Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez AndreCh

Temat: Ducato 2.3 MJ 2007 Przepustnica .  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet

    Ducato 2.3 MJ 2007 Przepustnica .

    Koledzy , ktora to czesc ta przepustnica bo mi pada i chcialem ja wymontowac i przeczyscic .
    Czy tu chodzi o EGR a moze o przeplywomierz czy to jeszcze inna czesc ?
    Fajnie by bylo zeby ktos wrzucil fotke z jej umiejscowieniem i krotko podpowiedzial jak ja wymontowac .

    Auto ma 93000km i w serwisie powiedzieli ze to ona pada .
    Auto jest mulowate raz ma moc a raz wogule , dodatkowo kopci przy kazdym dodaniu gazu .

    Gdyby ktos podpowiedzial to bylbym bardzo wdzieczny bo jeszcze dzisiaj bym to ogarnal .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet
    OK . Poszukałem na allegro i ebay tej przepustnicy i znalazłem , oglądnąłem ja i zlokalizowałem ja w samochodzie , następnie demontaż i co ?
    Okazuje się ze u mnie na 90% problemem nie jest sama przepustnica tylko nieszczelne podszybie przez które wali woda do komory silnika a następnie na przepustnice i oto rezultat:

    06082011062.jpg .

    Jest to elektrozawór sterujący przepustnica i nadaje się tylko na złom .
    Mnóstwo nagaru:
    06082011064.jpg .
    Wiec zle zaprojektowane podszybie i klient musi wymieniać skorodowane części .
    W moim przypadku auto ma 3 i pol roku i ma 93000km , misa olejowa tez zgniła i metalowe części dwóch wtrysków ...
    A facet w salonie jak zamawiałem auto powiedział " Fiat chce udowodnić ze produkuje maszyny wojny " No i udowadnia .

    Nawet nie chce mi się pisać ile mój brat miał przygód ze swoim fiatem a ile usterek jeszcze ja mam ...

    Sprawdźcie panowie u siebie to podszybie , u mnie leje centralnie na środku .
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 14-10-2011 o 16:49
    Zabawa lubi to.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,329
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Dobry temat dla potomnych. A na czym polega błąd, źle zaprojektowane uszczelki, przeciekające, odstające?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet
    Na zlaczu srodkowym jest zastosowany jakis przeciekajacy filc zamiast uszczelki i woda wlewa sie do komory silnika , powoli ale skutecznie uszkadza czesci .
    Dodatkowo kazda rynna odplywowa na swiecie powinna miec spadek w strone odplywu centralnego a tutaj tak nie jest , jest poziom . I ostatnia rzecz , woda powinna splywac z jednego plastiku na drogi w ktorym jest odplyw a ten drogi powinien byc od spodu czyli pierwszy powinien byc zalozony na drogi a tutaj jest odwrotnie i plynaca woda wbija sie pod ten drogi plastik w ktorym jest odpyw ...
    Nie wiem jak w tych nowszych modelach od 2008 ale w tych z pierwszych lat produkcji czyli koniec 2006 i 2007 ta usterka wystepuje prawie we wszystkich autach .
    Czesto tez psuje sie silnik od wycieraczek .
    Kiedy zapytalem w Fiacie czy juz maja jakies rozwiazanie to mi powiedzieli ze akurat na ten przypadek nie ale na zaciekajace reflektory przednie juz maja . HAHA .
    W tygodniu rozbiore podszybie i uszczelnie tradycyjna metoda : SYLIKONEM ...
    Puki co przepustnice przeczyscilem i zaloze ja na probe aby zobaczyc czy cos pomoglo .

    Dodam tez ze nie jestem mechanikiem z zawodu ale amatorsko sie bawie i z moich doswiadczen wynika ze ta cala przepustnica to jest to zawor recyrkulacji spalin czyli EGR sterowany elektryka a nie podcisnieniem .

    Znajduje sie on z przodu silnika zaraz za wiatrakiem od klimy , jest troche zabawy aby odkrecic jedna srube ale dla upartych jest to wykonalne bez demointazu innych czesci ...
    Ostatnio edytowane przez AndreCh ; 07-08-2011 o 15:34

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,460
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    EGR bardziej występowałby przy kolektorze.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2011
    Skąd
    pszczyna
    Postów
    39
    Auto
    ducato 3.0 157km
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Dodam tez ze nie jestem mechanikiem z zawodu ale amatorsko sie bawie i z moich doswiadczen wynika ze ta cala przepustnica to jest to zawor recyrkulacji spalin czyli EGR sterowany elektryka a nie podcisnieniem .
    zawór egr a przepustnica to dwie różne częśći
    np. egr ZAWR EGR DUCATO 3.0JTD : Auto - Land sprzeda czci samochodowych: czci Iveco, czci Ducato, czci Peugeot J-5, czci Boxer, Citroen C-25, Jumper, Ducato czci, Ducato czesci, Iveco czci, Iveco czesci,ALTERNATOR DUCATO 2.8JTD, FILTR PALIWA EUROCARGO, POMPA

    np. przepustnica Silnik i osprzęt - Przepustnica DUCATO, BOXER, JUMPER 3.0 JTD, HDI 160KM Nowy Typ - FIAT
    Ostatnio edytowane przez chroszcz ; 26-09-2011 o 18:01

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2011
    Skąd
    Gorlice
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Ducato
    Witam!
    Właśnie kupiłem Ducato z końca 2007 roku i po przejechaniu 200 km zaświeciła mi się kontrolka "check engine". Jutro jadę do mechanika zobaczyć jaki będzie komunikat, ale póki co spojrzałem pod maskę i oczywiście podszybie na łączeniu cieknie. Nie mam niestety gdzie schować samochodu także muszę poczekać na zmianę pogody i też potraktuję to silikonem, sadzę nawet że bez rozbierania podszybia da się to uszczelnić.
    Patrząc z góry przepustnicy nie zlokalizowałem.
    @ AndreCh : I jak, pomogło wyczyszczenie przepustnicy?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2011
    Skąd
    Gorlice
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Ducato
    Byłem dzisiaj podpiąć komputer i wyskoczył błąd : P0638. Obwód nastawnika przepustnicy (blok cyl.1) zakres lub funkcjonowanie.
    Miał może ktoś już z tym do czynienia i z sukcesem rozwiązał problem?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet
    Cytat Napisał SzymonO Zobacz post
    @ AndreCh : I jak, pomogło wyczyszczenie przepustnicy?
    Witam .
    U mnie podczas gwaltowniejszego przyspieszania auto prawie gaslo i przerywalo ze praktycznie nie dalo sie jechac .
    W odpowiedzi na twoje pytanie stwierdzam ze tak , pomoglo czyszczenie i jezdze na tej przepustnicy do dzisiaj , chociaz nie jestem pewien czy jest w 100% sprawna bo kiedy wciskam gaz do podlogi to dosyc mocno kopci na czarno ale spalanie mam w normie i moc rowniez wiec narazie tak jezdze ...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    49
    Postów
    1
    Auto
    2,3 MULTIJET
    Rocznik
    2007-2014
    Wymiana przepustnicy może rozwiązać problem ,ale osobiście jeżdziłem ze zgniłą przepustnicą 4 lata , ale trzeba otworzyć przepustnicę na max i zdjąć wypiąć wtyczkę , zawiesić zabezpieczyć i autko śmiga z najmniejszych obrotów, zero kopcenia i pełno mocy. A jak nadal falują obroty to wypnij wtyczkę z przepływomierza , wejdzie na sterowanie serwisowe i równo pracuje , tylko na tablicy świeć na żółto błądzik. I spalanie spadnie , przynajmniej u mnie do 7,5-8 litrów .


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.3 2007 Co ile pasek rozrzadu ?
    Napisany przez AndreCh na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-07-2011, 22:30
  2. Ducato 2.3 120km 2007 Jak kasowac i ustawiac przeglad
    Napisany przez AndreCh na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-04-2011, 15:19
  3. Radio 2 DIN w ducato 2007
    Napisany przez bociek na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-03-2011, 17:49
  4. [Fiat Ducato 2.3 2007] Migajaca kontrolka swiec i blad
    Napisany przez AndreCh na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-11-2010, 16:33
  5. Ducato 2.3 jtd 2007 rok usterka przepustnicy
    Napisany przez Redzik18 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-08-2009, 16:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0638 fiat ducato

p0638 ducato

przepustnica ducato 2 3

p0638 fiat

fiat ducato p0638

nastawnik przepustnicy ducatoprzepustnica ducato 3.0p0638 boxerprzepustnica powietrza fiat ducatoprzepustnica ducato 2.3przepustnica fiat ducato 2 3p0638 peugeot boxerfiat p0638przepustnica fiat ducato 2.3ducato p0638przepustnica ducatofiat ducato przepustnicaP0638 peugeotprzepustnica fiat ducatoprzepustnica 3.0 hdi

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl