Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree1lubi to!

Temat: Temperatura silnika po podgrzaniu świec żarowych  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009

    Temperatura silnika po podgrzaniu świec żarowych

    Mam bardzo ważne pytanie. Zakładając temperaturę na dworze w okolicach 0 do -5. Do ilu podgrzewają wam silnik świece żarowe ?
    Pytam ponieważ podejrzewam że są do wymiany ale w motorze 2.2 to ciężko się dostać (demontaż chłodnicy EGR itp)

    U mnie -3 na dworze po minucie od zapłonu
    Czujnik intake air temperaturę
    Czyli na wlocie powietrza pokazuje +7

    Chciałbym zobaczyć czy to prawidłowa wartość.
    Dodam że i tak nie chce odpalić. Dopiero za 4-5 razem.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał tomsonPoznań Zobacz post
    Mam bardzo ważne pytanie. Zakładając temperaturę na dworze w okolicach 0 do -5. Do ilu podgrzewają wam silnik świece żarowe ?
    Pytam ponieważ podejrzewam że są do wymiany ale w motorze 2.2 to ciężko się dostać (demontaż chłodnicy EGR itp)

    U mnie -3 na dworze po minucie od zapłonu
    Czujnik intake air temperaturę
    Czyli na wlocie powietrza pokazuje +7

    Chciałbym zobaczyć czy to prawidłowa wartość.
    Dodam że i tak nie chce odpalić. Dopiero za 4-5 razem.

    Pozdrawiam
    U mnie ostatatnio problem jak w tym temacie. Narazie pali ok,nawet jak stał 2 tyg na mrozie. Podejrzewam świece,lub przekaźnik,okablowanie. Jutro zaczne szukać przyczyny. Swiece chyba wyrwać w głowicą trza będzie. 550 tyś nie dotykane (zapewne zaspawane na amen jak wtryski). https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii...-156-ps-43672/

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    To jest temperatura brana z przepływomierz a nie z silnika , za czas grzania świec żarowych wpływa pomiar z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Info o temperaturze z czujnika przepływomierz a często odbiegają od rzeczywistej temperatury.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał tomsonPoznań Zobacz post
    Dodam że i tak nie chce odpalić. Dopiero za 4-5 razem.
    Do tego rodzaju przypadłości trzeba podłączyć auto pod kompa i posprawdzac wartości rzeczywiste , common rail jest złożonym układem jak nie zostaną zachowane pewne wartości na czujnikach to wtrysk paliwa nie zostanie zrealizowany. Pamiętaj że wtrysk paliwa zostanie "uruchomiony" jak ciśnienie na paliwa osiągnie pewną wartość, jeżeli nie osiąga zaprogramowanej wartości ciśnienia to nie podaje paliwa . Tym się zajmij, zadane wartości a zamierzone wartości muszą się pokrywać. Potrzebna jest żetelna analiza wartości bez wiedzy nic nie zdziałasz

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Witam , zgadzam się w zupełności , ale z tą temperaturą to bardziej jako teoria jest to jedyny parametr /czujnik który odbiera info o temperaturze i chciałem w ten sposób uzyskać wiedzę w jakim stopniu odbiega od innych które dobrze odpalają .
    Do meritum :
    temperatura powietrza +2
    Temperatura płynu 0
    Temperatura wlotu +2
    Po 30sekundach od zapłonu +5
    Ciśnienie na listwie ok 2,5 bar
    podczas kręcenia ok 1100 bar

    Auto dymi nie odpala za 3-5 razem odpali -wrażenia silnik nie dogrzany nierówne obroty
    po 2-3 minutach wszystko wraca do normy .

    Posiadam webasto tak więc teoretycznie nie ma problemu ponieważ po podgrzaniu silnika webasto - silnik odpala od styku działa prawidłowo

    Niestety w tym modelu są umiejscowione w tragiczny sposób i będzie musiał poczekać na cieplejsze dni .
    Przekaźnik od grzałek słychać , bezpieczniki sprawne itp .

    Pozdrawima

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Raczej temperatura z przepływomierz nie ma wpływu na opalanie.
    W tym modelu możesz spokojnie sobie zaślepić egr , blaszka na łączniku rurki z egr. Błędu nie wywala na deskę. Auto dynamiczniejsze się zrobi od dołu , brak sumienia same plusy, na próbę sobie zaślep i zobacz czy będzie poprawa w odpaleniu. Ja bym od tego zaczął.
    Jak chcesz to mogę wrzucić foto jak u mnie jest zaślepione w puma 120km, to ten sam silnik
    DRIVER77 lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    W tym modelu możesz spokojnie sobie zaślepić egr , blaszka na łączniku rurki z egr. Błędu nie wywala na deskę. Auto dynamiczniejsze się zrobi od dołu , brak sumienia same plusy, na próbę sobie zaślep i zobacz czy będzie poprawa w odpaleniu. Ja bym od tego zaczął.
    Jak chcesz to mogę wrzucić foto jak u mnie jest zaślepione w puma 120km, to ten sam silnik
    Hej, a jak sprawa ma się w zaslepieniu EGR w 3.0?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Cześć ,Egr to nie jest już jeździłem bez niego i efektu nie zauważyłem w odpalaniu .Nie jest to również maf ani map .Regulator ciśnienia na listwie też .
    Co do czujnika wydaje mi się że grzejące świece nie zagrzeją płynu a tym samym czujnik temperatury płynu tak szybko nie zadziała .A czujnik w dolocie wyłapuję miejscowe ogrzanie silnika dlatego chciałem sprawdzić z kimś jak u niego wyłapuje i czy jest to duża różnica . Jeśli tak , to da mi do myślenia że jest jeszcze co innego .
    Auto świetne zrywne mało pali odpala od strzała lecz jak jest ciepło albo go podgrzeje
    Przy odpalaniu dymi na biało ale nie odpala od razu .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2017
    Skąd
    Kalety
    Wiek
    39
    Postów
    63
    Auto
    Ducato 3.0 Multijet
    Rocznik
    2015
    A może czujnik temperatury płynu chłodzącego? Odepnij i zobacz czy pali. Mi nie palił jak był ciepły u ciebie może być odwrotnie

    Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    sprawdz wtryski tzn korekty czy są ok .

    Świece w żadnym wypadku nie zagrzeją płynu ani nie wpłyną na temperature z czujnika z przepływomierza, przepływomierz jest blisko filtra powietrza i napewno wynik z temp przepływomierza nie ma wpływu na trudności z odpalaniem. Sprawdź korekty z wtrysków. Jak odbiegają znacznie to możesz zastosować mieszankę do paliwa i wyjeździć parę zbiorników. Mieszanka to wlewanie oleju do dwusówuw np 2t z orlena. Ok 400ml na cały bak plus 2 buteleczki jakiegoś czyściciela wtrysków stp lub liqui moly. Z 4, 5 baków na takiej mieszance znacznie poprawia korekty na wtryskach, ja cały czas to stosuje . Nie zaszkodzi a dużą szansa że pomoże

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał DRIVER77 Zobacz post
    Hej, a jak sprawa ma się w zaslepieniu EGR w 3.0?
    Ja u siebie zaślepiłem i jest mocny od samego dołu , jedyny minus to czek na desce . Ja egr poprostu odłączyłem, zdjęcie wężyk podciśnienia z egr , odpięcie kostki zaśilania że sterownika egr czyli tego pod podszybiu pod maską i zaślepienie wężyka idącego od serwa hamulców np śrubą w wężyk. Auto zwinniejsze i dynamiczniejsze . Warunek jest jeden że musi być egr sprawny czysty przed odłączenie by został całkowicie zamknięty . Też się obawiałem ale stwierdzam same plusy z tej operacji

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post



    Ja u siebie zaślepiłem i jest mocny od samego dołu , jedyny minus to czek na desce . Ja egr poprostu odłączyłem, zdjęcie wężyk podciśnienia z egr , odpięcie kostki zaśilania że sterownika egr czyli tego pod podszybiu pod maską i zaślepienie wężyka idącego od serwa hamulców np śrubą w wężyk. Auto zwinniejsze i dynamiczniejsze . Warunek jest jeden że musi być egr sprawny czysty przed odłączenie by został całkowicie zamknięty . Też się obawiałem ale stwierdzam same plusy z tej operacji
    OK. Rozumiem. Narazie zostawiam. Niedawno zainwestowałem w nowy 600zl Kata już wywaliłem a czasem na Niemcy jadę. Nie chcę jeszcze bardziej normy emisji zanizac.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Po zaślepienie nic nie będzie ci dymić jak masz oczywiście wtryski ok. Jedyne co może wyjść to jak podłączysz pood analizę spalin to może wtedy wyjdzie choć nie mam pewności. Generacja Commonrail w tych autach jest ogólnie dość "czystą" generacją i jak jest sprawny układ wtryskowy to tylko analiza spalin może coś wykryć

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    [QUOTE=Cytrynawyciskana;358148]sprawdz wtryski tzn korekty czy są ok .

    Świece w żadnym wypadku nie zagrzeją płynu ani nie wpłyną na temperature z czujnika z przepływomierza.



    Otóż wpływa w wyniku ciepła które idzie do góry - wiem że to nie wskaźnik grzania ale jako parametr uboczny procesu podgrzewania - sprawdzałem wielokrotnie podnosi się temperatura w dolocie od świec zakładając temperaturę otoczenia 0 stopni to po przekręceniu podniesie się do 5 stopni jak poczekam zacznie spadać jak jeszcze raz (czego się nie robi) włączę zapłon temperatura podskoczy do 8-9 stopni tak więc wyłapuję tą temperaturę pośrednio ze świec tak więc nie chodzi mi o prawidłowość pomiaru i czy się da czy nie tylko o to aby ktoś sprawdził zachowanie u siebie.

  14. #13
    volvgangster
    Guest
    jak ci silnik nie pali do sprawdzenia przekaźnik świec za lewą lampą przednią bodajże kostka niebieska i przekaźnik made in malesia .Często w tych modelach wypalony jest styk w kostce...napisz czy jest dobry

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Dzięki za odp.

    Sprawdzałem kable jak ostatnio szukałem usterki chwilowego braku reakcji na gaz (powód regulator ciśnienia cr) ,wówczas sprawdzałem kostki .Co do przekaźnika słychać jak pracuje , na aku też w czasie grzania schodzi prąd z 12,6 na 12,3 i wraca jak kończy grzać .Ogólnie słyszałem że z tym silnikiem różne są przeboje i próbuję wyeliminować niektóre potencjalne powody .
    Pamiętam natomiast że kiedyś przy zmianie filtra paliwa następnego dnia odpalił od strzała nawet nie usłyszałem jak rozrusznik zakręcił moja radość była przedwczesna niestety to był jedyny raz który dał mi do myślenia że coś z filtrem lub obudową .Wymieniłem oringi na obudowie filtra , wmontowałem zaworek zwrotny z wężami przezroczystymi , w tym czasie już 3 filtr z racji przejechanych km - efekt żaden paliwo dostaje w dobrej dawce w dobrym ciśnieniu coś tam grzeje (chodź ponoć bez grzania powinien odpalić to nie mróz -30) Tylko co jeszcze może być ?
    Graniczny punkt przy którym poniżej nie pali to + 8 . tzn pali ale za 3-5 razem dym leci ale zapalić nie chce .

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Nie ma fizycznej możliwości aby grzanie świec wpływało na podniesienie temperatury z czujnika przepływomierza.
    Przepływomierz jest przy filtrze a droga do głowicy jest długa i kręta przez turbo i przepustnice tak że nie tą drogą.
    Czujnik temp powietrza ma za zadanie obliczyć na podstawie temperatury gęstość powietrza , nawet jak ten owy czujnik jest wadliwy to objawia się to że odpali normalnie ale może mieć nie równe obroty jałowe , szarpanie itp. Te twoje zmiany wartości temp są spowodowane poprostu spadkiem napięcia przez duży prąd na świece i dlatego występują chwilowe drobne różnice w odczycie tej temperatury.

    Sprawdź korekty na wtryskach , żądaną dawkę a otrzymaną , musisz zrobić pożądaną diagnostyką na zimnym silniku w warunkach kiedy gdy występują problemy z odpalaniem. Jak pojedziesz do speca jak połączą się to zawsze na rozgrzanym powiedzą że jest ok. Auto musi zostać na noc i po mroźnej nocce diagnostyka.
    I w tedy wnioski


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błąd świec żarowych Stilo 1,9 JTD
    Napisany przez Chrupek95 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-01-2016, 20:56
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-10-2014, 13:16
  3. Bravo 1.9 JTD - migająca kontrolka świec żarowych, nierówna praca silnika
    Napisany przez baca7 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 05-01-2014, 20:18
  4. Kontrolka świec żarowych
    Napisany przez wezyr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2013, 16:19
  5. Bład świec żarowych
    Napisany przez krissoo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2012, 12:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459temperatura-silnika-po-podgrzaniu-swiec-zarowych-43676

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl