Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Fiat Ducato 2,3 2012r. po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie
Witam, w samochodzie fiat ducato 2,3 2012r. z oryginalnym przebiegiem 235000 ( pierwszy właściciel) ,dzieje się coś takiego że po uruchomieniu na zimnym silniku nie trzyma obrotów i gaśnie (czasami pochodzi dłuższą chwilę a czasem gaśnie już po kilku lub kilkunastu sekundach), natomiast jeżeli od razu po uruchomieniu silnika przytrzyma się go na wyższych obrotach poprzez naciśnięcie pedału gazu ( różnie to bywa raz kilkanaście sekund raz kilkadziesiąt ) po czym odpuści się gaz silnik pracuje jakby normalnie ( piszę jakby bo samochód nie ma takiej mocy jak przed wystąpieniem tej sytuacji, ale to może być jakaś dodatkowa usterka nie związana z głównym problemem).
Po zgaszeniu już rozgrzanego silnika nawet nie do 90* silnik po ponownym uruchomieniu pracuje normalnie i trzyma obroty. Jeżeli silnik wystygnie objaw powraca i dzieje się tak jak opisałem powyżej. Teraz trochę opiszę co zostało już sprawdzone i jakie czynności przeprowadziliśmy.
Po podłączeniu do komputera wyskoczyło kilka błędów : P2264- czujnik obecności wody w filtrze paliwa silnika diesla -nieciągły
P0181- sygnał temperatury paliwa - nieciągły
P0480- przekaźnik zaworu elektromagnetycznego, prędkość 1 - obecny
P0409- czujnik położenia zaworu EGR - nieciągły
- wtryski zostały sprawdzone w specjalistycznej firmie na maszynie wszystko w porządku zostały tylko przeczyszczone.
- test przelewowy wykonany
- ciśnienie na listwie dobre
- podmieniony regulator ciśnienia w pompie
- podmieniony czujnik ciśnienia na listwie
- podmieniona przepustnica
- podmieniony czujnik temperatury
- podmieniona nawet pompka wtępna paliwa
- sprawdzony EGR
- sprawdzony przepływomierz
- wszystkie wartości pracy silnika na komputerze są zgodne z oczekiwanymi
już nawet nie wiem czy napisałem wszystko co żeśmy przy tym samochodzie zrobili, i dalej sytuacja jest taka sama, jeżeli ktoś miewa podobne objawy lub jakieś pomysły i chce się podzielić swoją opinią proszę pisać ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
A filtr paliwa kiedy był wymieniany?
Pierwsze dwa błędy dotyczą czujnika wkręconego właśnie do filtra paliwa. Może źle zapięta wtyczka, uszkodzone przewody...
Odnośnie błędu wentylatora możesz zrobić test i wymusić urządzeniem diagnostycznym lub innym, które masz dostępne, uruchomienie wentylatora na pierwszej prędkości, a dla pewności jeszcze na drugiej i trzeciej prędkości.
Jeśli któraś nie działa, to do sprawdzenia wiązka, bezpieczniki, przekaźniki.
z EGRem może być to samo.
Zacznij od wiązki elektrycznej przy ECU oraz przy skrzynce bezpieczników. Może jakiś niedożywiony gryzoń próbował się stołować u Ciebie.
Podobne tematy
-
Napisany przez Orikari na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 14-10-2017, 11:19
-
Napisany przez Orikari na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 16-10-2016, 00:54
-
Napisany przez rafik12318 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 20-04-2014, 20:36
-
Napisany przez EXCVx2 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 17-03-2014, 17:55
-
Napisany przez BukeR na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 24-11-2011, 20:19
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plforum-ogolne-o-fiat-433fiat-ducato-2-3-2012r-po-odpaleniu-nie-trzyma-obrotow-i-gasnie-46014
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:51.
W sieci od 2007 roku.