Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2020
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008

    Niskie ciśnienie oleju

    Witam
    Tak jak w temacie. Wywala mi błąd o niskim ciśnieniu oleju "insufficient engine oil pressure, stop and turn off engine" . Pojawia się podczas jazdy na rozgrzanym silniku na ok 2-3 sec i znika. Po jakimś czasie jest to samo, nie zauważyłem żadnej zależności czasem jest przerwa kilku minutowa a innym razem można przejechać ze 20 km i nic. Miał ktoś podobny problem? Wymieniłem na razie czujnik ciśnienia oleju nie pomogło.
    Gdzieś doczytałem że może być walnięta uszczelka między pompą i smokiem i zasysa lewe powietrze. Mogła paść pompa?
    Nie mierzyłem jeszcze manometrem jakie tam rzeczywiście jest ciśnienie ale jutro lub w pon mam zamiar to zrobić.
    Olej zmieniany 6 tys km temu na motul x clean 5w30. Wcześniej jeździł na tym samym i nie było problemów. Samochód to fiat Croma 1.9 jtdm 150 KM z 2008 r z działającym filtrem dpf.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    81
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Może spróbuj 5w40 najtańsza opcja. ile nakładane, na zimnym też komunikat się pokazuje?

    Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    931
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Może doszło do dużej degradacji oleju - dostało się za dużo ON do oleju podczas wypalania DPF-u i masz już 0w15 ... Zmień olej i dolej przed wymianą preparat do "czyszczenia silnika".... To najszybciej zrobisz i będziesz miał odpowiedź czy trzeba rozbierać miskę olejową aby sprawdzić... Uszczelka pada w Oplach 2.0 CDTI w 1,9 nie słyszałem o tej przypadłości
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    51
    Postów
    600
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    dostało się za dużo ON do oleju podczas wypalania DPF-u
    Znowu? to nie grupa VW...

    k4rlos312 jaki masz poziom oleju, u mnie ten komunikat pojawiał się w trasie na rozgrzanym silniku. Jak zacząłem utrzymywać poziom prawie na max to ani razu nie wyskoczył chceck.
    Jeżdżę na oleju Selenia WR 5W-30 P.E.; DPF jest na pokładzie

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    931
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Informacja o niskim ciśnieniu czy o niskim poziomie... Kolega pisze o niskim ciśnieniu.... to są dwa różne błędy i co innego oznaczają sa tez w różny sposób kontrolowane
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2020
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Na razie chyba winna była wtyczka przy czujniku ciśnienia oleju. Ściągnąłem kolanko i dopchnołem ją trochę głębiej i na razie komunikat się nie pojawił. Mam nadzieję że to o to chodziło ale chyba tak bo dziwne że na postoju przy pracującym silniku nie wywalało komunikatu a podczas jazdy gdy są większe obroty i teoretycznie większe ciśnienie komuter zgłaszał nieprawidłowości.
    Mierzyłem ciśnienie manometrem i na ciepłym silniku bez obrotow wskazowka była na ok 2 kPa a na 1500 obrotow szła na 4 kPa więc chyba w porządku co ?
    Ostatnio edytowane przez k4rlos312 ; 05-06-2020 o 22:11

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    931
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Tak te parametry sa OK ...
    W tym silniku może pojawić się informacja o niskim poziomie oleju własnie podczas szybkiej jazdy gdy olej nie zdąży spłynąć do miski z powodu niskiego poziomu. A że pomiar bagnetem to dramat chyba nikomu nie muszę mówić... Najlepiej robić to po dłuższym postoju silnika
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Grzybson na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2019, 02:55
  2. Regeneracja Panewek/ Niskie Ciśnienie Oleju
    Napisany przez BuJaN1234 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-09-2017, 13:31
  3. Niskie ciśnienie oleju po dłuższym postoju
    Napisany przez RadekS na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2014, 10:23
  4. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Marszalkowsky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2014, 07:39
  5. Bravo 1,6, niskie ciśnienie i ubytki płynu (układ chłodzący)
    Napisany przez Francky007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2013, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl