Cześć, od dłuższego czasu szukam rozwiązania problemu z przechodzeniem auta w tryb awaryjny i sypiącymi się błędami.
Problem polega na tym, że podczas obciążenia silnika na 4/5/6 biegu dochodzi do nagłego spadku mocy i wywala błąd związany z doładowaniem (P0237-61, P0238-61, P0234-62 i pewnie jeszcze jakieś inne których nie zdążyłem zanotować). Po wykasowaniu błędu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy i dopóki nie obciąży się silnika za mocno to błąd nie występuje.
Sprawdzałem już zawór pierburga, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, szczelność dolotu i wszystko wydaje się być okej. Ostatnio zrobiłęm logi w MES i zaciekawiła mnie jedna rzecz - zależność pomiędzy oczekiwaną a rzeczywistą pozycją turbo. Mianowicie rzeczywista nigdy nie przekracza ok. 3,700 mm.
Czy może to oznaczać zacięcie zmiennej geometrii? Czy może potrzebna jest regulacja?
wykres1.png