Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009

    szarpiący silnik na wolnych obrotach,, ciepły silnik''

    Witam Szanowne grono
    Problem z moim autem jest następujący : odpalam rano zimny silniczek - wszystko ok'' równo i cicho pracuje. Przejeżdżam do pracy około 20 km ,gaszę i trwa załadunek około godziny. Ponowne uruchomienie silnika i problem - silnik skacze na wolnych obrotach, szarpie jak by brakowało mu powietrza ,paliwa , albo miał jakieś zwarcie ,obroty falują ale obrotomierz stoi w miejscu .Jadąc wystarczy przekroczyć 1100o/min i jest ok. Dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku . Komputer nie pokazuje błędów , przepływomierz wymieniony na nowy .Ściągając kostkę z przepływki obroty wzrastają ale silnik nie szarpie taka sama sytuacja jest jak obejdę elektrozawór egr i zepnę wężyki ze sobą tylko wtedy obroty są ok ale brak mocy. Dzieje się tak każdego dnia ,ale czasami jadę z dostawą i wskakują skoki dopiero po kilku odpaleniach auta , szarpanie też nie jest ciągle takie same słabiej -mocniej , czasami faluje i podskakuje. Problemem jest wolne cofanie - jedzie się jak na koniu Filtr paliwa ,powietrza i przepływka oraz rozrząd wymienione , w przyszłym tygodniu olej wraz z filtrem .Auto sprowadzone z Danii , przebieg 160.000 tys km
    Proszę o sugestie bo sprawa raczej drobna ale kłopotliwa
    P.S wtryski ok;; ciśnienie ok'' brak wycieków , kopcenia , spalanie 7,8-9 l/100km , temperatura ok termostat też ,brak widocznych uszkodzeń węży podciśnienia - auto tak nie miało stało się tak po 14 dniach postoju.......



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał ciumpa Zobacz post
    P.S wtryski ok;; ciśnienie ok'' brak wycieków
    Po czym to wnioskujesz?? po wyglądzie??
    W sumie mogę napisać basy wymienił przepustnice. Jakie masz korekcje wtryskiwaczy?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009
    słabo się znam na tych wtryskiwaczach , do tej pory jeździłem WV LT 35 tam wszystko było prostrze.......wskazania komputera były w normie tak powiedział Pan elektronik , mówił , że wtryski ok' ciśnienie też brak błędów , sugerował egr lub przepustnice .

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    No to zrób test przelewowy. Jak odpiąłeś egr i nic nie zmieniło to stawiam na przepustnice ale to tylko przypuszczenie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009
    Witam
    Dzisiaj było chłodniej 4 stopnie i samochód nie szarpał - jak się ociepliło koło południa zaczął telepać - ???

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2012
    Skąd
    warszawa
    Postów
    1
    Auto
    Jumper L4h3
    Rocznik
    2010
    Witam

    Mam taki sam objaw, silnik 3.0 rocznik 2010 i przebieg 199k km. Pierwsze odpalenie ok. potem każde kolejne szarpanie silnika, a obroty stoją. U mnie tak samo jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=BSc05lDskJU
    Ostatnio edytowane przez marqq ; 19-10-2013 o 22:10 Powód: dodanie Yt

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009
    na tym filmie to jest delikatnie u mnie to się aż silnik telepie ,ale tak to wygląda i jeszcze jedno jak jadę i wciskam sprzęgło to wskazówka obrotów wędruje na około 1000 i przez chwilę wariuje dwa trzy razy zanim się uspokoi na tysiącu - skoki 200-300 obrotów

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    43
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato
    Centralnie pod silnikiem idzie rura od turbo do intercoolera. Sprawdź czy nie jest uszkodzona

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009
    ok jutro się pod nim potarzam , jak nie będzie tak wiało jak dzisiaj to nagram krótki filmik z telepanka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie
    rura od intrcoolera cała bez sladów uszkodzenia , węże podciśnienia szczelne , egr zaślepiony a szarpanie nadal jest, oczywiście w mniejszym stopniu bo temperatura spadła. mechanicy sugerują uszkodzenie elektroniki na przepustnicy, pod wpływem wzrostu temperatury w komorze silnika .Po przejechaniu kilku kilometrów np. z prędkością około 100/h szarpanie ustaje - tak jak by coś się wychłodziło i jest ok'' zatrzymuje samochód odpalam po kilku minutach i silnik szarpie na wolnych obrotach, szarpania nie ma przy jeżdzie powyżej 1000/ob./min i przy dodawaniu gazu.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    46
    Postów
    1
    Auto
    ducato
    Rocznik
    2011
    Witam i udało się zlokalizować przyczynę szarpiącego silnika . Pytam bo mam ten problem z moim ducato z 2011 r.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2015
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    25
    Postów
    21
    Auto
    ducato 2,3 120
    Rocznik
    2011
    odepnij kable od egr . niech wejdzie w tryb serwisowy , jak nie bedzie telepac to masz rozwiazanie . u mne pomogło wylaczenie egr kupilem emulator i smiga juz z 50 tkm


 

Podobne tematy

  1. trzęsie na wolnych obrotach
    Napisany przez margwi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 24-12-2012, 23:01
  2. Stukanie na wolnych obrotach
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2010, 16:36
  3. [silnik] Czasem silnik na wolnych obrotach gasnie....
    Napisany przez brunet1333 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-08-2010, 11:04
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. [silnik] Gaśnie na niskich Obrotach.
    Napisany przez Piotrek.84 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-04-2009, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459szarpiacy-silnik-na-wolnych-obrotach-cieply-silnik-21279

fiat ducato faluje na wolnych obrotach

fiat ducato 3.0 szarpiefiat ducato 2.3 multijet trzesie silnikiem na wolnych obrotach fiat scudo diesel problem z obrotamifiat ducato falowanie obrotowfiat panda szarpie na niegu jalpwum po rozgtzaniujumper spadek mocy na rozgrzanym silnikupo odpaleniu na cieplym silniku faluja obroty i szarpie nierowna praca jumper na biegu jalowymfiat ducati 3 0 przy 2000 obrotow trzesie silnikiszarpiacy silnik skacze na wonych obrotach brak mocytelepie na wolnych obrotach jak zimnofiat ducato 2011 kopci na postoju nie rowna praca silnikafiat ducato multijet trzesie nieruwna praca silnika na wolnych obrotach fiat macsifiat ducato 3.0 szarpie przy dodaniu gazudid2.0 skzypi na wolnych obrotachiveco 3.0 buja na wolnychducato 2.3 multijet szarpanie przy ruszaniu na cieplym silniku nie rowna praca silnikajumper 3.0 faluja wolne obrotyducato 3.0 faluja niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl