Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    ris
    ris jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2019
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    ducato 2,3 multijet
    Rocznik
    2012

    Fiat Ducato 2,3 2012r. po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie

    Witam, w samochodzie fiat ducato 2,3 2012r. z oryginalnym przebiegiem 235000 ( pierwszy właściciel) ,dzieje się coś takiego że po uruchomieniu na zimnym silniku nie trzyma obrotów i gaśnie (czasami pochodzi dłuższą chwilę a czasem gaśnie już po kilku lub kilkunastu sekundach), natomiast jeżeli od razu po uruchomieniu silnika przytrzyma się go na wyższych obrotach poprzez naciśnięcie pedału gazu ( różnie to bywa raz kilkanaście sekund raz kilkadziesiąt ) po czym odpuści się gaz silnik pracuje jakby normalnie ( piszę jakby bo samochód nie ma takiej mocy jak przed wystąpieniem tej sytuacji, ale to może być jakaś dodatkowa usterka nie związana z głównym problemem).
    Po zgaszeniu już rozgrzanego silnika nawet nie do 90* silnik po ponownym uruchomieniu pracuje normalnie i trzyma obroty. Jeżeli silnik wystygnie objaw powraca i dzieje się tak jak opisałem powyżej. Teraz trochę opiszę co zostało już sprawdzone i jakie czynności przeprowadziliśmy.

    Po podłączeniu do komputera wyskoczyło kilka błędów : P2264- czujnik obecności wody w filtrze paliwa silnika diesla -nieciągły

    P0181- sygnał temperatury paliwa - nieciągły

    P0480- przekaźnik zaworu elektromagnetycznego, prędkość 1 - obecny

    P0409- czujnik położenia zaworu EGR - nieciągły

    - wtryski zostały sprawdzone w specjalistycznej firmie na maszynie wszystko w porządku zostały tylko przeczyszczone.
    - test przelewowy wykonany
    - ciśnienie na listwie dobre
    - podmieniony regulator ciśnienia w pompie
    - podmieniony czujnik ciśnienia na listwie
    - podmieniona przepustnica
    - podmieniony czujnik temperatury
    - podmieniona nawet pompka wtępna paliwa
    - sprawdzony EGR
    - sprawdzony przepływomierz
    - wszystkie wartości pracy silnika na komputerze są zgodne z oczekiwanymi

    już nawet nie wiem czy napisałem wszystko co żeśmy przy tym samochodzie zrobili, i dalej sytuacja jest taka sama, jeżeli ktoś miewa podobne objawy lub jakieś pomysły i chce się podzielić swoją opinią proszę pisać ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,179
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    A filtr paliwa kiedy był wymieniany?

    Pierwsze dwa błędy dotyczą czujnika wkręconego właśnie do filtra paliwa. Może źle zapięta wtyczka, uszkodzone przewody...

    Odnośnie błędu wentylatora możesz zrobić test i wymusić urządzeniem diagnostycznym lub innym, które masz dostępne, uruchomienie wentylatora na pierwszej prędkości, a dla pewności jeszcze na drugiej i trzeciej prędkości.

    Jeśli któraś nie działa, to do sprawdzenia wiązka, bezpieczniki, przekaźniki.

    z EGRem może być to samo.

    Zacznij od wiązki elektrycznej przy ECU oraz przy skrzynce bezpieczników. Może jakiś niedożywiony gryzoń próbował się stołować u Ciebie.


 

Podobne tematy

  1. Fiat ducato 2012r problem centralny zamek
    Napisany przez Orikari na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-10-2017, 11:19
  2. Fiat Ducato 2012r mały zasięg fabrycznego pilota.
    Napisany przez Orikari na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-10-2016, 00:54
  3. Silnik 900 nie trzyma obrotów
    Napisany przez rafik12318 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-04-2014, 20:36
  4. CC700 Silnik po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie
    Napisany przez EXCVx2 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-03-2014, 17:55
  5. [Punto I 1.2 60] Nie trzyma wolnych obrotów na LPG.
    Napisany przez BukeR na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 24-11-2011, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl