Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Dymi na biało, 2.3  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010

    Dymi na biało, 2.3

    Witam,
    koledzy mam problem po wymianie silnika, gdy auto jest zimne to dymi na biało po złapaniu temperatura wszystko jest ok. Dodam że w starym silniku korbowód się urwał. Wszędzie był olej (chłodnica-intercooler, tłumnik). Teraz zagadka co to może być, czy wypala się olej czy może świece do wymiany ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Biały dym, to zwykle objaw spalania płynu chłodzącego (prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą, bądź też źle dokręcona głowica).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    płynu nie ubywa...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jeśli kompresja jest OK, płynu nie ubywa, a biały dym pojawia się tylko przy rozruchu, to przyczyną mogą być zużyte świece żarowe. Warto je wymienić przed zimą, bo w mrozy możesz w ogóle mieć problem z odpaleniem.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Ducato III
    Rocznik
    2009
    a nie jest tak ,ze lekko przepala olej a jak już się rozgrzeje to się pierścionki uszczelniają i jest ok . miałem tak w LT35 jak zimny to lekko poddymiał na biało a po kilku kilometrach jak temperatury złapał to mu przechodziło , jeździłem tak trzy lata , od wymiany do wymiany oleju tz. 15000-20000 tyś/km oleju nie musiałem dolewać a wiec przepalał minimalne ilości, przebiegi robiłem około 5000 km miesięcznie

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Spalaniu oleju towarzyszy raczej siwy dym i do tego specyficzny smród, o którym tu autor posta nie wspomniał.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    A czy po zapłonie swieczki mają w ogóle na coś wpływ?

    W moim busiku też tak jest, że po zapłonie musi sobie nieco pokopcić, w duże mrozy, to i ze 2-3 min, a potem spalin nie widać. Jakoś z niczym tego nie łączyłem poza charakterystyką jednofazowego wtrysku. A i w mrozy nie miałem nigdy problemów z zapłonem, więc nawet nie myślałem o świeczkach.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    koledzy auto dymi bardzo mocno przez około 10minut, "mechanik" rozkłada ręce . Miałem kiedyś auto które brało olej i zapach spalanego oleju był inny.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Wszystko wskazuje na to, że silnikowi daleko do "nówki". Tak jak wcześniej napisał kolega ciumpa po rozgrzaniu silnika wszystko sie uszczelnia i jest OK, ale jest kwestią czasu (pół roku, albo 10 tyś km) i auto może odmówić posłuszeństwa. Moim zdaniem konieczna będzie kapitalka silnika.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    tylko ze silnik jest z 2011 roku po przebiegu 90.000 ... i nic nie traci oleju.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał max_dara Zobacz post
    tylko ze silnik jest z 2011 roku po przebiegu 90.000 ... i nic nie traci oleju.
    Jesteś pewny tego przebiegu? Nie napisałeś, czy masz turbinę, być może tam trzeba szukać przyczyny kopcenia.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    przebieg jest pewny, oleju nie ubywa. Motor jest z turbiną, jest jakiś "domowy" sposób na sprawdzenie turbiny ?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    Dodam że na drugim kompie wyszły dwa błędy:
    P0105- Pressure sensor (wysoki sygnał krytyczny)
    P0683-Engine ECU-Glow unit communication (niski sygnał)

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    problem znaleziony:
    -uszkodzona turbina.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Trochę szybko padła turbina, jak na silnik z przebiegiem 90 tyś.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. dymi na biało na rozgrzanym silniku
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-09-2013, 01:14
  2. brava 1.9d dymi i gasnie
    Napisany przez janusz69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 07-02-2012, 22:27
  3. dymi po wymianie przeplywomierza
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-09-2011, 15:50
  4. Dymi jak z lokomotywy :D
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-12-2010, 08:22
  5. Dymi i przycina
    Napisany przez ambrej na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-10-2010, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459dymi-na-bialo-2-3-a-21557

fiat ducato-dymienie na bialofiat ducato kopci na niebieskoducato 2.3 jtd kopci na siwofiat ducato dymi na niebieskoducato nierowno pracuje po odpaleniufiat dukato 2015 2.3 blod endzin i bialy dymdukato kopi na zimno i stukaducato 2.3 dymi na bialo na zimnymdymi na niebiesko 1.9d po wymianie uszczelki pod glowicaiveco 2.3 hpi kopci na niebieskofiat ducato strasznie kopci na niebieskoducato 2015 wali bialym dymemducato stracil moc kopci na bialoducato bialy dymiveco 2.3 jak odpali to bialy dymducato po wymianie glowicy kopciducato 2.3 szarpie i dyminowe ducato kopciniebieski dym ducatofiat ducato kopci.na.siwoducato dymi jak jest zimnoFiat Ducato iii dymu na siwomaster 2.3 dymi na bialo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl