Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2019
    Skąd
    Szydłowiec
    Postów
    4
    Auto
    citroen jumper 3.0 hdi
    Rocznik
    2009

    Brak mocy Jumper 3.0 hdi 156 km

    Witam, mam problem z jumperem 3.0 156 km 2009r, zdarza się że czasami chodzi tak jakby w trybie awaryjnym obroty do 3100. Auto jedzie ale jest bardzo słabe, czasami pomaga zgaszenie silnika na parę sekund i jest ok. Czasami jeździ dobrze 3 tygodnie a czasami brak mocy łapie go kilka razy dziennie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Odepnij przeplywke i zrob probe.Jak bedzie dobrze jezdzil...to jestes w domu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Witam , zanim zaczniesz szukać w wtryskach , katalizatorach itp to zacznij od :
    Jeśli filtr paliwa nie był zmieniany to filtr
    przepływomierz oraz map sensor (najlepiej odczytać w live przepływ temperaturę i masę powietrza)
    jeśli to nie to to objawem może być regulator ciśnienia (w live sprawdź czy nie spada ciśnienie na szynie) i to obstawiam - najlepiej spróbować wymienić uszczelki koszt kilkadziesiąt gorszy tak więc koszty żadne a zakup nowego to ok 260-280 zł

    Jeśli nie masz kompa to najprostszy elm327 oraz polecam apkę na androida scanmaster (żółty silnik na niebieskim tle ) jest w wersji darmowej ograniczenie ma do dwóch parametrów , ale żaden problem sprawdź dane dwa parametry i później dwa inne


    Często zdarza się że komp nie pokazuje tak jakby zaakceptował dane nawet te z kosmosu ponieważ zmieniały się powoli bez skoku . Po odłączeniu map i ponownym podłączeniu wówczas może dopiero wywalić błąd .


    Odpisz dla potomnych czy znalazłeś i co było przyczyną .

    Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2019
    Skąd
    Szydłowiec
    Postów
    4
    Auto
    citroen jumper 3.0 hdi
    Rocznik
    2009
    Witam,
    dziękuje za podpowiedzi, sprawdzę to. Zanim jeszcze zaczął mi łapać " tryb awaryjny " przez dłuższy czas świecił się " check engine " ale samochód jeździł normalnie na początku jak się zaczynał świecić kilka razy jeździłem na komputer i z tego co pamiętam jeden z błędów był " czujnik ciśnienia doładowania " błędy były gaszone i przez jakiś czas nic się nie świeciło później jak się zaświecił nie jechałem już na komputer tylko jeździłem tak przez kilka miesięcy, czy jest możliwe że komputer " przyzwyczaja się " do takiego błędu i go nie pokazuje. I jeszcze jedna sprawa jakieś dwa lata wcześniej usuwany był DPF i sterownik był przeprogramowywany.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    No to sam sobie odpowiedziałeś co jest uszkodzone (do wymiany czujnik ciśnienia doładowania) .najważniejsze jest to aby nie kasować błędów przed ich sprawdzeniem , za każdym błędem w zamrożonych ramkach są dane przy których ten błąd się pojawił i w 99% jest tam zawarta odpowiedź .

    Czujnik ma takie objawy , może czasem buczeć dodatkowo lub wysypywać się przy gwałtownym depnięciu .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2019
    Skąd
    Szydłowiec
    Postów
    4
    Auto
    citroen jumper 3.0 hdi
    Rocznik
    2009
    Ok ale dlaczego teraz komputer nie wyświetla żadnych błędów ?, dodam jeszcze że jak już samochód zacznie dobrze jechać to jedzie bardzo rzadko spadek mocy łapie go w czasie jazdy a prawie wcale, jak jest słabo to od momentu ruszenia chociaż na pierwszym biegu jest to nie wyczuwalne, jak już pisałem czasami wystarczy zgasić samochód na parę sekund ( puścić na luz ) i po odpaleniu jedzie już dobrze.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Cześć , a próbowałeś odpiąć egr -a nie wiem jak w tym modelu ale teoretycznie może się zacinać .

    wracając do błędów - teraz musiałby ktoś ogarnąć temat co było modyfikowane przy wycięciu dpf-a , ale i tak na chwilę obecną musiałbyś zrobić test na live bo inaczej nie znajdziesz powodu .



    Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Lukas097 Zobacz post
    Ok ale dlaczego teraz komputer nie wyświetla żadnych błędów ?, dodam jeszcze że jak już samochód zacznie dobrze jechać to jedzie bardzo rzadko spadek mocy łapie go w czasie jazdy a prawie wcale, jak jest słabo to od momentu ruszenia chociaż na pierwszym biegu jest to nie wyczuwalne, jak już pisałem czasami wystarczy zgasić samochód na parę sekund ( puścić na luz ) i po odpaleniu jedzie już dobrze.
    Daj znać jak opanujesz temat. Też się z podobnym problemem borykam już pól roku w ducato (ten sam silnik i PS). Wszystko co bylo do sprawdzenia i zweryfikowania zostało sprawdzone. Niby wszystko ok. Wymieniony EGR,co zacinal się,ale nic to nie zmieniło. Czasem też check sie zapali ale nawet nie wiem kiedy znika i dlugo nie pojawia się. U mnie objaw nie taki klasyczny tryb awaryjny,ale czasem (nie zawsze od 3000 obr jakby stracił ducha),jedzie jak diesel bez turba. A poźniej przez kilkanaście dni czasem tygodni rwie jak szalony,by ponownie złapac zadyszkę. Reset nie zmienia postaci rzeczy. Poprostu jakaś zadyszka jak u człowieka po sprincie Nie wiem czy spalanie w normie bo wychodzi około 11L/100 przy ruchu autostradowym 120-130km/h (blacha L4H2 pełny,pusty po 50%). Zresztą w mieście tyle samo. Jeden mówi dużo za dużo,inny mówi w normie. Ale nie jeżdze 90km/h (nie mam sumienia męczyć tak motoru,chyba ze na 4 biegu).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Driver77 objawy podobne jak u mnie - czasem czułem wręcz co odpalenie to inna moc objawem był regulator ciśnienia paliwa na listwie .Najlepiej sprawdzać pomiar w czasie rzeczywistym jakie ciśnienie na listwie u mnie spadało i to był powód .Wpierw sporadycznie aż po roku zaczęło codziennie z chwilowym brakiem gazu w okolicach 1500-1900 obr i powyżej 3000 przymulał .
    Co do spalania przy 120-130 spalanie u mnie to 8,4-8,6 L a przy uszkodzonym regulatorze ok 10,4-10,6 i czasem wyczuwalne na wolnych gryzące spaliny.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał tomsonPoznań Zobacz post
    Driver77 objawy podobne jak u mnie - czasem czułem wręcz co odpalenie to inna moc objawem był regulator ciśnienia paliwa na listwie .Najlepiej sprawdzać pomiar w czasie rzeczywistym jakie ciśnienie na listwie u mnie spadało i to był powód .Wpierw sporadycznie aż po roku zaczęło codziennie z chwilowym brakiem gazu w okolicach 1500-1900 obr i powyżej 3000 przymulał .
    Co do spalania przy 120-130 spalanie u mnie to 8,4-8,6 L a przy uszkodzonym regulatorze ok 10,4-10,6 i czasem wyczuwalne na wolnych gryzące spaliny.
    Ja już jeździłem po różnych magikach, wiecznie słuchałem jakiś teorii że jestem przewrazliwiony, że wszystko jest ok, a spalanie jest ok. Jak chce aby palił 8-9 to mam kupić osobowke. Wydałem kupę kasy na same diagnozy, po 50-100zl za podpięcie kompa i w końcu odpuściłem temat. Z podobnym problemem borykalem se kiedyś w master że, ale tam zapalal się STOP na desce i max prędkość 90km/h. Przyspieszal jakby miał 30 PS. Po resecie szedł dopuki 2400 obr nie przekroczyłem. Sam wymieniłem zawór na listwie, z informacji forumowych że to na 100%. Tu objawy nie są jakieś specyficzne. Można 10-20tys przejechać i wszystko jest ok, a później nagle to wraca. Do 3 tys rwie dalej buja się jak diesel bez turba. Potem znów nagle nawet nie wiem kiedy problem znika. Poprostu poddalem się. Co do spalania jeden mówi pali mi 9 drugi że 12 przy tych samych prędkościach, więc uznałem że mieszcze się w jakimś tam zakresie. Choć naprawdę staram sie muskac gaz. A 120/130km/h to przecież raptem rozgrzewka dla tego silnika na 6 biegu.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2019
    Skąd
    Szydłowiec
    Postów
    4
    Auto
    citroen jumper 3.0 hdi
    Rocznik
    2009
    Witam,
    wydaje mi się że rozwiązałem problem, CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA !!. Zdemontowałem czujnik i jego końcówka która jest wsuwana do kolektora była całkowicie zalepiona sadzą, miałem go wymienić ale delikatnie go wyczyściłem ( tak by nic nie uszkodzić ) i od tamtej pory jest ok.

    Jeśli chodzi o spalenie mój 3,0 L4H3 pali ile jadę, jadąc delikatnie do 100 km/h spalanie około 10L, spalanie 11 L przy 120/130 na autostradzie jest ok. Jadąc w ruchu autostradowym z prędkością 130/140 km/h mój wychodzi 12/12,5 L. Do spalania jaki pokazuje komputer trzeba w moim przypadku dołożyć minimum 0,5L sprawdziłem to wielokrotnie. Silnik jest dosyć dynamiczny ale spalić swoje musi.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Lukas097 Zobacz post
    Witam,
    wydaje mi się że rozwiązałem problem, CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA !!. Zdemontowałem czujnik i jego końcówka która jest wsuwana do kolektora była całkowicie zalepiona sadzą, miałem go wymienić ale delikatnie go wyczyściłem ( tak by nic nie uszkodzić ) i od tamtej pory jest ok.

    Jeśli chodzi o spalenie mój 3,0 L4H3 pali ile jadę, jadąc delikatnie do 100 km/h spalanie około 10L, spalanie 11 L przy 120/130 na autostradzie jest ok. Jadąc w ruchu autostradowym z prędkością 130/140 km/h mój wychodzi 12/12,5 L. Do spalania jaki pokazuje komputer trzeba w moim przypadku dołożyć minimum 0,5L sprawdziłem to wielokrotnie. Silnik jest dosyć dynamiczny ale spalić swoje musi.
    O widzisz. Jutro zajrze u siebie jak to wygląda z tym czujnikiem i tak muszę kilka rzeczy porobić. Czyli widze spalnie jak u mnie +-. Też wydaję mi się że jest ok,dlatego nie ruszałem tematu spalania. Zamykam się w 11/100 dość żwawym tempem i też uważam że jest OK. Choć stary master 2.5 tyle palił non stop załadowany po tonie +laweta z autem

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał tomsonPoznań Zobacz post
    Co do spalania przy 120-130 spalanie u mnie to 8,4-8,6 L a
    Cześć W opisie masz puma 100km one mają 5 biegowe skrzynie . Przy 120_130 km h to wychodzi ponad 3000obr . Raczej ne sądzę by ci spalił 8.5 chyba że to odczyt z wyświetlacza który niestety w tych puma sporo zaniża nawet do 1.5 litra wiem po sobie i od innych.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał DRIVER77 Zobacz post
    O widzisz. Jutro zajrze u siebie jak to wygląda z tym czujnikiem i tak muszę kilka rzeczy porobić. Czyli widze spalnie jak u mnie +-. Też wydaję mi się że jest ok,dlatego nie ruszałem tematu spalania. Zamykam się w 11/100 dość żwawym tempem i też uważam że jest OK. Choć stary master 2.5 tyle palił non stop załadowany po tonie +laweta z autem
    Mi się udało najniżej zejść do 10l realnego spalania pod korek ( na kompie 9.5l a pod korek wyszło 10l)przy ok 110 km h . Najwięcej cały zbiornik po mieście wyszło 14l realnego. Przeważnie po trasie do 120km wychodzi mi 12-12.5 teraz w zime

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    Cześć W opisie masz puma 100km one mają 5 biegowe skrzynie . Przy 120_130 km h to wychodzi ponad 3000obr . Raczej ne sądzę by ci spalił 8.5 chyba że to odczyt z wyświetlacza który niestety w tych puma sporo zaniża nawet do 1.5 litra wiem po sobie i od innych.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Mi się udało najniżej zejść do 10l realnego spalania pod korek ( na kompie 9.5l a pod korek wyszło 10l)przy ok 110 km h . Najwięcej cały zbiornik po mieście wyszło 14l realnego. Przeważnie po trasie do 120km wychodzi mi 12-12.5 teraz w zime
    Mi pali 11/100. Nie ważne czy miasto,trasa,czy autostrada 120-130km/h. Jakby był zaprogramowany . Komp pokazuje 10/100,ale kłamie o 1 l. Przeważnie non stop załadowany po 700-1200 kg. Jak dmucha mocno czolowy wicher + 2l/100. Za tirem 90 nie jeżdże bo szlag mnie trafia. Ale testowałem kiedyś przez 100 km i można spalić 7/100 (5 bieg,na 6 krztusi sie)
    Ostatnio edytowane przez DRIVER77 ; 08-02-2019 o 21:56

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    95
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Jak dla mnie dobry wynik 11l. Jak gadałem to blaszki przeważnie w 11 się zamykają do ok 120km . Ja mam skrzynię odkrytą i może przez to te 1l trzeba doliczyć ��


 

Podobne tematy

  1. Masa silnika ducato/ jumper 3.0 180KM 2012r.
    Napisany przez wojtf23 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-05-2022, 10:46
  2. DUCATO/ JUMPER 3.0 wtyczka koło akumulatora
    Napisany przez wojtf23 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-03-2018, 09:03
  3. Ducato / Jumper 3.0 - dziwny dzwiek przy wysprzeglaniu.
    Napisany przez hatson na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2016, 21:34
  4. Brak mocy
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-03-2012, 22:11
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459brak-mocy-jumper-3-0-hdi-156-km-43611

3.0 jtd map sensor brak mocypeugeot boxer 3.0 tryb awaryjnyJumper 3.0 HDI opiniecitroen jumper 3.0 hdi brak mocy przy skrecaniubrak mocy ducato 3.0 160czujnik cisnienia spalin jumper gdzie jestjakie cisnienie doladowania boxer 2.5 td2.2 hdi check i brak mocy3.0 156 km hdi OR jtd opiniecitroen jumper 3.0 hdi brak mocyjumper brak mocy zero bledowjumper 3.0 stracil moc

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl