Witam, jestem posiadaczem fiata freemont od tygodnia, przebieg 200 tyś silnik 170km automat rok 2012 dziś dopiero zauważyłem że nie pokazuje sie na desce podczas testu wskażników kontrolka silnika, co to może oznaczać? może ktoś mi doradzi
Witam, jestem posiadaczem fiata freemont od tygodnia, przebieg 200 tyś silnik 170km automat rok 2012 dziś dopiero zauważyłem że nie pokazuje sie na desce podczas testu wskażników kontrolka silnika, co to może oznaczać? może ktoś mi doradzi
Sprawdź u elektryka, czy przypadkiem nie została specjalnie odcięta przez sprzedającego.
Jeżeli nie, to ten sam gość pomoże w ustaleniu przyczyny.
Raczej zimne luty, jedź do kogoś ze sprzętem.
witam, a więc tak poczytałem troche w necie na temat niezapalającej sie kontrolki check engine i na 100% handlarz coś ukrył -na komputer umowiony jestem jutro wiec napewno pokaze kupe błędów, po wczytaniu sie w net duzo opisane jest o chowaniu kontrolki powiązanej z brakiem mocy i odcinaniem turbiny przy wiekszych obrotach, przejechałem sie swoim teraz szybciej troche i oczywiscie wyszlo szydlo z worka, przy 3000 obr odcina turbine wskazówka obrotościomierza nagle spada na 2000 obr, a nie powinno tak sie dziac chyba?, jak kupilem przejechalem od handlarza 380 km do domu jadac max 110-115 km/h i na tej predkosci wszystko oki jest, auto pali normalnie nic nie dymi itp, czy mogę mysleć że mnie oszukał i zataił?, może miał ktoś taki problem że gubi moc na 3000obr i coś dopowie
Trudna sprawa.
Rękojmia, wada zatajona, znamy się do bramy, kupujący zapoznał się ze stanem samochodu itp...
Wszystko będzie oparte na sądzie.
Poszukaj prawnika w okolicy, wydasz klika stówek ale będziesz prowadził sprawę od początku tak jak trzeba.
Rachunek za prawnika będzie mniejszy niż poniesiona strata, bo handlarz na pewno się będzie wykręcał.
I mniej nerwów.
Pytanie jeszcze co podpisywałeś i w jakiej formie była umowa...
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 12-10-2021 o 13:17
Chyba , że kupił od obcokrajowca (lewa umowa na "niemca" ) . Czasem takie drobiazgi umykają niestety . Jak nieduża sprawa to szkoda kasy na sądzenie się -policz koszty prawnika, rzeczoznawcy i pamiętaj , że zwrot wydatków poniesionych może być na stawkach "państwowych" , a nie tych przez ciebie poniesionych . Tak ,zawsze w d....kwestia jak mocno .
Nic powaznego sie nie dzieje, masz walniety zawór EGR i wrzuca go w tryb awaryjny, mialem podobny problem w swojej bravce z tym motorem. Nowy zawor kosztuje cos ponad 500zeta, uzywke kupisz od 100zl, pasują od opla insigni, wszystkie od silnika 2,0 fiata i opla.Wszystko idzie ogarnąc. "handlowiec" patrzy na maks.zysk.Jak zobaczyl jakie koszty naprawy,taniej bylo chlasnąc Leda w liczniku.Pomyslowosc handlarzy nie zna granic. Wrzuc jakie masz bledy , mozesz do mnie na PW, szybciej to ogarniemy
A więc jest tak, narobiłem krzyku a ja po prostu żle rozumowałem jazde gdyż patrzylem wciąż na obrotomierz jak wskazówka co chwile spada w dół z obrotów a to w góre i myślalem że traci moc, kolega się przejechał i jest wszystko oki z mocą podczas jazdy trybem manual tez jest oki, kontrolka check engine nie zapala sie nadal, po podłączeniu do komputera poz
kazało następujące błędy
1 P0521-00 ZAKRES DZIAŁANIA PARAMETRY OBWODU CZUJNIKA/PRZELACZNIKA A CISNIENIA OLEJU SILNIKOWEGO W TŁOKU
2 P 0523-00 WYSOKIE NAPIECIE W OBWODZIE CZUJNIKA /PRZEŁACZNIKA A CISNIENIA OLEJU SILNIKOWEGO W TŁOKU
wciąż coś dopiero za tydzien mam miejsce u elektryka aby naprawić -przywrócic check engine
Widzisz, nic zlego sie nie dzieje.W temacie tych bledow do sprawdzenia uklad smarowania silnika tzn. sprawdzenie czujnikow cisn. oleju niskie i wysokie. Sprawdzic ladowanie i stan akumulatora. Przyczyną moze byc smok pompy oleju w misce (przypadlosc tych silnikow).Czasem szwankuje regulator cisnienia oleju. Czujniki cisn. oleju nie są drogie. Drozszy jest regulator cisnienia ok.400zl. Fachowcy mierzą manometrami cisnienie oleju i sprawzdają ,czy miesci się w zadanym zakresie.Robi się tak, ze lampka od cisnienia oleju gasnie , a zapala się "check", wszystko jest ok, tylko ten "check" i to irytuje handlarza...
tzn, że zatrze mi się silnik lub już proces zacierania następuje?i ile jest tych czujników od ciśnienia oleju? dzis wymieniał mi mechanik rozrząd , filtry olej i przy spuszczaniu oleju jak leciał nie bylo widać elementów panewek itp żadnych , olej czarny -przepalony
Pisalem,ze dwa.mogą zmierzyc cisnienie oleju manometrem.Nic sie nie zaciera, nie panikuj.Gdyby nie bylo cisnienia , zapala sie lampka od cisnienia oleju na desce ,a nie "check". Te uklady sa stosowane w silnikach z "start-stopem". Nieraz pomaga reset pompy oleju o zmiennej wydajnosci.
Witam, sprawa rozwiązana- byłem u elektryka błędy zniknęły po wymianie regulatora ciśnienia oleju na nowy-koszt nowego 440zł kontrolka check engine była zaklejona czarną taśmą najprawdobodobniej przez koleszke elektryka handlarza, elektryk skasował 350zl, -po rozmowie z handlarzem fiata mówi że nie wiedział o tym że zaklejone itp, oddał mi na konto 450 zł. narazie 2 dni jest wszystko oki
Ech! Ci nasi handlowcy, żadnych zasad,dobrze ,ze nie zdemolowali wyswietlacza...Oblej to autko , czerwoną wstązkę i ogień