Zamówiłem 3pin bez ogranicznika, zrobię testy.
Zamówiłem 3pin bez ogranicznika, zrobię testy.
Koledzy, manetka podpięta 2-pinowa, Euro 5 2012r, potrzebuję aktywować bo osoba która mi to założyła nie potrafiła dokonać aktywacji, ktoś pomoże?
Witam Kolegów
Potrzebuję informacji skąd lub gdzie mogę zaopatrzyć się w kostkę ( wtyczkę) która wchodzi do manetki tempomatu.
Nigdzie nie mogę znaleźć. Na szrotach nie mają, w serwisie olewają. Może pasuje z czegoś innego.?
Z góry dzięki za podpowiedzi
W tempomacie kupionym do poliftowego x250, który leży aktualnie u mnie na biurku jest ta wtyczka:
https://www.te.com/usa-en/product-284802-2.html
Ma 6 pinów, z czego tylko 5 jest używanych. Nie pamiętam, czy w x290 jest to samo sześciopinowe złącze (i podłączone do niego 2 czy 3 przewody). Jeśli jest sześciopinowa, to potwierdź sobie tylko wymiary zewnętrzne i może uda Ci się gdzieś ją namierzyć. Wg eLearna dla x250 ona ma numer H005, ale niestety pojawiają się warianty A i B i nie wiem, który jest który. Dostępu do nowszego eLearna nie mam.
Jeśli nie ma sześciu pinów, tylko dwa albo trzy, to niestety ja nie pomogę.
Ostatnio trochę tych tempomatów było na allegro, może znajdziesz taki, który ma odcięte wiązki (jak ten, który ja kupiłem) i szrociarz opchnie Ci ją za parę groszy
EDIT:
Matkobosko... dzięki Ci człowieku za to pytanie.
Chcąc pomóc znalazłem dokument, którego szukam od roku. eLearn online dla mojego silnika
EDIT 2:
wg schematu okablowania w eLearn w x250 to jest wtyczka H005A. Opis funkcjonalny z kolei wskazuje H005B. Wyszukiwanie w google'u podaje m.in. multiplę, pandę, bravo.
Ostatnio edytowane przez Raffa ; 12-08-2023 o 02:19
Witam kolegów czy ktoś mógłby opisać jak aktywować tempomat w euro 5 z 2014r po lifcie w multiecuscn ?
Z góry bardzo serdecznie dziękuję
Witam kolegów to mój pierwszy na tym forum post ze względu że od miesiąca jestem posiadaczem Ducato 2017 Euro 5 x290. Miałem kilka rzeczy do poprawy z którymi sobie poradziłem ale również postanowiłem dołożyć tempomat, poczytałem na forach jak to zrobić oglądałem różne filmiki z tym tematem. Okazało się żę nie miałem wyprowadzonej wiązki więc taką sobie wyciągnąłem wg instrukcji które piny do kostki, zakupiłem manetkę 3 pin (temp+ogranicznik). Przez MES aktywowałem Tempomat, osiowanie i zacząłem testy. Kontrolka tempomatu cały czas świeci na zielono a przyciski działają różnie. Przejrzałem forum i znalazłem że nie pierwszy jestem taki przypadek. Zacząłem szukać i natrafiłem, że do tej manetki też powinienem uruchomić SLD, ale u mnie tej opcji nie ma patrzyłem na różnie wersje w MES i nie udało mi się tego zrobić. Proszę o info czy jest jakaś opcja bo czytam że się da ale nikt nie napisał rozwiązania oprócz podawania telefonów do kogoś kto ogarnie. Dajcie info ewentualnie czy powinienem mieć temp. na piny, czy po prostu dać sobie z tym spokój i pozbyć się tempomatu i zostać bez. Dzięki za podpowiedzi.
Edit
Poradziłem sobie. A po krótce opiszę bo jak czytałem było kilka takich samych przypadków jak u mnie ale nikt nie napisał jak sobie z tym problemem poradził oprócz wiadomości na priv. że mogę ogarnąć tzn. (podjedź zapłać dolary i Ci ogarnę , rozumiem takie rzeczy ale takie fora są od pomagania sobie jak ktoś ma chęci i umiejętności). Ale do rzeczy problem rozwiązałem programując Proxy. Prędzej po dołożeniu u mnie wiązki na 3 piny i zaprogramowaniu nigdzie nie znalazłem aktywowania SLD. Korzystałem z różnych wersji Mes dopiero jak zainstalowałem wersję 4.8 i wszedłem w X250 (moja X290) jest opcja aktywowania tej funkcji i przeprowadzenia Proxy i eureka - tempomat działa prawidłowo - wszystko się wyświetla i funkcjonuje.
Dla jasności prędzej miałem wersję Mes 4,6 i na tej wersji działałem, później korzystałem po kolei 4,2 4,7 4,9. Dopiero o dziwo w 4,8 jest ta opcja i też dziwna rzecz że nie było w moim modelu x290 tylko X250 Facelift. A co ciekawe jak po zrobieniu proxy teraz jest również widoczna i można ją dezaktywować w wersji X290.
To tyle mam nadzieję że kolejnym pomogę kto w przyszłości będzie się borykał z tym problemem.
Ostatnio edytowane przez Mariop66 ; 10-08-2024 o 08:39 Powód: Problem rozwiązałem
Na YouTube.pl gościu majowanie taki ma nick pokazuje jak podłączyć i jak multiscan ustawić .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na Youtube.pl koleś o nicku Majowanie pokazuje wszystkie opcje z przewodami i bez przewodów jak podpiąć tempomat i jak ogarnąć w multiscanie .