Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2020
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008

    Niskie ciśnienie oleju

    Witam
    Tak jak w temacie. Wywala mi błąd o niskim ciśnieniu oleju "insufficient engine oil pressure, stop and turn off engine" . Pojawia się podczas jazdy na rozgrzanym silniku na ok 2-3 sec i znika. Po jakimś czasie jest to samo, nie zauważyłem żadnej zależności czasem jest przerwa kilku minutowa a innym razem można przejechać ze 20 km i nic. Miał ktoś podobny problem? Wymieniłem na razie czujnik ciśnienia oleju nie pomogło.
    Gdzieś doczytałem że może być walnięta uszczelka między pompą i smokiem i zasysa lewe powietrze. Mogła paść pompa?
    Nie mierzyłem jeszcze manometrem jakie tam rzeczywiście jest ciśnienie ale jutro lub w pon mam zamiar to zrobić.
    Olej zmieniany 6 tys km temu na motul x clean 5w30. Wcześniej jeździł na tym samym i nie było problemów. Samochód to fiat Croma 1.9 jtdm 150 KM z 2008 r z działającym filtrem dpf.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Może spróbuj 5w40 najtańsza opcja. ile nakładane, na zimnym też komunikat się pokazuje?

    Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Może doszło do dużej degradacji oleju - dostało się za dużo ON do oleju podczas wypalania DPF-u i masz już 0w15 ... Zmień olej i dolej przed wymianą preparat do "czyszczenia silnika".... To najszybciej zrobisz i będziesz miał odpowiedź czy trzeba rozbierać miskę olejową aby sprawdzić... Uszczelka pada w Oplach 2.0 CDTI w 1,9 nie słyszałem o tej przypadłości
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    dostało się za dużo ON do oleju podczas wypalania DPF-u
    Znowu? to nie grupa VW...

    k4rlos312 jaki masz poziom oleju, u mnie ten komunikat pojawiał się w trasie na rozgrzanym silniku. Jak zacząłem utrzymywać poziom prawie na max to ani razu nie wyskoczył chceck.
    Jeżdżę na oleju Selenia WR 5W-30 P.E.; DPF jest na pokładzie

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Informacja o niskim ciśnieniu czy o niskim poziomie... Kolega pisze o niskim ciśnieniu.... to są dwa różne błędy i co innego oznaczają sa tez w różny sposób kontrolowane
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2020
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Na razie chyba winna była wtyczka przy czujniku ciśnienia oleju. Ściągnąłem kolanko i dopchnołem ją trochę głębiej i na razie komunikat się nie pojawił. Mam nadzieję że to o to chodziło ale chyba tak bo dziwne że na postoju przy pracującym silniku nie wywalało komunikatu a podczas jazdy gdy są większe obroty i teoretycznie większe ciśnienie komuter zgłaszał nieprawidłowości.
    Mierzyłem ciśnienie manometrem i na ciepłym silniku bez obrotow wskazowka była na ok 2 kPa a na 1500 obrotow szła na 4 kPa więc chyba w porządku co ?
    Ostatnio edytowane przez k4rlos312 ; 05-06-2020 o 21:11

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Tak te parametry sa OK ...
    W tym silniku może pojawić się informacja o niskim poziomie oleju własnie podczas szybkiej jazdy gdy olej nie zdąży spłynąć do miski z powodu niskiego poziomu. A że pomiar bagnetem to dramat chyba nikomu nie muszę mówić... Najlepiej robić to po dłuższym postoju silnika
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Grzybson na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2019, 01:55
  2. Regeneracja Panewek/ Niskie Ciśnienie Oleju
    Napisany przez BuJaN1234 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-09-2017, 12:31
  3. Niskie ciśnienie oleju po dłuższym postoju
    Napisany przez RadekS na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2014, 09:23
  4. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Marszalkowsky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2014, 06:39
  5. Bravo 1,6, niskie ciśnienie i ubytki płynu (układ chłodzący)
    Napisany przez Francky007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2013, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446niskie-cisnienie-oleju-46927

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl