Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    ris
    ris jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2019
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    ducato 2,3 multijet
    Rocznik
    2012

    Fiat Ducato 2,3 2012r. po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie

    Witam, w samochodzie fiat ducato 2,3 2012r. z oryginalnym przebiegiem 235000 ( pierwszy właściciel) ,dzieje się coś takiego że po uruchomieniu na zimnym silniku nie trzyma obrotów i gaśnie (czasami pochodzi dłuższą chwilę a czasem gaśnie już po kilku lub kilkunastu sekundach), natomiast jeżeli od razu po uruchomieniu silnika przytrzyma się go na wyższych obrotach poprzez naciśnięcie pedału gazu ( różnie to bywa raz kilkanaście sekund raz kilkadziesiąt ) po czym odpuści się gaz silnik pracuje jakby normalnie ( piszę jakby bo samochód nie ma takiej mocy jak przed wystąpieniem tej sytuacji, ale to może być jakaś dodatkowa usterka nie związana z głównym problemem).
    Po zgaszeniu już rozgrzanego silnika nawet nie do 90* silnik po ponownym uruchomieniu pracuje normalnie i trzyma obroty. Jeżeli silnik wystygnie objaw powraca i dzieje się tak jak opisałem powyżej. Teraz trochę opiszę co zostało już sprawdzone i jakie czynności przeprowadziliśmy.

    Po podłączeniu do komputera wyskoczyło kilka błędów : P2264- czujnik obecności wody w filtrze paliwa silnika diesla -nieciągły

    P0181- sygnał temperatury paliwa - nieciągły

    P0480- przekaźnik zaworu elektromagnetycznego, prędkość 1 - obecny

    P0409- czujnik położenia zaworu EGR - nieciągły

    - wtryski zostały sprawdzone w specjalistycznej firmie na maszynie wszystko w porządku zostały tylko przeczyszczone.
    - test przelewowy wykonany
    - ciśnienie na listwie dobre
    - podmieniony regulator ciśnienia w pompie
    - podmieniony czujnik ciśnienia na listwie
    - podmieniona przepustnica
    - podmieniony czujnik temperatury
    - podmieniona nawet pompka wtępna paliwa
    - sprawdzony EGR
    - sprawdzony przepływomierz
    - wszystkie wartości pracy silnika na komputerze są zgodne z oczekiwanymi

    już nawet nie wiem czy napisałem wszystko co żeśmy przy tym samochodzie zrobili, i dalej sytuacja jest taka sama, jeżeli ktoś miewa podobne objawy lub jakieś pomysły i chce się podzielić swoją opinią proszę pisać ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A filtr paliwa kiedy był wymieniany?

    Pierwsze dwa błędy dotyczą czujnika wkręconego właśnie do filtra paliwa. Może źle zapięta wtyczka, uszkodzone przewody...

    Odnośnie błędu wentylatora możesz zrobić test i wymusić urządzeniem diagnostycznym lub innym, które masz dostępne, uruchomienie wentylatora na pierwszej prędkości, a dla pewności jeszcze na drugiej i trzeciej prędkości.

    Jeśli któraś nie działa, to do sprawdzenia wiązka, bezpieczniki, przekaźniki.

    z EGRem może być to samo.

    Zacznij od wiązki elektrycznej przy ECU oraz przy skrzynce bezpieczników. Może jakiś niedożywiony gryzoń próbował się stołować u Ciebie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2024
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    48
    Postów
    1
    Auto
    ducato 2,3 multijet
    Rocznik
    2013

    trochę stary temat ale czy znalazłeś przyczynę

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Witam, w samochodzie fiat ducato 2,3 2012r. z oryginalnym przebiegiem 235000 ( pierwszy właściciel) ,dzieje się coś takiego że po uruchomieniu na zimnym silniku nie trzyma obrotów i gaśnie (czasami pochodzi dłuższą chwilę a czasem gaśnie już po kilku lub kilkunastu sekundach), natomiast jeżeli od razu po uruchomieniu silnika przytrzyma się go na wyższych obrotach poprzez naciśnięcie pedału gazu ( różnie to bywa raz kilkanaście sekund raz kilkadziesiąt ) po czym odpuści się gaz silnik pracuje jakby normalnie ( piszę jakby bo samochód nie ma takiej mocy jak przed wystąpieniem tej sytuacji, ale to może być jakaś dodatkowa usterka nie związana z głównym problemem).
    Po zgaszeniu już rozgrzanego silnika nawet nie do 90* silnik po ponownym uruchomieniu pracuje normalnie i trzyma obroty. Jeżeli silnik wystygnie objaw powraca i dzieje się tak jak opisałem powyżej. Teraz trochę opiszę co zostało już sprawdzone i jakie czynności przeprowadziliśmy.

    Po podłączeniu do komputera wyskoczyło kilka błędów : P2264- czujnik obecności wody w filtrze paliwa silnika diesla -nieciągły

    P0181- sygnał temperatury paliwa - nieciągły

    P0480- przekaźnik zaworu elektromagnetycznego, prędkość 1 - obecny

    P0409- czujnik położenia zaworu EGR - nieciągły

    - wtryski zostały sprawdzone w specjalistycznej firmie na maszynie wszystko w porządku zostały tylko przeczyszczone.
    - test przelewowy wykonany
    - ciśnienie na listwie dobre
    - podmieniony regulator ciśnienia w pompie
    - podmieniony czujnik ciśnienia na listwie
    - podmieniona przepustnica
    - podmieniony czujnik temperatury
    - podmieniona nawet pompka wtępna paliwa
    - sprawdzony EGR
    - sprawdzony przepływomierz
    - wszystkie wartości pracy silnika na komputerze są zgodne z oczekiwanymi

    już nawet nie wiem czy napisałem wszystko co żeśmy przy tym samochodzie zrobili, i dalej sytuacja jest taka sama, jeżeli ktoś miewa podobne objawy lub jakieś pomysły i chce się podzielić swoją opinią proszę pisać ?


 

Podobne tematy

  1. Fiat ducato 2012r problem centralny zamek
    Napisany przez Orikari na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-10-2017, 11:19
  2. Fiat Ducato 2012r mały zasięg fabrycznego pilota.
    Napisany przez Orikari na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-10-2016, 00:54
  3. Silnik 900 nie trzyma obrotów
    Napisany przez rafik12318 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-04-2014, 20:36
  4. CC700 Silnik po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie
    Napisany przez EXCVx2 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-03-2014, 17:55
  5. [Punto I 1.2 60] Nie trzyma wolnych obrotów na LPG.
    Napisany przez BukeR na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 24-11-2011, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plforum-ogolne-o-fiat-433fiat-ducato-2-3-2012r-po-odpaleniu-nie-trzyma-obrotow-i-gasnie-46014

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl