Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Fiat bravo II dpf  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2022
    Skąd
    Polska
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat bravo II 1.6 multiyet
    Rocznik
    2008

    Fiat bravo II dpf

    Hej,
    Jestem posiadaczka Fiata bravo II 1.6 multiyet.
    Mam straszna zagwostke,bo mój fiacij strasznie dymi... ale to takie kłęby dymu ,że prawie ayta w tym dymie nie widać. Dużo osób mowi,ze to niby DPF sie wypala,ale aż tak? Spalanie jakoś mega nie wzrasta.. a jak stoję przed przejściem to ludzie w te chmurę muszą wejść. I sensacja wszędzie, bo jej się "auto pali" czy można tego dpf jakoś zlikwidować? A może to nie DPF?

    ( SPRAWDZIC CHCIALAM W "SZUKAJ" ALE WYSKAKUJE ERROR)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kłęby dymu dla każdego mogą oznaczać zupełnie inną ich intensywność. Proponuję nagrać w miarę możliwości jak to wygląda, być może dużo jeździsz po mieście i rzeczywiście wypalanie będzie częstsze i intensywniejsze. Możesz też zakupić mały moduł na bluetooth np. iCar 2 albo iCar 3, podłączyć do gniazda diagnostycznego OBD2 w samochodzie, zainstalować DPF Monitor ze sklepu play na androida na telefonie, sparować go z tym modułem iCar i tam będziesz miała odczyt z zapchania dpf i kilka innych parametrów. Jak procent zapchania będzie bliski 100% wyjedziesz na szybszą trasę i wypalisz dpf poza miastem i wtedy sytuacja być może się poprawi. Możesz mieć usterkę techniczną np z wtryskiwaczami i stąd kłęby dumy też by się pojawiały ale to już temat rzeka. Ja proponuję kupić ten moduł i apkę, łacznie kilka dyszek PLN i wypalać filtr jak się należy poza miastem.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,373
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Lepiej niech to zobaczy mechanik znajacy temat dpf.Moze trzeba wypalic serwisowo i powiedziec uzytkownikowi jak eksploatowac auto z dpf nawet w miescie.Poczytac instrukcje itd. Taka jazda tym autem w pewnych okolicznosciach moze skonczyc sie pozarem auta...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2022
    Skąd
    Polska
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat bravo II 1.6 multiyet
    Rocznik
    2008
    Bylam u mechanika właśnie... uszkodzony filtr cząsteczki stałej? Czy jakoś tak 🤣 ( kobita...nigdy niepamieta) 🤣

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    50
    Postów
    325
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Dobrze byłoby to potwierdzić u innego fachowca.
    Poszukaj może jakiegoś polecanego warsztatu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2022
    Skąd
    Polska
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat bravo II 1.6 multiyet
    Rocznik
    2008
    To jest jeden z najlepiej ocenianych warsztatów. Naprawia.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,373
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    To trzeba naprawiac.Policja jak zatrzyma , dowód zabierze.Diagnosta nie podpisze przeglądu w aucie z taką usterką.Szkoda ,ze nikt nie powiedzial ,jak eksploatować auto z filtrem DPF w miescie i w tym modelu.Mozna uniknąc niepotrzebnych kosztów naprawy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2022
    Skąd
    Polska
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat bravo II 1.6 multiyet
    Rocznik
    2008
    Niby tak,ale znajomy wyciął i nikt mu nie sprawdzał nigdy przez 6lat ani policja ani diagnosta.. zawsze git. Może by to zlikwidować jak ma się zapychać ciagle. Hm...

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    60
    Postów
    1,445
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Likwidując DPF, zlikwidujesz skutek a trzeba szukać przyczyny zapychania filtra.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    50
    Postów
    325
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał MoniakaMonia Zobacz post
    Niby tak,ale znajomy wyciął i nikt mu nie sprawdzał nigdy przez 6lat ani policja ani diagnosta.. zawsze git....
    Pewnie do czasu. Jak zaczną sprawdzać na przeglądach technicznych to przywrócenie będzie mocno kosztować.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,886
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jeszcze długo nie będą mieli odpowiednich narzędzi do takiej kontroli.

    DPF jest filtrem cząstek stałych, a więc sadzy.

    Obecne urządzenia na stacjach diagnostycznych badają mieszanki gazów, tlenków, dwutlenków, itp. Po takim teście można co najwyżej stwierdzić w jakim stanie jest katalizator. O ile jeszcze jest

    Zdrowy diesel podobnie jak zdrowa benzyna, praktycznie nie dymi, więc ani policjant w trakcie kontroli, ani diagnosta nawet nie pomyśli o badaniu zawartości spalin...

    Jeśli już zaczyna dymić, to tak jak jeden z kolegów wyżej zauważył, trzeba szukać przyczyny. Zazwyczaj układ paliwowy się kończy. Czasem turbina.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2022
    Skąd
    Polska
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat bravo II 1.6 multiyet
    Rocznik
    2008
    Noo tak ,ale dostałam diagnozę tylko,że zepsuty filtr cząsteczek stałych . On by to wyciął... bo taniej ,a nirwiadomo czy po naprawie znowu się nie zapcha zaraz. I znowu koszty..

  14. #13
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,886
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    No tak, wycięcie około 1 tys., z przeprogramowaniem komputera. Nówka około 9-10 tys.
    Jest jedno ale. Jeśli masz uszkodzony mechanicznie, to i tak trzeba coś z tym zrobić, ale jeśli wkład jest cały warto, oddać na czyszczenie chemiczne (koncentrat + woda pod wysokim ciśnieniem). Serwisy robią to za 400 zł, jeśli dostarczasz filtr osobiście, 600 jak oni zajmują się dodatkowo demontażem.

    DPF sam z siebie się nie uszkadza. Wpływa na to styl jazdy, poniekąd jakość paliwa oraz stan silnika, przede wszystkim wtryski. Warto się temu przyjrzeć.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo HGT
    Napisany przez angelboyy27 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-03-2019, 09:58
  2. Fiat Bravo II
    Napisany przez kapi1441 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-01-2018, 22:03
  3. Fiat Bravo II
    Napisany przez widawa na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 10-02-2016, 00:24
  4. Fiat Bravo 1.8 GT
    Napisany przez bravo italia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2016, 14:13
  5. Fiat Bravo 1.4
    Napisany przez Witja95 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-03-2015, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl