Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2025
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Panda III
    Rocznik
    2020

    Niskie ciśnienie oleju po wymianie rozrządu

    Witam

    Fiat Panda III, 1.2 benzyna 69km, rocznik 2020, przebieg 28 tys km.

    Samochód świeżo kupiony. Przejechałem nim ok. 70km i wszystko było git. Wstawiłem go do mechanika, żeby rozrząd wymienił (5 lat, to już czas). Po wymianie rozrządu mechanik dzwoni, że zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach - po przygazowaniu znika. Sprawdzili ciśnienie i faktycznie niskie - 0,5bara na wolnych. Wyczyszczony smok, wymieniony filtr, wymieniony czujnik. Problem dalej występuje. Zostało sprawdzić pompę oleju. Jeśli to nie pompa, to jest możliwe, żeby przy tak małym przebiegu panewki były walnięte? Czy mechanik coś spieprzył przy wymianie/ustawianiu rozrządu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2025
    Skąd
    zamość
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2002
    Wystąpienie niskiego ciśnienia oleju (0,5 bara) bezpośrednio po wymianie rozrządu jest wysoce podejrzane i najczęściej wskazuje na błąd montażowy w obszarze pompy oleju lub jej uszczelnienia/smoka. Najprawdopodobniej doszło do nieszczelności na ssaniu pompy (zasysa powietrze) lub przytkany został smok. Sprawdzenie i ponowny, prawidłowy montaż uszczelnienia pompy to pierwszy krok, zanim zaczniecie podejrzewać panewki przy tak niskim przebiegu.
    Ostatnio edytowane przez Miriam445 ; 25-11-2025 o 13:05
    https://meblowa1.pl/biurka/

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    694
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Kolejny temat udowadniający, jakich to mamy super "mechaników" w kraju. Fiata nie ogarniają i/lub psują.
    Najpierw niech "fachura" sprawdzi po sobie co robił (i które rejony, czynności, elementy typu uszczelki pominął).
    Jak to silnik ze zmiennymi fazami (1,2 8V), to oczywisty kierunek (coś źle ustawione, uciekły/spadły mu o-ringi w pokrywie zaworów itp.).
    A nie tylko dół rozgrzebywać (chociaż problemy ze szczelnością smoków występują, ale co to ma wspólnego z rozrządem?).
    Jak już to wymiana oleju mogła coś pozmieniać (że był zalany "moto-doktor", a na świeżym oleju wychodzą usterki, zużycie).
    Z drugiej strony podejrzane dane, auto 5 lat, a tylko 28 tysięcy przebiegu (5600 kilometrów rocznie?). Więcej stoi ("gnije") niż jeździ.
    To też zdrowe nie jest dla wielu układów samochodu/silnika...

    Po drugie, temat z września, a jest listopad i co? Jajco. Autor nie raczył się podzielić rozwiązaniem (naprawił, sprzedał grata?)...
    Patologia Internetowa. Tak się NIE korzysta z forum.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 21-11-2025 o 07:53


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-10-2025, 15:15
  2. Niskie Ciśnienie Oleju
    Napisany przez Xxeudaxx na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2025, 09:35
  3. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez k4rlos312 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:49
  4. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Grzybson na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2019, 02:55
  5. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Marszalkowsky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2014, 07:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl