Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009

    ducato poniżej +5 stopni odpala za 3-5 razem

    Witam , mam problem w diagnozie problemu .

    Jak jest powyżej +5 odpala od strzał‚a poniżej odpala za 3-5 razem , ale .. ...

    samo prze‚łączanie stacyjki 3 - 4 razy nic nie daje musi zakręcić‡
    Słychać przekaźnik pompy , świec itp

    Jak odpali to bez problemu w cią…gu dnia odpala problem pojawia się™ nazajutrz .

    jeszcze może to ważne ale odpala zaraz po zgaszeniu lub po paru godzinach to jest ok ale jeśli tak po okoł‚o godzinie to ‡ mocno dymi na wolnych po przygazowaniu do 2,5-3 przestaje dymić
    Miałem się™ za to zabrać‡ zeszł‚ej zimy ale przyszło ciepeł‚ko i problem zanikł do teraz .

    ł‚adowanie jak i prą…d w porzą…dku , masa również same świece trudno się™ dostać‡ 2.2 puma ( trzeba wywalić chłodnicę zdjąć listwę™ )
    przyspieszenie , kultura pracy , małe spalanie wszystko ok.

    myślałem że czujnik położenia wału skoro trzeba kręcić‡ silnikiem ale to raczej z tego co pamiętam byłoby na odwrót tzn trudność zapalania na ciepł‚ym .

    ale komp nie pokazuje błędów .mam jeszcze z programu zamrożone



    Screenshot_2017-12-16-13-54-07.pngScreenshot_2017-12-16-13-54-18-1.png
    Ostatnio edytowane przez tomsonPoznań ; 16-12-2017 o 20:03



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Przepływomierz pokazuje jakieś bzdury -> temperatura -40°C (bez sensu) i zerowy pomiar przepływu.

    Ze świecami może być tak że jedna albo kilka nie mają przerwy ale też nie grzeją (komputer nie wykryje uszkodzenia). No różnie to bywa, czasem grzejnik się przesunie wewnątrz i nie grzeje na końcu tylko gdzieś, albo robi się oporność parędziesiąt(set?) omów i w efekcie zero grzania (napięcie jest wystarczające żeby świeca była dla komputera "sprawna"). To nie są jakieś nagminne awarie, ale zdarzają się częściej niż "raz na tysiąc przypadków".

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Przepływomierz pokazuje jakieś bzdury -> temperatura -40°C (bez sensu) i zerowy pomiar przepływu.

    Ze świecami może być tak że jedna albo kilka nie mają przerwy ale też nie grzeją (komputer nie wykryje uszkodzenia). No różnie to bywa, czasem grzejnik się przesunie wewnątrz i nie grzeje na końcu tylko gdzieś, albo robi się oporność parędziesiąt(set?) omów i w efekcie zero grzania (napięcie jest wystarczające żeby świeca była dla komputera "sprawna"). To nie są jakieś nagminne awarie, ale zdarzają się częściej niż "raz na tysiąc przypadków".




    zaczynając od przepływomierza - może tak źle dobierać że nie odpali ? , u mnie jest tak że nie ma rozruchu że coś tam próbuje odpalić albo kręci bez rezultatu albo odpala od styku .Mogę kręcić 2 minuty i żadnej reakcji po czym przeładuje i odpala od styku.

    przepływka i tak do wymiany zobaczymy może być jednym z czynników które utrudniają .
    Ostatnio edytowane przez tomsonPoznań ; 17-12-2017 o 06:32

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał tomsonPoznań Zobacz post
    zaczynając od przepływomierza - może tak źle dobierać że nie odpali ?
    Na obrazkach widzę około 1700 rpm i zerowy przepływ powietrza -> albo przepływka zupełnie nie działa (ale nie jest elektrycznie odłączona albo niesprawna - bo nie ma sygnalizacji takiego błędu), albo całe powietrze wlotowe idzie jakoś bokiem (nie wierzę). W dodatku ta temperatura, kompletnie z (_!_) wzięta, przy takiej ujemnej wartości nastawy wtrysku musiały się rozjechać. Termistor mierzący temperaturę powietrza wlotowego jest w przepływce z tego co wiem, czyli ponownie silna przesłanka że z tym modułem coś się stało.

    Jedno ALE: niektóre sterowniki silnika po odłączeniu przepływomierza podstawiają wartości domyślne i olewają sprawę. Nie wiem jaka jest strategia działania tego ECU, być może zero przepływu i -40°C są po prostu "wartościami domyślnymi" w przypadku nie znalezienia przez komputer połączenia z MAF. Nie wiem, nigdy nie sprawdzałem w tym samochodzie. Tak że kable/złączki też do sprawdzenia, dobrze by było podstawić MAF z działającego auta.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 17-12-2017 o 12:55

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Ostatnio odłączyłem przepływkę i zauważyłem że lepiej chodzi tzn nie ma przy szybkim dodaniu gazu martwego zawieszenia tak jak przy walniętym egr . z tym że następnego dnia nie mogłem bez ponownego podłączenia odpalić kręciłem z 7 razy po podłączeniu odpalił od styku .

    Pojawił się wówczas ten błąd air flow ... od przepływki czyli elektryka raczej sprawna a przepływka do wymianki (i tak swoje przekulała).

    na dniach kupie i napiszę czy coś się zmieniło .

    A czy ciśnienie na listwach pokazane w ecu jest prawidłowe ?


    Pozdrawiam

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Po wymianie przepływomierza odpalanie nie poprawiło się - przepływ pokazuje ,błędów nie wyrzuca , na dzień dzisiejszy jak na razie nie dymi tak po odpaleniu na letnim .

    Dziś następny etap : eliminacja zapoconego węża wychodzącego od filtra do silnika .

    Dla szukających :
    Wejście i wyjście są w różnych wymiarach .
    Wymiana dość prosta polega na wymianie oringu który jest pod plastikowym zapięciem na filtrze (aby zdjąć należy po zdjęciu przewodu trzymając tak jakby się chciało go zdjąć i cztery zaciski po kolei odginać delikatnie do środka ) oringi to koszt parudziesięciu groszy . Teraz czekam na mróz - czy odpali

    Etap kolejny czujnik przy skrzyni od wału .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Do czujnika się jeszcze nie dokopałem - nie mogę namierzyć -choć wiadomo gdzie szukać

    na dzień dzisiejszy jest cały czas to samo tzn .
    jak odpali pracuje równo nie dymi ma moc , mało pali

    jak odpali ....

    problem pojawia się w momencie gdy na dworze temperatura spada poniżej 5 c i nie ma znaczenia +5 czy -5 tak samo trzeba kręcić .Nie wystarczy przekręcić stacyjkę 10x
    tylko trzeba zakręcić silnikiem ok3-5 sekund i wówczas za drugim lub trzecim razem odpala od strzała

    Podczas kręcenia z rury pufa ale nie odpala nie ma nawet jak w starych modelach próby załapania po prostu kręci i cisza lub odpala od jednego obrotu .Jeszcze się nie zdarzyło aby odpalił po paru sekundach kręcenia tylko od strzała .

    oczywiście można zrobić testy przelewu , wszystko wyrzucić i sprawdzić ale skłaniam się do tego że po przeczytaniu objawów ktoś odpiszę z właściwą diagnozą .

    Raz jeden po wymianie filtra paliwa odpalił na drugi dzień - przypadek ?
    odpalił tak szybko że chyba było to z pół obrotu .

    dzieki

    ps są jakieś programy pod elm lub dodatki do turqeo do sprawdzenia wtrysków ?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Kuszą mnie te wtryski zastanawiam się czy uwalony wtrysk miałby problem na starcie a później pracowałby wzorowo ?
    mam też zapocenia - nic tam się nie leje ani nie śmierdzi ropą czy może tamtędy brać powietrze etc i mieć problem na starcie ?
    oto fotka

    20171002_103943 (1).jpg


 

Podobne tematy

  1. -20 stopni i nie odpala. 1,9 8V. Pompa w baku huczy.
    Napisany przez Stomil na forum Croma
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 11-01-2017, 08:48
  2. Grande Punto nie odpala za pierwszym razem (filmik)
    Napisany przez maniacus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 25-04-2015, 23:25
  3. Croma odpala za drugim razem
    Napisany przez yaro810 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-03-2013, 17:55
  4. Odpala za 3,4,5 czy 6 razem
    Napisany przez BRAVO 150KM!!! na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-03-2013, 22:50
  5. Stilo 1.8 16v odpala za 3-cim razem
    Napisany przez kapslito na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-11-2012, 22:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-poniazej-5-stopni-odpala-za-3-5-razem-39599

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl