Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD

    Preparaty konserwujące uszczelki i inne na zimę

    Witam serdecznie,
    Panowie, czy moglibyście polecić jakieś dobre i skuteczne preparaty do konserwacji uszczelek, tak by nie zamarzały oraz nie parciały po roku. Słyszałem, że niektóre niszczą uszczelki dlatego chcę poznać Waszą opinię z doświadczenia. Jakie macie również metody na zamarzanie zamków? Dzisiaj pierwszy taki silniejszy mrozik chwycił i miałem duży problem z otwarciem drzwi i centralny przymarzł i nie chciał otworzyć Maryśki.
    Jeśli chodzi o paliwo w zimie też powiedzcie proszę co stosujecie do Swoich JTDków? Dodajecie coś do paliwa, żeby przy większych mrozach parafina się nie wytrącała? Jak sobie z tym radzicie?
    Z góry dzięki za sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Do uszczelek do sylicon w spray'u choć ja nigdy nie używałem i jakoś żyję Choć dziś miałem np. mały problem z otwieraniem auta ale to dlatego, że wczoraj je myłem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Do uszczelek do sylicon w spray'u
    POdpisuje się pod tym.
    Jeśli chodzi o dodatek do paliwa, to paliwo zimowe nie powinno zamarzać, jeśli zaś chcesz zastosować taki środek to dostępny jest na stacjach. Sam kiedyś kupiłem na Shellu, i jeszcze go mam w bagażniku.
    Nie używałem go tej, ani zeszłej zimy i nie miałem raczej problemów z odpalaniem, jeśli tankuje się na tej samej spr. stacji.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    uszczelki - silikon
    zamki - WD40
    Co do zamków, to jeszcze może być kwestia wilgoci w drzwiach i zamarzają cięgna w tych plastikowych prowadzeniach, na to to tylko rozebrać drzwi, osuszyć i przesmarować.
    Mój sposób na zamarznięty zamek: Woreczek ciepłej wody! Ale NIE POLEWAĆ! - tylko przyłożyć do zamka na kilka-kilkanaście sekund i spokojnie można kluczyk obrócić! Znacznie skuteczniejsze niż odmrażacze i grzanie kluczyka zapalniczką (UWAGA można uszkodzić elektronikę w kluczyku).

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2011
    Skąd
    trzyniec
    Wiek
    40
    Postów
    24
    Auto
    fiat brava 1.9d
    Rocznik
    1996
    witam ja uszczelki smaruje siliconem w sprayu a do zamkow wale wd-40 i jest dobrze nic nie zamarza kiedys lalem do zamkow plyn chamulcowy i tez bylo dobrze ale ktos mi mowil ze niszczy to karoserie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Dzięki za sugestie.
    Kilka dni temu byłem na myjni jak było -2 st. C. W nocy temperatura spadła do -10 st. C i kurcze rano nie mogłem otworzyć auta, nawet klamka ni drgnęłą. Milimetr po milimetrze ciągnąłem za klamkę z wyczuciem i chuchałem i po piętnastu minutach udało się. Zakupiłem silikon w sprayu K2 oraz preparat do zamków i już wszystko śmiga bardzo ładnie. Sprawdzałem też wszystkie uszczelki i na szczęście nie uszkodziłem żadnej.
    lukq czy te preparaty z Shella są bezpieczne dla silnika? Ja generalnie tankuję na Statoilu to arktyczne paliwo, ale nie wiadomo co rzeczywiście jest w zbiorniku na stacji. W zeszłym roku jak byłem na Roztoczu to termometr zewnętrzny wyświetlał mi -30 st. C, a Maryśka bardzo dobrze mi paliła i nic się nie działo.
    Czy spotkaliście się z takimi opiniami, że czasami, żeby parafina się nie wytrącała to na 60 l oleju napędowego leje się 5 litrów benzyny? albo 0,5 l denaturatu? Co o tym sądzicie?
    Czy miał ktoś już może taką sytuację, że parafina zapchała przewody? Co się powinno robić w takim momencie? Tak tylko prewencyjnie pytam

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ja uzywam silikonu w sprayu firmy K2 i jest OK
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #8
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Od silikonów w spreju lepszy jest sztyft z wazeliną. Sprawdzałem jedno i drugie.
    Jeszcze wracając do paliwa, to warto jednak dodać preparat, który wiąże wodę.
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    Czy spotkaliście się z takimi opiniami, że czasami, żeby parafina się nie wytrącała to na 60 l oleju napędowego leje się 5 litrów benzyny? albo 0,5 l denaturatu? Co o tym sądzicie?
    Stare wolnossące diesle, o dużej pojemności faktycznie lepiej startowały na takich wynalazkach. Mój dziadek jeździł zawodowo autobusami i mówił, że to był standard. Warto zaznaczyć: BYŁ. Dzisiejsze nowoczesne układy wtryskowe ją raczej delikatne i mogą ulec uszkodzeniu. Tak samo jak po tankowaniu oleju opałowego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    Shella są bezpieczne dla silnika? Ja generalnie tankuję na Statoilu to arktyczne paliwo, ale nie wiadomo co rzeczywiście jest w zbiorniku na stacji. W zeszłym roku jak byłem na Roztoczu to termometr zewnętrzny wyświetlał mi -30 st. C, a Maryśka bardzo dobrze mi paliła i nic się nie działo.
    Czy spotkaliście się z takimi opiniami, że czasami, żeby parafina się nie wytrącała to na 60 l oleju napędowego leje się 5 litrów benzyny? albo 0,5 l denaturatu? Co o tym sądzicie?
    Czy miał ktoś już może taką sytuację, że parafina zapchała przewody? Co się powinno robić w takim momencie? Tak tylko prewencyjnie pytam
    Ja jak miałem ropolki, to (jedn to 1,9d VW nie do zabicia, a drugi 1,5dci od reno, ten to był delikatny), to lałem paliwo od Shella i tylko sporadycznie dodawałem przy baaardzo dużych mrozach (-25--30st) dodatek shella do ON. I nigdy nie bylo zeby nie zapalił. Pilnuj tylko żeby mieć pełny zbiornik żeby nie kondensowała się woda na ściankach. Dolewanie benzyny albo alkoholu nic na parafiną nie pomoże, jak już sie wytrąci i zapcha przewody to tylko ogrzanie pomaga. A dolewając benzyny czy dykty do ON, przy zasilaniu common rail, możesz zabić wtryskiwacze albo pompę. Tankuj "pod korek" możliwie często na dużych stacjach (szybko paliwo im schodzi i masz pewność, ze mają dobry zimowy ON a nie pomieszany z tym mniej odpornym), aaaa... i bym zapomniał, sprawdź czy masz odstojnik wody w filtrze paliwa, jak masz to spuść wodę. Możesz też podładować akumulator (jak dobrze kręci to też sprawniej zapala. Powinno wszystko grać bez zdnych dziwnych sposobów "Pana Henia" co traktory naprawia. Zgodnie z tymi zasadami przejechałem ponad 250kkm bez niespodzianek.
    Pozdro

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Podzielam zdanie kolegów, czy będzie to dodatek z Shella czy ze statoila czy z innej stacji, bądź firmy nie ma to większego znaczenia.
    Nie dolewaj żadnej benzyny czy dynksu bo to nie jest bezpieczne Sprawdź jak kolega wyżej napisał czy w filtrze paliwa na dole masz korek spustowy do wody.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2011
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    60
    Auto
    Marea 1,8
    Uszczelki spryskałem siliconem w sprayu.
    Zamki. Używałem kiedyś WD-40 jak miałem maluszka i powiem szczerze pomagało tylko na chwilkę.
    Mój patent może się niektórym nie podobać ale używałem płynu hamulcowego. Wg mojej opinii o niebo skuteczniejszy od WD.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    46
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 8V
    Ja zazwyczaj do uszczelek używam silikonu w spreju.
    Mój teściu natomiast używa zwykłej pomadki ochronnej (takiej do ust) - podobno lepsza niż wszystko inne, ale jakoś nie mogę się przełamać żeby sprawdzić na własnym aucie.
    DO zamka - tak jak większość - WD40

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2011
    Skąd
    tarnow malopolska
    Wiek
    57
    Postów
    24
    Auto
    fiat bravo JTD 100km 2001
    witam , ja tankuje paliwo tylko na sprawdzonych stacjach ,statoil ,schell lub orlen ,czesto leje werwe ,nigdy nie dolewalem nic do paliwa jaki by mroz nie byl , zawsze odpalilem i jazda , do zamkow jak wiekszosc WD40 ,akumulator to podstawa

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2015
    Skąd
    kielce
    Wiek
    35
    Postów
    1
    Auto
    panda
    Rocznik
    1999
    Polecam zajrzeć na stronkę K2 SIL 300 ML - Chroni przed przymarzaniem uszczelek - Karta produktu - K2 Auto jak nowe dobry produkt, zero problemów zimą

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2015
    Skąd
    Heinsberg
    Postów
    11
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    do uszczelek nie powinno się stosować środków ropo pochodnych ,ponieważ uszkadzają gumę.Najlepiej wytrzeć do sucha i spryskać sylikonem w sprayu


 

Podobne tematy

  1. Zasłanianie grila na zimę
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 95
    Ostatni post: 22-11-2013, 16:51
  2. Wymiana uszczelki klawiatury
    Napisany przez TomeksWro na forum Punto
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 12-10-2013, 21:47
  3. Odmrażacz do szyb i inne takie przydatne na zimę.
    Napisany przez KamyK na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 110
    Ostatni post: 03-01-2013, 19:48
  4. odłamany fragment uszczelki
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-05-2011, 22:25
  5. Wymiana uszczelki po kolektorem ssącym.
    Napisany przez defender118 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2010, 14:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki silikon do uszczelek samochodowych

preparat do uszczelek

preparat do uszczelek samochodowych

silikon w sprayu opinie

parafina na uszczelki

preparat do uszczelek opinie

preparaty do uszczelek

silikon w sprayu k2 forum

k2 silikon w sprayu forum

preparat do uszczelek samochodu zeby nie zamarzaly

jaki silikon do uszczelek w aucie

jaki najlepszy preparat do uszczelek samochodowych w zimie

co naj lepsze zeby nie zamarzaly drzwi zima

preparat do uszczelek samochodowych na zime

preparat do uszczelek na zime

najlepsze preparaty do uszczelek samochodowych forumsilikon do uszczelek moje auto warszawanajlepszy silikon do uszczelek samochodowychsilikon w sprayu do uszczelekjaki spray w silikonie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl