Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Ducato 2016 2.3 110kw obcina moc + check engine  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2012
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 150hp

    Ducato 2016 2.3 110kw obcina moc + check engine

    Witam wszystkich,

    Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
    Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

    Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość

    Do tej pory wymienione było:
    -przepływka
    -czujnik ciśnienia doładowania
    -podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
    -wysokociśnieniowy egr
    -do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
    -przegląd wiązki na silniku

    Jak można się domyślić nic to nie dało
    Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
    Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

    Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

    Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Masz możliwość podpięcia innej przypływki?
    To, że została wymieniona, nie zawsze oznacza, że jest sprawna.

    W jakim zakresie obrotów pojawiają się błędy?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2012
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 150hp
    Przepływke podmienilem też od samochodu, który chodzi idealnie i niestety brak efektu.
    Błędy pojawiają się raczej do 2000 obrotów ale zaobserwowałem, że najczęściej w momencie popuszczenia gazu po przyspieszeniu.
    W sobotę odstawiłam auto na inny serwis i dzisiaj mam mieć info czy coś wymyślą. Także jeszcze dzisiaj i jutro dam im szansę

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A jak z wydajnością pompy CR?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2012
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 150hp
    Z paliwem wszystko idealnie. Generalnie samochód czepia się powietrza.
    Dzisiaj odbieram auto z Aso, podobno jeździ... wymienili na swoją odpowiedzialność drugi egr i jeżeli będzie jeździł prawidłowo to zapłacę za niego. Zobaczymy jak to będzie

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeżeli nie będzie jeździł, to zrobię logi z mes-a, może ktoś coś na nich wypatrzy...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Pila
    Wiek
    38
    Postów
    1
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2017
    Kolego i naprawiles? Mam ducato 2.3 z 2017 ten sam problem - od 3 miesiecy u mechanikow... Wymieniles drugi egr ? z wymiennikiem ciepla czy sam?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2019
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 2.3 180km
    Rocznik
    2017
    Witam. Znalazł ktoś przyczynę błędów? Wymieniłem już czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawory sterowania turbo, przepływka, elektrozawor egr, 4 wtryskiwacze a problem taki sam jak opisał kolega wyżej.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2020
    Skąd
    warszawa
    Postów
    1
    Auto
    ducato 2.3 multijet
    Rocznik
    2016
    Witam.
    Mam dokładnie taki sam problem jak opisuje kolega kempa662.
    Auto od 3 miesięcy w warsztacie.
    Wymieniłem IC (zapchany sadzą) i zasysał rury.
    Wymieniony zawór egr (tez z przodu auta).
    Auto dalej ucina moc i pali kontrolkę check engine błędy to p0401 p0402.
    Czy wymieniał ktoś zawór egr wysokociśnieniowy (tez z przepustnicą połączony z turbo)?
    Ma ktoś jakieś pomysły albo rozwiązanie problemu?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2019
    Skąd
    podlaskie
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2015
    Cześć wszystkim

    nie wiem czy pomoże... Podobny temat przerabiałem ale z innym autem mianowicie z Mercedesem Sprinterem. Wymieniałem EGR, przepływomierz zostały sprawdzone wtryski i nic... przyczyną okazała się delikatnie pęknięta gumowa rura od intercoolera, po wymianie rury wszystko wróciło do normy.

    Natomiast innym razem podobne objawy pojawiły się po tym jak mechanik wymieniając filtr powietrza uszkodził obudowe filtra i zasysało lewe powietrze

    Pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2020
    Skąd
    PL
    Postów
    1
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2017
    Witam. Znalazłeś może rozwiązanie tego problemu?


    Cytat Napisał kempa662 Zobacz post
    Witam wszystkich,

    Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
    Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

    Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość

    Do tej pory wymienione było:
    -przepływka
    -czujnik ciśnienia doładowania
    -podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
    -wysokociśnieniowy egr
    -do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
    -przegląd wiązki na silniku

    Jak można się domyślić nic to nie dało
    Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
    Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

    Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

    Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2022
    Skąd
    Małopolskie
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Fiat ductato 3 lift
    Rocznik
    2016
    Witam . Znalazł ktoś rozwiązanie ? Mam ten sam problem .

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wgranie nowej mapy ktos próbował zrobić?

  14. #13
    s27
    s27 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2019
    Skąd
    LPA
    Postów
    24
    Auto
    Ducato MAXI 2.3 180KM
    Rocznik
    2019
    Stawiam na zatkaną chłodnicę EGR 5802131785; z jednej strony jest sitko.
    Ostatnio edytowane przez s27 ; 20-04-2023 o 18:19

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2023
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 2.3 130 Multijet
    Rocznik
    2019
    Hej

    Miałem ten sam problem w 2.3 130 PS.
    Tak to wyglądało w moim przypadku, objawy miałem identyczne.
    Jadąc autostradą zapalił się check engine ale auto jechało normalnie, po jakiejś godzinie zaczęło zwalniać jakby skończyło się paliwo. Wyłączyłem i włączyłem zapłon podczas jazdy, auto zaczęło jechać normalnie ale check engine nadal się świecił. Problem z odcinaniem mocy zaczął się pojawiać coraz częściej, co kilka kilometrów. Po kilku dniach oddałem auto do warsztatu gdzie w sumie przestało miesiąc.
    Oto czynności jakie wykonano:
    Wymieniony egr - bez poprawy
    wymieniony czujnik temperatury spalin - bez poprawy
    wymieniona chłodniczka egr (totalnie zawalona) + wypalony do czysta dpf który zapełniał się dosłownie przez chwilę do ponad 90%- eureka, błąd się nie pojawia, auto mocy nie traci
    Jeśli nie sprawdzałeś chłodniczki egr to polecam to zrobić, to może być powód no i oczywiście sprawdź stan dpf.

    Mam nadzieję że mój przypadek pomoże rozwiązać Twój problem

    Pozdr

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2024
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    35
    Postów
    12
    Auto
    Ford
    Rocznik
    2008

    Błąd p0401 ip0402 znam rozwiązanie tej zagadki odpłatnie udzielę odpowiedzi 537825677

    Cytat Napisał kempa662 Zobacz post
    Witam wszystkich,

    Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
    Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

    Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość

    Do tej pory wymienione było:
    -przepływka
    -czujnik ciśnienia doładowania
    -podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
    -wysokociśnieniowy egr
    -do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
    -przegląd wiązki na silniku

    Jak można się domyślić nic to nie dało
    Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
    Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

    Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

    Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Znam rozwiązanie udzielę informacji odpłatnie 100zl proszę pisać 537825677

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Znam rozwiązanie udzielę informacji odpłatnie 100zl proszę pisać 537825677


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Check engine :/
    Napisany przez jaszy na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 01-12-2018, 13:02
  2. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:22
  3. Check Engine DPF
    Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2016, 08:42
  4. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:08
  5. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2016-2-3-110kw-obcina-moc-check-engine-42717

p0402 fiat ducato

p0402 fiatfiat ducato check engineegr ducato 2.3 objawyp0401 p0402 fiatgiat ducato 2.3 kasowanie check enginefiat Ducato 2.3 problemy z zaworek egr 2017 rokp2563 ducatop0402 fiat ducato 2.3p0401 ducatop0401 fiat ducato 2.3Ducato 2016 2.3 check engine

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl