Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez terespl

Temat: Masa silnika ducato/ jumper 3.0 180KM 2012r.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    ŻYWIEC
    Wiek
    35
    Postów
    37
    Auto
    CITROEN JUMPER 3.0 HDI
    Rocznik
    2012

    Masa silnika ducato/ jumper 3.0 180KM 2012r.

    Witam. Jak w temacie. Gdzie jest masa silnika w 3.0. Jedną widziałem pod filtrem powietrza od łapy do karoserii. Jest gdzieś jeszcze??? Pytam ponieważ wydaje mi się że rozrusznik nie ma mocy przy kręceniu a dokładnie to odpala ciężko jakby był słaby akumulator. A jak kręci a usłyszę że już załapał a puszczę kluczyk to zgaśnie. Po prostu muszę trochę dłużej przytrzymać zapłon. Akumulator jest nowy. Innych objawów nie ma w aucie. Wszystko dobrze działa. Moc jest, równe obroty ma. Przebieg 230 tyś. Autentyczny.

    Jedynie co to mam brak prądu w zapalniczce na pace przy lampie prawej. Bezpieczniki sprawdzone.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2020
    Skąd
    Kęty
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2.0 JTD
    Rocznik
    05.2013
    Post stary jak diabli, ale dopiszę tylko dla formalności, że standardowo jest właśnie ten jeden kabel masowy. Warto dołożyć dodatkowe, dobry wątek https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii...odwozie-43515/
    Raffa lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 3,0
    Rocznik
    12.2009 160KM
    Rzeczywiście, "masa" potrafi stwarzać problemy. Czasem jednak powodem kłopotów z mocą rozrusznika bywa zwiększona oporność "plusa" do rozrusznika. W moim przypadku wymieniłem nawet rozrusznik, ale problemem było utlenienie styku kabel-końcówka we wnętrzu kątowej końcówki przewodu "plus" przy rozruszniku. Ze względu na jej izolację fabrycznym termokurczem uszkodzenie nie było widoczne a lokalizacja utrudniona ze względu na przypadkowość usterki występującej od przypadku do przypadku w najbardziej nieoczekiwanych momentach . Po wymianie końcówki i jej odpowiednim połączeniu elektrycznym z kablem zasilającym i zabezpieczeniu przed dostawaniem się wody wszystko wróciło do normy. Przy tej okazji dołożyłem dodatkowo dwie "masy" Jedna z nich to dodatkowy, równoległy do fabrycznego kabel od "plusowej" klemy akumulatora do śruby w nadwoziu przy akumulatorze. Drugi od tej śruby poprzez skrzynkę obok akumulatora pod podwozie i bezpośrednio do śruby mocowania rozrusznika. Poprawiło się kręcenie rozrusznika ze względu na zmniejszenie oporności "masy" którą wspomagają dołożone kable miedziane .Jeżdżę już tak chyba 4 lata i wnioski są pozytywne. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez navimike ; 12-05-2022 o 08:06

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Cytat Napisał navimike Zobacz post
    Rzeczywiście, "masa" potrafi stwarzać problemy. Czasem jednak powodem kłopotów z mocą rozrusznika bywa zwiększona oporność "plusa" do rozrusznika. W moim przypadku wymieniłem nawet rozrusznik, ale problemem było utlenienie styku kabel-końcówka we wnętrzu kątowej końcówki przewodu "plus" przy rozruszniku. Ze względu na jej izolację fabrycznym termokurczem uszkodzenie nie było widoczne a lokalizacja utrudniona ze względu na przypadkowość usterki występującej od przypadku do przypadku w najbardziej nieoczekiwanych momentach . Po wymianie końcówki i jej odpowiednim połączeniu elektrycznym z kablem zasilającym i zabezpieczeniu przed dostawaniem się wody wszystko wróciło do normy. Przy tej okazji dołożyłem dodatkowo dwie "masy" Jedna z nich to dodatkowy, równoległy do fabrycznego kabel od "plusowej" klemy akumulatora do śruby w nadwoziu przy akumulatorze. Drugi od tej śruby poprzez skrzynkę obok akumulatora pod podwozie i bezpośrednio do śruby mocowania rozrusznika. Poprawiło się kręcenie rozrusznika ze względu na zmniejszenie oporności "masy" którą wspomagają dołożone kable miedziane .Jeżdżę już tak chyba 4 lata i wnioski są pozytywne. Pozdrawiam
    Nie dołożyłeś mas, tylko przewody plusowe. Oczywiście, te też potrafi szlag trafić z czasem, też są narażone na uszkodzenia i korozję. Regularne czyszczenie i zabezpieczanie końcówek przewodów prądowych (szczególnie tych, przez które przepływa duży prąd) to konieczność.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 3,0
    Rocznik
    12.2009 160KM
    Miło mi, że kolega czyta moje posty i jest fanem wielu ulepszeń. Sam też rozwiązałem wiele zagadnień np. dodatkowe ogrzewanie tylnej części (przebudowa z furgonu na dodatkowe siedzenia) i dlatego chętnie opiszę swoje pomysły. Rzeczywiście jest błąd w moim opisie rozwiązania problemu dobrej "masy". Dołożone jednak zostały "masy" tak jak napisałem a błąd oczywisty, nigdy "plus" do śruby w nadwoziu . Dziękuję za słuszną uwagę pomocną innym w zrozumieniu mojego przekazu zawierającego błąd. W przyszłym tygodniu załączę zdjęcie, bo obecnie ja i Ducato jesteśmy w innych lokalizacjach. Pozdrawiam

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Heh, zmylił mnie ten problem z końcówką plusa i potem równoległość do kabla plusowego Oczywiście, poza starymi Skodami minus jest na masie Ja kiedyś sto lat temu miałem problem w bisie właśnie z plusowym przewodem. Ale po prostu wymieniłem, było prościej niż dokładać drugi

    A opisy ulepszeń z chęcią poczytam, sam mam kilka drobiazgów do zrobienia

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2018
    Skąd
    WLKP
    Postów
    129
    Auto
    3.0 (177KM) Diesel 130KW
    Rocznik
    2012
    no to 5 groszy ode mnie .... Należy zwrócić uwagę jeżeli będziemy instalować drugą masę akumulator-karoseria jak któryś z kolegów na forum pokazywał na foto wykorzystując nagwintowany otwór obok fabrycznej masy ! Nie zawsze wolno ufać temu miejscu gdyż tam są stosowane nitonakrętki zgrzewalne i nie zawsze one mają pełną przewodność z racji korozji i innych zjawisk :-))

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Cytat Napisał Kloit777 Zobacz post
    no to 5 groszy ode mnie .... Należy zwrócić uwagę jeżeli będziemy instalować drugą masę akumulator-karoseria jak któryś z kolegów na forum pokazywał na foto wykorzystując nagwintowany otwór obok fabrycznej masy ! Nie zawsze wolno ufać temu miejscu gdyż tam są stosowane nitonakrętki zgrzewalne i nie zawsze one mają pełną przewodność z racji korozji i innych zjawisk :-))
    Hmm, czyli należałoby znaleźć niekonstrukcyjny element konstrukcji i nawiercić w nim nowy otwór?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 3,0
    Rocznik
    12.2009 160KM
    Uwaga kolegi Kloit777 jest jak najbardziej słuszna i powinna dotyczyć wszystkich mających zamiar poprawienia połączeń elektrycznych. Stosując dodatkowe nitonakrętki należy zwrócić uwagę na czystość styku a także zapobiec ewentualnemu jego utlenianiu w przyszłości. Inaczej oporność połączenia może z czasem wzrosnąć i zniweczyć efekty poprawy. Moje rozwiązanie poprawienia "masy" polega na wykorzystaniu fabrycznego i jedynego punktu "masy" dedykowanego dla całej instalacji elektrycznej auta znajdującego się tuż przy skrzynce akumulatora. Połączony jest z tym punktem ujemny zacisk akumulatora .Jak wspomniałem poprzednio w końcu tygodnia zamieszczę zdjęcia.ducato1-masa.jpg

    Na zdjęciu widoczne są trzy przewody "masy" Fabryczny to od zacisku na akumulatorze - do śruby w nadwoziu. To połączenie jest "wzmocnione" równoległym przewodem (pomarańczowa izolacja na końcówkach). Opisany na zdjęciu przewód od śruby w nadwoziu do rozrusznika, jest zakończony na śrubie mocowania rozrusznika do skrzyni biegów. Jest to przewód spawalniczy odporny na warunki atmosferyczne. Miedziana końcówka przy rozruszniku ma podkładkę Al-Cu dla zapobieżenia korozji elekrtochemicznej.
    Ostatnio edytowane przez navimike ; 22-05-2022 o 06:49 Powód: dodanie zdjęcia z opisem


 

Podobne tematy

  1. DUCATO/ JUMPER 3.0 wtyczka koło akumulatora
    Napisany przez wojtf23 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-03-2018, 08:03
  2. Ducato 3.0 Mjet 180km Euro5- problem z kodowaniem wtryskiwaczy.
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2017, 23:56
  3. Halogeny, opony i waga ciągniętej przyczepy ducato/jumper III
    Napisany przez wojtf23 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-02-2017, 17:10
  4. Ducato / Jumper 3.0 - dziwny dzwiek przy wysprzeglaniu.
    Napisany przez hatson na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2016, 20:34
  5. Ducato III 2.3 MJET 2012r CZUJNIK DPF!!!
    Napisany przez NEOSSS na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 11-02-2015, 14:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459masa-silnika-ducato-jumper-3-0-180km-2012r-37275

Ducato 3.0 masa silnikamasa do fiat ducatomasa silnika ducatoducato masa silnikamasa na silniku ducato

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl