Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 1 z 1
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2020
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    39
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM LPG
    Rocznik
    2017

    żłopanie oleju przez Fiaty

    Na wstępie wytłumaczę dlaczego w dziale ogólnym taki wątek - mianowicie chodzi mi o wszystkie modele Fiatów, konkretniej o silniki 1.4.

    Wytłumaczę od początku w czym problem. Mam Fiata TIPO 1.4 95KM z 2017 roku. jestem drugim właścicielem, kupiony dwa lata temu przy przebiegu 158tys (po taksówce i też jeździ na taxi). Odkąd go posiadam to żłopie olej. W lutym płukanka od góry na zaworu przy wymianie oleju spowodowała, że przez 5tys w ogóle nie brał oleju. We wrześniu podczas wymiany oleju znów został zalany płukanką. Tym razem oderwało się tyle nagaru, że stracił kompresję na 3 cylindrach. W związku z tym konieczny był "szwedzki" remont silnika. Wymienione zostały wszystkie szpilki zaworowe, pierścienie tłoków, głowica nie wymagała planowania, oczywiście wymieniona uszczelka. Rzecz w tym, że po tej całej zabawie auto zaczęło żłopać jeszcze więcej oleju niż wcześniej. Nie liczę tego, bo mi ręce opadają, ale mniej więcej na 150-200km dolewam teraz 300ml oleju, stosuję 5W40 C3 (olej czarny już po 200km, przedmuchy przez tłoki, nie ma majonezu w płynie chłodniczym, brak wycieków). Poprzedni właściciel stosował chyba 5W30 A3/B4 - być może stąd tyle nagaru, skoro to nie był olej niskopopiołowy. Być może wymieniał go też zbyt rzadko. Jest też możliwe, że miał jakąś ingerencję w silnik, że się przegrzał i remont był wykonany nieodpowiednio. Wyciągnięte pierścienie były jajowate, teraz założone nowe po ok 3tys km jeszcze się nie dotarły i prawdopodobnie się nie dotrą. W związku z tym są dwa rozwiązania - szlif bloku i wymiana tłoków albo zakup innego bloku i wymiana tłoków (może też będzie wymagany szlif). I w związku z tym mam pytania:

    - czy inne Fiaty z silnikiem 1.4 również miały problem ze żłopaniem oleju?
    - od którego roku silniki są podobne do siebie bądź niemal takie same? Mechanik twierdzi, że można kupić blok ze starszego Fiata, a nie z Tipo i też będzie pasował, a pojemność jest zależna wyłącznie od skoku tłoka. Szukałem silników i faktycznie na pierwszy rzut oka silniki z Grande Punto czy z Alfa Romeo Mito wyglądają jak ten z Tipo, więc blok będzie taki sam.
    - czy ktoś z was miał taki przypadek i jak sobie z nim poradził?
    - nie wiem czy to wada konstrukcyjna tego bloku czy może on jest zbyt delikatny, że cylindry się wytarły wewnątrz i właśnie dlatego mowa o bloku ze starszego modelu, bo jak wiadomo w motoryzacji starsze oznacza mniej wadliwe.. Mam drugi samochód - Seata Cordobę z 2003 i od wymiany do wymiany nie bierze oleju ani trochę.

    Jeśli moderator uzna, że trzeba przenieść do sekcji TIPO, to proszę bardzo, ale już wspomniałem czemu dałem w ogólnej
    Ostatnio edytowane przez facq ; 10-11-2022 o 21:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!

 

Podobne tematy

  1. Narzekamy na fiaty...inni też lekko nie mają !
    Napisany przez Braval na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2021, 14:38
  2. Fiaty są fajne [offtopic]
    Napisany przez badboy11822 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-07-2017, 10:06
  3. Sączenie się oleju ze skrzyni przez półoś?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-10-2013, 20:19
  4. Fiaty siena - części - czy są takie same w różnych modelach...?
    Napisany przez daviels na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-04-2013, 23:05
  5. Uszkodzone fiaty i inne Mazowieckie
    Napisany przez Bdm na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-06-2011, 00:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl