Witam, temat stary jak świat, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Croma II z 2009 roku.
Zaliczyłem wpadkę pod nazwą "urwane klapy wirowe". Wiązało się to ze sporą naprawą "góry" - zawory, pierścienie, szlif głowicy, itp. Oczywiście z usunięciem pozostałych klap.
Aktualnie - po przejechaniu około 3 tys km jest wszystko, tj. prawie wszystko, OK.
Problem jest w tym, że auto - przed osiągnięciem temperatury eksploatacyjnej i na obrotach powyżej 3,0 - 3,5 tys wchodzi w tryb awaryjny (kod błędu OBD to P0237). W przypadku gdy auto jest rozgrzane - problem się nie pojawia, nawet na obrotach do 4 a nawet 4,5 tys.

Po usunięciu klap wirowych nie było przeprogramowania komputera. Co - zdaniem P.T. Koleżanek i Kolegów - należałoby zrobić, by zażegnać ten problem?
Pozdrawiam Noworocznie