kto naprawdę zna ten problem
    W AR 159 2.0 jest to samo i należy tą uszczelkę wymieniać bo parcieje i twardnieje przez co pojawia się problem z ciśnieniem i w efekcie smarowaniem przez co mogą oberwać na przykład panewki.
    Kubecki1 lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,991
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Spokojnie,az tak zle nie jest...Jak problem zaczyna sie nasilac ,wywala blad "niedostatecznego cisnienia oleju" , szzcegolnie to nasila się na zimnym silniku. Robilem to w swoim.Uszczelka robi się twarda na odcinku smok i pompa, ktora "ssie" powietrze zanim pociągnie olej z miski.Gorzej tego już nie mogli spie..ić.Goscie zarzynają silniki, bo od razu w palnik,a na panewkach cisnienia nie ma ,od razu. Jak nie wywala bledu z cisnieniem, nie ma co panikować.
    Kubecki1 lubi to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,991
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Kubecki1 lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tu nie chodzi o to, że silnik się zatrze, ale problem w tym, że jest na to duża szansa. Lepiej chuchać na zimne i skoro ktoś odkrył taki problem to niewielkim kosztem można mieć spokojniejszą głowę. Nie ma żadnego interwału czy to 60kkm czy 100kkm na wymianę tej uszczelki. Chodzi o to, żeby ją co jakiś czas wymienić i tyle. Ja to robię co 100kkm i dla mnie jest ok. Po tych 100kkm widać, że problem istnieje, więc warto.
    Kubecki1 lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    54
    Postów
    17
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012
    już zamiast oringu montują kupone na olx tulejke która ma już zapewnic szczelnośc i spasowane połączenie na dalszy czas żywotności silnika, przymierzam sie z kolegą do wymiany i szykujemy sie do wymiany u mnie i u niego w silniku ale jest ponoc problem z odkręceniem jakis 2 śrub bo ich nie widać, czy ktoś podpowie jak te 2 śruby odkręcić?
    Kubecki1 lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    54
    Postów
    17
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012
    czy ktoś już wymieniał ten sławny oring??? ale we fiacie ze skrzynią automat?? bo tam jest mały problem aby dojśc do 2 śrub, na yutube jest dużo wiadomości o wymianie w silniku od insygni
    Kubecki1 lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2023
    Skąd
    Wroclaw
    Postów
    2
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet
    Rocznik
    2014
    u mnie majster ostatino sciagal miche oleju silnika. Rzeczywiscie jest klopot zeby ja zdjac. Adapter miedzy silnikiem a skrzynia zaslania dwie sruby. Nawet je widac, ale nie da sie ich odkrecic. Nie ma mozliwosci podejscia kluczem bo sruby sa po prostu zasloniete. Trzeba odsunac skrzynie od silnika i wtedy mozna dzialac z miska. Teoretycznie jest opcja zeby nawiercic otwor w adapterze zeby uzyskac dojscie do jednej ze srub, ale i tak najpierw trzeba to wszystko rozbebeszyc. I nadal pozostanie problem z druga sruba... Nie wiem na ile to bezpieczne, ale przy ponownym montazu mozna sobie chyba odpuscic krecenie tych srub. One nie przenosza specjalnie zadnych obciazen, a srub tam do michy jest bardzo duzo. No i jeszcze uszczelnione silikonem, wiec trzyma pozadnie.
    Ja u siebie mam wszystko poskladane jak w oryginale, zalozylem ze kolejny raz pod miche nie bede sie dostawac.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2024
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    49
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Freemont 2.0 170km
    Rocznik
    2013
    Właśnie wymieniam nieszczęsną uszczelkę i niestety skrzynie trzeba wyjąć. Co do tych dwóch śrubek niemożna ich pominąć bo trzymają tylny uszczelniacz wału. Wywiercenie otworów we flanszy nic nie da.
    Kubecki1 lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2024
    Skąd
    Ostrowiec Św
    Postów
    2
    Auto
    Freemont 2.0 170KM
    Rocznik
    2013
    witam - wiem że temat już przechodzi pomału do lamusa, a ja chciałem tylko podzielić się spostrzeżeniem, po wymianie tzw. nieszczęsnego oringa na patent który można zakupić w necie, o czym już informowaliście w wiadomościach powyżej. Ja dokładnie 2lub ponad 2 lata temu zakupiłem tą tulejkę z na jakimś portalu, pewnie allegro, z tym że 2lata wstecz występowały 2rodzaje tego "króćca", to znaczy: 1rodzaj od 2różnił się tym że w jednym przypadku ta nazwijmy to rurka z przetłuczeniem po środku (czyli wypustką ograniczającą przemieszczanie się tej rurki w osi) miała po dwa miejsca i dwie uszczelki(ORINGI) na stronę, co daje 4 na całej długości, a drugi rodzaj po 1uszczelce(czyli patrząc na nią) ok. 6 cm rurki z wypośrodkowaną wypustką, ja nazywam to ogranicznikiem centrującym i dzieląc to na równe części, po 2 lub 1(w tym ciut tańszym) oringu przed i za przetłoczeniem w mniej więcej równych odległościach od krawędzi i między sobą, bo jak wiadomo, króciec ten wchodzi do wewnątrz 2elemoentów kanału zasilającego olejem, pompę olejową. W momencie zakupu, różnica cenowa była tak niewielka sam koszt 1szt też nie powalał na kolana ze kupiłem oba rozwiązania. kolega który mi składał silnik nowy (bo auto kupiłem z zatartym wałem i urwanym korbowodem, we Włoszech) , znalazł w złomowych częściach podobnej średnicy 4 takie oringi, mocno wypracowane i mało już przypominające gumę / bardziej tworzywo sztuczne i po zespoleniu tego smoka z tym elementem alu. (który był jednocześnie obudową pompy ojeju) oczywiście te elementy były wszystkie osobno porozbierane na stercie po wyjęciu i rozebraniu starego silnika a przed składaniem nowej jednostki (to takie dla siebie porównanie, lub dodatkowa baza wiedzy dla mechanika) . zrobił coś takiego
    Zatkał w tej pompie wyloty i po nałożeni takiej grubej gumy z otworem pośrodku, wdmuchał w ten układ połączony nowym krućcem ze starymi oringami w wersji z 4 a potem z 2. i okazało się że w tej biedniejszej jak również bogatszej opcji wystąpienie nieszczelności po latach użytkowania w obu przypadkach można powiedzieć praktycznie niemożliwe / znikome co prawda tam chodzi o dostawanie się powietrza podczas zasysania oleju z miski olejowej do pompy oleju, my wytworzyliśmy nie podciśnienie a ciśnienie wewnątrz ale kilkanaście razy większe niż występować będzie podczas pracy w jednostce pracującej i z wręcz mało przypominającymi oringi (złomowymi twardymi i postrzępionymi).
    ALE DO BRZEGU -jeden i drugi "model" tych dostępnych na rynku UKŁADÓW NAPRAWCZYCH choć różnie wygląda działają poprawnie a oringi, można powiedzieć będą w tym układzie dożywotnio.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2024
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    49
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Freemont 2.0 170km
    Rocznik
    2013
    Kurcze już żałuję że nie założyłem tej tulejki tylko oryginalną uszczelkę. miałem kupioną 89pln. (https://allegro.pl/oferta/uszczelka-...td-12359673810)
    ale obawiałem się że może coś być nie tak i diabli wezmą auto. ale skoro mówisz że to działa na (1000%) to jak freemont dotrwa do następnej wymiany to założę.


 

Podobne tematy

  1. Wyciek oleju. Uszczelka wału korbowego??
    Napisany przez Maximus2 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-04-2023, 15:38
  2. Uszczelka korka spustu oleju
    Napisany przez michmich na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-03-2022, 15:59
  3. Kasowanie inspekcji oleju, brak czujnika oleju ?
    Napisany przez damian_wisniewsk na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-01-2018, 14:23
  4. Uszczelka smoka Diesel 1.6
    Napisany przez pix na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-05-2017, 20:52
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-04-2017, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plfreemont-529uszczelka-smoka-oleju-49591

wymiana pompy oleju fiat freemontfiat freemont uszczelka smokawymiana uszczelki smoka fiat freemont cena

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl