Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2012
    Skąd
    Jędrzejów
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Citroen Xsara 1.4 8V 75KM 1998r

    Czy jazda po emerycku ma negatywny wpływ na silnik

    Proszę o opinie na powyższy wątek.
    Auto fiat brava 1.9 td 75, przebieg 240tys km, od 10 lat jeżdzony przez kobietę po emerycku, od 2 lat olej nie zmieniany 10W40 bo przejechane jest na nim dopiero 7 tys km. Ostatnim czasem auto jest używane praktycznie tylko na dystansie 5km w stylu 4 bieg i predkosc 60km/h, czyli obroty pewnie poniżej 1500rpm (nie ma obrotomierza)- teraz w zimę na takim przejeździe wskazówka temperatury silnika nawet nie dygnie. I kobieta owa prosi mnie, abym zerknął do samochodu bo czasem mignie kontrolka ciśnienia oleju. Sprawdzam na bagnecie, a tam oleju dość dużo- max na bagnecie, a pół roku temu było mniej. Poziom płynu chlodniczego w normie, brak serwatki pod korkiem oleju czy płynu chłodniczego czyli UPG sprawna. Olej jest dość rzadki, wniosek z tego że ropa miesza się z olejem, który na chwilę obecną jest już na tyle rzadki, że nie utrzymuje ciśnienia na panewkach. I pytanie zasadnicze- czy styl jazdy emerycki ma wpływ na taki stan rzeczy (jazda na minimalnych obrotach, silnik nierozgrzany). Pytam pod tym kątem czy wystarczy zmienić olej na mineralny i zmieniać go częściej, czy silnik się już kończy i pomyśleć o serwisie pompy oleju czy profilaktycznej wymianie panewek, albo wykończone są pierscienie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na początek wymień olej i ewentualnie zmierz jakie ciśnienie oleju . Nie rób niepotrzebnych kosztów . Wtryski też dobrze byłoby sprawdzić bo mogą lać i wszystko się nie spala i dostaje do oleju i go rozrzedza

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A może po prostu weź auto i przejedź się nim tak "normalnie". Trasa 50 km gdzieś poza miastem powinna wystarczyć. Na początek rozgrzej silnik do optymalnej temperatury, a przez kolejne kilka km przyciśnij go bardziej.

    Może się okazać że przez taką emerycką jazdę wyjdzie więcej usterek niż można się spodziewać.

    Olej wymieniaj co roku, zalej zgodny z zaleceniami producenta. Wymień filtr. Ten od powietrza również. Jeśli diesel nie robi nawet 3,5 tys. km w ciągu roku, to lepiej go sprzedać i kupić benzynkę. Bez gazu. sama benzyna, z pewnością wyjdzie to właścicielce na lepsze.

    Sam przesiadłem się, bo byłem zmuszony z 1.9 JTD na 1,4 MPI (Moje podstawowe autko walczy od jakiegoś czasu z powracającym błędem P0190). I przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony. Silnik bardzo szybko się nagrzewa, po 2-3 km osiąga optymalną temperaturkę, a w autku cieplutko. Przejechałem w ciągu miesiąca ponad 3 tys. km i jestem zadowolony.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2012
    Skąd
    Jędrzejów
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Citroen Xsara 1.4 8V 75KM 1998r
    Sprzedaż raczej nie wchodzi w grę, bo to 21 letni fiat- weźmiemy za niego może 2- 2,5 tys i co się za to kupi? To auto ma u nas dożywotkę, tym bardziej że rok temu dostał praktycznie nową podlogę i nowe opony (poprzednie opony miały jeszcze bardzo dobry bieżnik, ale sparciały ze starości).
    Dziś zmieniłem olej, kontrolna przejażdzka i kontrolka nie mignęla ani razu.
    Silnik jest dość żwawy, ale widać że emeryckie użytkowanie odcisnęło na nim piętno- kiedy wcisnę mu pedał do podłogi to zostawia za sobą czarny tłuman. Natomiast jest to auto z hakiem, pół roku temu przećwiczyłem go na dystansie 300km z quadem na przyczepie- po takiej lekcji przestał puszczać dymki na kilka tygodni, potem znowu to samo.
    Niestety, ale stylu jazdy użytkowniczki nie jestem w stanie zmienić
    Ostatnio edytowane przez meter30 ; 05-01-2019 o 23:01

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jeśli nie da się zmienić stylu jazdy podstawowej użytkowniczki, to sam musisz przynajmniej 1-2 razy w miesiącu się nim przejechać. Niech turbina złapie prawidłowy oddech, silnik się zagrzeje do optymalnego poziomu. Przez to pojeździ dłużej, tym bardziej jeśli było włożone w niego sporo pracy i pieniędzy.

    Jeśli będą dalej występować problemy z ciśnieniem wymień czujnik. Koszt niewielki. Oryginalne czujniki mają bardzo malutką dziurkę, która miała prawo się zabrudzić.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2019
    Skąd
    TSA
    Postów
    3
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2005
    Takie trasy dla auta z turbiną to katorga, auto nie ma nawet czasu się dobrze rozgrzać. Zrób tak jak kolega napisał, przegoń trochę auto i powinno być ok

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    2
    Auto
    W trakcie zakupu
    Rocznik
    W trakcie zakupu
    Mam podobną kwestię. Przymierzam się do zakupu: Fiat 500, 1.2, 2011 r. (listopad), model Lounge. Kupiony w salonie PL, używany przez cały czas wyłącznie przez jednego kierowcę. Przebieg 28 000 km. Znam historię auta ponieważ należy do bliskiej mi osoby. Stan wizualny i mechaniczny i nie budzi żadnych zastrzeżeń. Ale jest jedno ale. Przez cały okres użytkowania samochód pokonywał codziennie bardzo krótki dystans raptem kilku kilometrów w cyklu miejskim. Dom-praca-dom (czasami po drodze zakupy). Auto nigdy nie odbyło dłuższej trasy np. ponad 100 kilometrów. Tym samym bardzo rzadko udało się osiągnąć nominalną temperaturę silnika, oleju, układu wydechowego, itp. Czy taki cykl użytkownaia może mieć negatywny wpływ na podzespoły, na co zwrócić szczególną uwagę, jakie podzespoły mogą wymagać naprawy, wymiany, itp. ?
    Dziękuję z góry za porady i wskazówki.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Do zrobienia wymiana wszystkich płynów i filtrów, olej w skrzyni biegów również.

    Benzyniak bardzo szybko osiąga właściwą temperaturę pracy, no chyba, że dojazd do pracy, to było 1,5km w jedną stronę, wtedy to naprawdę trudne.

    Przebieg autka jest bardzo niski. Ja tyle zrobię w ciągu roku.

    Możesz zabrać właściciela na wycieczkę, zrobić dłuższą trasę 100-150 km, przed zakupem i sprawdzić jak auto się zachowuje. To Cie kosztować będzie mniej, niż ewentualne późniejsze naprawy, które "wyjdą" po zakupie.


 

Podobne tematy

  1. 1.4 16V 95 KM Ekonomiczna jazda
    Napisany przez joxib na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 10-10-2018, 10:27
  2. Osłona pod silnikiem - jazda bez
    Napisany przez Teg na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-09-2016, 16:44
  3. Jazda CROMĄ
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post: 09-04-2014, 20:24
  4. Jazda do 3 tys.obrotów
    Napisany przez jacol1826 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-01-2014, 23:30
  5. Szybka jazda
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-10-2013, 20:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl