Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    51
    Postów
    6
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012

    Unhappy nie ma kontrolki czek engine

    Witam, jestem posiadaczem fiata freemont od tygodnia, przebieg 200 tyś silnik 170km automat rok 2012 dziś dopiero zauważyłem że nie pokazuje sie na desce podczas testu wskażników kontrolka silnika, co to może oznaczać? może ktoś mi doradzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    351
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Sprawdź u elektryka, czy przypadkiem nie została specjalnie odcięta przez sprzedającego.
    Jeżeli nie, to ten sam gość pomoże w ustaleniu przyczyny.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    51
    Postów
    6
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Sprawdź u elektryka, czy przypadkiem nie została specjalnie odcięta przez sprzedającego.
    Jeżeli nie, to ten sam gość pomoże w ustaleniu przyczyny.
    a mogła żaróweczka się spalic?? bo narazie nic się nie dzieje silnik oki, moc jest

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    351
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Raczej zimne luty, jedź do kogoś ze sprzętem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    51
    Postów
    6
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012
    witam, a więc tak poczytałem troche w necie na temat niezapalającej sie kontrolki check engine i na 100% handlarz coś ukrył -na komputer umowiony jestem jutro wiec napewno pokaze kupe błędów, po wczytaniu sie w net duzo opisane jest o chowaniu kontrolki powiązanej z brakiem mocy i odcinaniem turbiny przy wiekszych obrotach, przejechałem sie swoim teraz szybciej troche i oczywiscie wyszlo szydlo z worka, przy 3000 obr odcina turbine wskazówka obrotościomierza nagle spada na 2000 obr, a nie powinno tak sie dziac chyba?, jak kupilem przejechalem od handlarza 380 km do domu jadac max 110-115 km/h i na tej predkosci wszystko oki jest, auto pali normalnie nic nie dymi itp, czy mogę mysleć że mnie oszukał i zataił?, może miał ktoś taki problem że gubi moc na 3000obr i coś dopowie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    351
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Trudna sprawa.
    Rękojmia, wada zatajona, znamy się do bramy, kupujący zapoznał się ze stanem samochodu itp...
    Wszystko będzie oparte na sądzie.

    Poszukaj prawnika w okolicy, wydasz klika stówek ale będziesz prowadził sprawę od początku tak jak trzeba.
    Rachunek za prawnika będzie mniejszy niż poniesiona strata, bo handlarz na pewno się będzie wykręcał.
    I mniej nerwów.

    Pytanie jeszcze co podpisywałeś i w jakiej formie była umowa...
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 12-10-2021 o 12:17

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,732
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Chyba , że kupił od obcokrajowca (lewa umowa na "niemca" ) . Czasem takie drobiazgi umykają niestety . Jak nieduża sprawa to szkoda kasy na sądzenie się -policz koszty prawnika, rzeczoznawcy i pamiętaj , że zwrot wydatków poniesionych może być na stawkach "państwowych" , a nie tych przez ciebie poniesionych . Tak ,zawsze w d....kwestia jak mocno .

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,159
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Nic powaznego sie nie dzieje, masz walniety zawór EGR i wrzuca go w tryb awaryjny, mialem podobny problem w swojej bravce z tym motorem. Nowy zawor kosztuje cos ponad 500zeta, uzywke kupisz od 100zl, pasują od opla insigni, wszystkie od silnika 2,0 fiata i opla.Wszystko idzie ogarnąc. "handlowiec" patrzy na maks.zysk.Jak zobaczyl jakie koszty naprawy,taniej bylo chlasnąc Leda w liczniku.Pomyslowosc handlarzy nie zna granic. Wrzuc jakie masz bledy , mozesz do mnie na PW, szybciej to ogarniemy

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    51
    Postów
    6
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012
    A więc jest tak, narobiłem krzyku a ja po prostu żle rozumowałem jazde gdyż patrzylem wciąż na obrotomierz jak wskazówka co chwile spada w dół z obrotów a to w góre i myślalem że traci moc, kolega się przejechał i jest wszystko oki z mocą podczas jazdy trybem manual tez jest oki, kontrolka check engine nie zapala sie nadal, po podłączeniu do komputera poz
    kazało następujące błędy
    1 P0521-00 ZAKRES DZIAŁANIA PARAMETRY OBWODU CZUJNIKA/PRZELACZNIKA A CISNIENIA OLEJU SILNIKOWEGO W TŁOKU
    2 P 0523-00 WYSOKIE NAPIECIE W OBWODZIE CZUJNIKA /PRZEŁACZNIKA A CISNIENIA OLEJU SILNIKOWEGO W TŁOKU
    wciąż coś dopiero za tydzien mam miejsce u elektryka aby naprawić -przywrócic check engine

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,159
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Widzisz, nic zlego sie nie dzieje.W temacie tych bledow do sprawdzenia uklad smarowania silnika tzn. sprawdzenie czujnikow cisn. oleju niskie i wysokie. Sprawdzic ladowanie i stan akumulatora. Przyczyną moze byc smok pompy oleju w misce (przypadlosc tych silnikow).Czasem szwankuje regulator cisnienia oleju. Czujniki cisn. oleju nie są drogie. Drozszy jest regulator cisnienia ok.400zl. Fachowcy mierzą manometrami cisnienie oleju i sprawzdają ,czy miesci się w zadanym zakresie.Robi się tak, ze lampka od cisnienia oleju gasnie , a zapala się "check", wszystko jest ok, tylko ten "check" i to irytuje handlarza...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Piła
    Wiek
    51
    Postów
    6
    Auto
    Freemont 2.0 Multijet 2 170 km
    Rocznik
    2012
    tzn, że zatrze mi się silnik lub już proces zacierania następuje?i ile jest tych czujników od ciśnienia oleju? dzis wymieniał mi mechanik rozrząd , filtry olej i przy spuszczaniu oleju jak leciał nie bylo widać elementów panewek itp żadnych , olej czarny -przepalony

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,159
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Pisalem,ze dwa.mogą zmierzyc cisnienie oleju manometrem.Nic sie nie zaciera, nie panikuj.Gdyby nie bylo cisnienia , zapala sie lampka od cisnienia oleju na desce ,a nie "check". Te uklady sa stosowane w silnikach z "start-stopem". Nieraz pomaga reset pompy oleju o zmiennej wydajnosci.


 

Podobne tematy

  1. pajączek
    Napisany przez przemog666 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-06-2016, 18:45
  2. świecenie kontrolki check engine
    Napisany przez maxitronik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-05-2016, 00:44
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2014, 16:01
  4. Punto II 1,2 8v czek
    Napisany przez -Maximus- na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-03-2011, 12:45
  5. PUNTO II 1,2 8v Pali sie czek.
    Napisany przez -Maximus- na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-02-2011, 21:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl