Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2014
    Skąd
    Radymno
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Seiczento 900
    Rocznik
    1999

    Question W jakich obrotach sonda pracuje w pętli zamknietej

    Witam wszystkich jetem tu nowy dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Jak w temacie, proszę o opisanie od czego to zależy, a chodzi mi głównie o to ze u mnie pętla zamknięta jest tylko na biegu jałowym, a morze tak ma być ?
    Z góry dziękuje i pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Proponował bym najpierw zapoznać się ze strukturą forum ... masz dział poświęcony swojemu autu i tam pytaj
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Temat przeniosłem. Proszę nie robić śmietnika z FKP i nie dublować postów!
    Lambda pracuje w każdych obrotach.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2014
    Skąd
    Radymno
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Seiczento 900
    Rocznik
    1999
    Wiem ze lambda pracuje w każdych obrotach ale w pętli zamkniętej i otwartej i chodzi mi o te pętle

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zacytuję tekst:

    układ zamkniętej pętli (closed loop) - tym trybem komputer steruje biorąc dane z pierwszej sondy lambda i kompensując różnice z map paliwowych odpowiednio dolewając lub ujmując paliwa (dolewanie/ujmowanie to STRIM (Short fuel Trim) do osiągnięcia pożądanego AFR zdefiniowanego w innej matrycy (też obciązenie w funkcji obrotów).

    układ otwartej pętli (open loop) - tym trybem komputer steruje nie biorąc danych z sondy lambda tylko biorąc dane z mapy paliwowej. Układ odłącza sonde lambda w tym trybie i sugeruje się tylko mapami paliwa.

    Zakładając, że sonda lambda się nie zepsuje - dobrze korygując paliwo powinno być cały czas "closed loop". Niestety tak nie jest bo sonda się psuje. Pal go licho jak zepsuje się a my jeździmy 3000obr/min i zmiana biegu - tego nawet możemy nie odczuć - chyba, że spalanie nam gwałtownie wzrośnie. Jednak gdy sonda nie będzie działać prawidłowo, a my mamy komputer działający tylko w closed loop i jedziemy na tor i pałujemy auto do odcinki - to możemy od razu powiedzieć BYE BYE naszemu silnikowi.

    Takie auta się stroi tak aby działały w closed loop i trzymały 14.7:1 (nie ma sensu mniej, bo chodzi o to aby nie smrodziło CO i mniej paliło) do ok 60% obciążenia, powyżej 60% w tzw trybie WOT auto przechodzi w układ open loop - czyli na sztywno zakodowane wartości z komputera z map paliwowych. Wtedy cokolwiek by się działo z sondą - nas to nie interesuje. Wiemy, że mamy zrobione to dobrze i śpimy spokojnie, bo to "my" tą logikę wgraliśmy do ECU.

    Nie stosuje się też układu open loop w całym zakresie - w teorii jest to możliwe, ale bardzo mocno niepraktyczne.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2014
    Skąd
    Radymno
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Seiczento 900
    Rocznik
    1999
    Z tego wynika że mam chyba sondę zepsuta jak myślicie?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najlepiej podłącz pod diagnozę i sprawdź wykres sondy, to Ci pozwoli coś o niej powiedzieć. Główne oznaki padniętej sondy to wzrost spalania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2014
    Skąd
    Radymno
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Seiczento 900
    Rocznik
    1999
    Dzięki a nie wystarczy to ze sonda za szybko wchodzi w pętle otwartą

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Poprzedź to dowodami, zrób diagnostykę sondy. Przy normalnej pracy na biegu jałowym powinna rysować wykres przybliżony do wykresu sinusoidy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał oziozi Zobacz post
    Wiem ze lambda pracuje w każdych obrotach ale w pętli zamkniętej i otwartej i chodzi mi o te pętle
    Wiesz co to jest ta "pętla"? Jeśli lambda pracuje to silnik przechodzi w sterowanie w pętli zamkniętej czyli zaczyna korygować mieszankę właśnie patrząc na wskazania lambdy. Sterownik silnika pracuje w pętli otwartej (czyli korzysta tylko z zebranych wcześniej map + zapas aby mieszanka nie była za uboga) TYLKO I WYŁĄCZNIE podczas rozgrzewania się lambdy. Jeśli grzałka sondy jest sprawna to przy zimnym silniku przy takich temperaturach jak teraz mamy powinno to trwać nie więcej jak minutę a następnie lambda powinna zacząć oscylować i sterownik silnika przechodzi w pętlę zamkniętą.. Jeśli diagnostyka pokazuje Ci że głupieje ten parametr "pętla" to znaczy się że na 99% masz sondę uwaloną ale warto by było się przyjrzeć temu tak jak napisał miszko - patrząc na wykresy.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2014
    Skąd
    Radymno
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Seiczento 900
    Rocznik
    1999
    Bardzo dziękuje za odpowiedz, niestety nie mam teraz laptopa żeby jakieś foto wrzucić iaw nie pokazuje w V sondy tylko korektę sondy dlatego wiem ze jest pętla otwarta np. na 2k obrotów silnika, linia ciągła ale mierząc jakimś zwykłym miernikiem to sonda oscyluje postaram się zamówić jak najszybciej sonde to napisze czy się coś zmieniło ewentualnie jakąś używkę.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Lambdę to tylko Boch oryginał. Nie ma co bawić się w inne. Jeszcze NTK niby są dobre ale dużo podróbek na rynku. Każda inna wytrzyma może miesiąc, może rok.. Jeszcze taka sprawa jest że sonda nie zawsze idealnie oscyluje bo właśnie po to jest aby korygować dawkę paliwa.. Przy zmiennych obrotach trudno stwierdzić czy dobrze działa. Lepiej obroty i obciążenie ustawić na jeden poziom, dać chwilę na adaptację silnika i dopiero wtedy patrzeć.. Gdyby zawsze była mieszanka idealna to by sonda nie była potrzebna
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Witam, ogrzeję temat, bo właśnie jestem po zlogowaniu pracy sond w Bravo 1.6 16V CF3 i pętla drugiej sondy mnie intryguje. Zechcielibyście zerknąć i podpowiedzieć coś więcej? Auto pali jakieś 16l /100km przy spokojnej jeździe w mieście. Czuć że w wydech idzie paliwo. No i najważniejsza kwestia, to popękany kolektor

    Poniżej logi:
    sondy, adaptacyjna.pdf

    Średni czas wtrysku z 10 minutowej przejażdżki to 6,44 ms, co również wydaje mi się nieco duże

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dodaję jeszcze logi z układu zapłonowego zapłon.pdf

    Proszę o scalenie z poprzednim (brak opcji edytuj)

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie możesz tego normalnie na wykres wrzucić? Lambda pracuje w zamkniętej pętli po nagrzaniu cały czas - powinna.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.6 16 v - Na niskich obrotach źle pracuje
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-01-2013, 23:43
  2. nie pracuje na benzynie
    Napisany przez piorap2084 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-11-2011, 12:00
  3. [alternator] Od jakich modeli fiata pasuje alternator do uno
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2011, 21:55
  4. Nie Pracuje 1 Cylinder
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-09-2009, 10:37
  5. [zawieszenie] Wahacze Marea.. Jakich producentów polecacie a
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2008, 23:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plrozmowy-o-technice-503w-jakich-obrotach-sonda-pracuje-w-petli-zamknietej-22307

2.6 v6 abc sterowanie sonda lambda open loopszybko przechodzi w petle otwartaduze spalanie petla otwartasonda lambda uklad otwartylambda Status open loopclosed loop w silnikulambda open loopNa jakich obrotach sonda lambdalambda petla zamknietaopen loop co to jestpraca sondy w petli otwartejkiedy auto przechodzi w tryp Ooen loopclosed loop sonda lambdapetla zamknieta otwartakiedy otwarta petla kiedy zamknietakiedy silnik pracuje w openloop a kiedy w oltryb open looppeugeot 307 petla otwartasonda lmbda na jakixh obrotach1.8 20v pracuje w petli zamknietej

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl