Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Praca zimnego silnika na 3 cylindrach przez kilkanaście sekund
Witam. Posiadam SC 1.1 Mpi PB/LPG rocznik 2003. 198000KM i od paru dni albo i dłużej zauważyłem że sc na zimno pali słabiej i to na 3 garnki ale już po parunastu sekundach zaczyna pracować na czterech i jest ok. . Zawsze rozgrzewam silnik na benzynie jadąc parę kilometrów, ale dziś w ramach testu przełączyłem od razu po zapaleniu na LPG i silnik zaskoczył natychmiast na 4 garnki a po przełączeniu na PB nadal parę sekund pochodził na trzech zanim zaskoczył. Co może być przyczyną takiego zachowania...bo wnioskuję, że jakby to była wina układu zapłonowego typu świece zresztą półroczne cewki czy kable to na LPG było by jeszcze gorzej niż na PB a tak nie jest. Podłączyłem multiecuscan free ale nie wykrył błędów w pamięci ECU ,ale na jednych parametrach mnie zdziwił. nie wiem bo były po angielsku a ja po ruski gaworit, ale 2 3 4 cylinder miał podobne parametry a 1 wyższy chyba wyrażony w ms-to chyba korekta wtrysku czy coś takiego...no i ładowanie pokazał 13,6V a na klemach mierząc multimetrem ma 14.2V.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
kolego wtrysk pb na felernym cylindrze masz do wymiany. Koszta raczej nie duże
-
Nowy klubowicz
No tak podejrzewałem,(po ile chodzą wtryskiwacze w sklepach bo u mnie nie maja) ale dzisiaj o dziwo przy plus 9 stopniach odpalił normalnie, wykręciłem świece i każda wyglądała tak samo-lekko ciemna bo samochód popracował tylko 15 sekund na zimno na Pb przed wykręceniem świec, ale zwykle są koloru jasna kawa z mlekiem.
Zmniejszyłem przerwy do 0,7 bo wyczytałem, że pod gaz jest lepsza. Popsikałem Kontaktem przy okazji wtyki sterowania cewkami, i jest ok. Muszę poczekać na ochłodzenie żeby zobaczyć czy pomogło. Podłączyłem kompa i nadal zero błędów.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
CAM00783.jpg zdjecie z multiecuscan
Ostatnio edytowane przez balcerowicz79 ; 08-02-2016 o 15:49
-
Nowy klubowicz
CAM00798.jpg
MES sondy lambda
-
Nowy klubowicz
Dzisiaj auto zapaliło na 4 cylindry,jednak po przejechaniu przez miasto na prostej docisnąłem gaz i podciągnąłem obroty w granice 4500-5000 i auto zaczęło lekko szarpać i troszkę mulić aż zaczął znowu pracować na 3 garach i migać Check. Po odpuszczeniu gazu i spadku obrotów zaczną pracować normalnie i kontrolka zgasła.
Jak wykryć, który garnek niedomaga skoro jest to tylko chwilowy objaw i świece nie mają różnicy w kolorze...czy pokaże coś MES które parametry są nie halo skoro ECU nie zapisuje błędów ???
Może ktoś z Was napisze ile jest i jakie czujniki mogę przeczyścić w seju-może to pomoże.
Ostatnio edytowane przez balcerowicz79 ; 09-02-2016 o 22:32
Podobne tematy
-
Napisany przez maciek5 na forum Sedici
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 01-02-2015, 20:29
-
Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 15-10-2014, 23:54
-
Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 18-05-2012, 11:51
-
Napisany przez marian38 na forum Uno
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
-
Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 29-06-2010, 21:09
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
objawy pracy silnika na 3 cylindrach
,
https:fiatklubpolska.plforum-ogolne-o-fiat-433praca-zimnego-silnika-na-3-cylindrach-przez-kilkanascie-sekund-31607
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:56.
W sieci od 2007 roku.