Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2012
    Skąd
    Jędrzejów
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Citroen Xsara 1.4 8V 75KM 1998r

    Czy jazda po emerycku ma negatywny wpływ na silnik

    Proszę o opinie na powyższy wątek.
    Auto fiat brava 1.9 td 75, przebieg 240tys km, od 10 lat jeżdzony przez kobietę po emerycku, od 2 lat olej nie zmieniany 10W40 bo przejechane jest na nim dopiero 7 tys km. Ostatnim czasem auto jest używane praktycznie tylko na dystansie 5km w stylu 4 bieg i predkosc 60km/h, czyli obroty pewnie poniżej 1500rpm (nie ma obrotomierza)- teraz w zimę na takim przejeździe wskazówka temperatury silnika nawet nie dygnie. I kobieta owa prosi mnie, abym zerknął do samochodu bo czasem mignie kontrolka ciśnienia oleju. Sprawdzam na bagnecie, a tam oleju dość dużo- max na bagnecie, a pół roku temu było mniej. Poziom płynu chlodniczego w normie, brak serwatki pod korkiem oleju czy płynu chłodniczego czyli UPG sprawna. Olej jest dość rzadki, wniosek z tego że ropa miesza się z olejem, który na chwilę obecną jest już na tyle rzadki, że nie utrzymuje ciśnienia na panewkach. I pytanie zasadnicze- czy styl jazdy emerycki ma wpływ na taki stan rzeczy (jazda na minimalnych obrotach, silnik nierozgrzany). Pytam pod tym kątem czy wystarczy zmienić olej na mineralny i zmieniać go częściej, czy silnik się już kończy i pomyśleć o serwisie pompy oleju czy profilaktycznej wymianie panewek, albo wykończone są pierscienie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,021
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na początek wymień olej i ewentualnie zmierz jakie ciśnienie oleju . Nie rób niepotrzebnych kosztów . Wtryski też dobrze byłoby sprawdzić bo mogą lać i wszystko się nie spala i dostaje do oleju i go rozrzedza

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    787
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    A może po prostu weź auto i przejedź się nim tak "normalnie". Trasa 50 km gdzieś poza miastem powinna wystarczyć. Na początek rozgrzej silnik do optymalnej temperatury, a przez kolejne kilka km przyciśnij go bardziej.

    Może się okazać że przez taką emerycką jazdę wyjdzie więcej usterek niż można się spodziewać.

    Olej wymieniaj co roku, zalej zgodny z zaleceniami producenta. Wymień filtr. Ten od powietrza również. Jeśli diesel nie robi nawet 3,5 tys. km w ciągu roku, to lepiej go sprzedać i kupić benzynkę. Bez gazu. sama benzyna, z pewnością wyjdzie to właścicielce na lepsze.

    Sam przesiadłem się, bo byłem zmuszony z 1.9 JTD na 1,4 MPI (Moje podstawowe autko walczy od jakiegoś czasu z powracającym błędem P0190). I przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony. Silnik bardzo szybko się nagrzewa, po 2-3 km osiąga optymalną temperaturkę, a w autku cieplutko. Przejechałem w ciągu miesiąca ponad 3 tys. km i jestem zadowolony.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2012
    Skąd
    Jędrzejów
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Citroen Xsara 1.4 8V 75KM 1998r
    Sprzedaż raczej nie wchodzi w grę, bo to 21 letni fiat- weźmiemy za niego może 2- 2,5 tys i co się za to kupi? To auto ma u nas dożywotkę, tym bardziej że rok temu dostał praktycznie nową podlogę i nowe opony (poprzednie opony miały jeszcze bardzo dobry bieżnik, ale sparciały ze starości).
    Dziś zmieniłem olej, kontrolna przejażdzka i kontrolka nie mignęla ani razu.
    Silnik jest dość żwawy, ale widać że emeryckie użytkowanie odcisnęło na nim piętno- kiedy wcisnę mu pedał do podłogi to zostawia za sobą czarny tłuman. Natomiast jest to auto z hakiem, pół roku temu przećwiczyłem go na dystansie 300km z quadem na przyczepie- po takiej lekcji przestał puszczać dymki na kilka tygodni, potem znowu to samo.
    Niestety, ale stylu jazdy użytkowniczki nie jestem w stanie zmienić
    Ostatnio edytowane przez meter30 ; 05-01-2019 o 22:01

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    787
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Jeśli nie da się zmienić stylu jazdy podstawowej użytkowniczki, to sam musisz przynajmniej 1-2 razy w miesiącu się nim przejechać. Niech turbina złapie prawidłowy oddech, silnik się zagrzeje do optymalnego poziomu. Przez to pojeździ dłużej, tym bardziej jeśli było włożone w niego sporo pracy i pieniędzy.

    Jeśli będą dalej występować problemy z ciśnieniem wymień czujnik. Koszt niewielki. Oryginalne czujniki mają bardzo malutką dziurkę, która miała prawo się zabrudzić.


 

Podobne tematy

  1. 1.4 16V 95 KM Ekonomiczna jazda
    Napisany przez joxib na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 10-10-2018, 09:27
  2. Osłona pod silnikiem - jazda bez
    Napisany przez Teg na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-09-2016, 15:44
  3. Jazda CROMĄ
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post: 09-04-2014, 19:24
  4. Jazda do 3 tys.obrotów
    Napisany przez jacol1826 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-01-2014, 22:30
  5. Szybka jazda
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-10-2013, 19:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl