Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    798
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    wymiana rozrządu 1.4 T-jet 120 KM

    witam

    planuje wymienić rozrząd w moim doblo z silnikiem 1.4 t-JET 120 mustangów.

    mam pytania do doświadczonych kolezanek i kolegów:

    - z tego co sie zorientowałem to napinacz paska jest jak w każdym fire umiejscowiony pod łapa mocująca silnik, więc trzeba z prawej strony odkręcić silnik, o ile w punto ze stalową miską wystarczylo podeprzeć silnik od dołu to tutaj jest miska aluminiowa, wiec teraz pytanie czy ktoś mający doświadczenie, wie czy można tak samo bez obaw podeprzeć silnik? czy też go mocowac od góry ?

    - czy konieczne jest zastosowanie blokady rozrządu czy też wystarczy po prostu starannie nanieść oznaczenia i założyć pasek ? bo jeżeli trzeba poluzowac koło napędzające wałek rozrzadu to blokada raczej niezbędna (nie problem można pożyczyc.... ale jak sie da bez to czemu tego nie zrobić)

    - przejechał około 50 tyś km, czy wymieniać pompę płynu chłodzącego?? tak pytam bo w punto wytrzymała spokojnie ponad 100 tyś km (i nawet nie wyglądała na zużytą) ewentualnie tylko wymienić płyn chłodzacy, czy też nie kombinować i wymieniać?

    - podobnei napinacz paska rozrządu czy go też wymieniać gdy tak mało przejechał (nie wiem jaki jest okres wymiany podyktowany przez producenta) ?

    i to chyba wszystko w temacie, jak cos pominołem to śmiało mozna dopisać :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    798
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    po rozpoznaniu tematu co wiem:

    - dokumentacja od 1.4 t-JET przewiduje normalne podparcie silnika od spodu

    - blokarę rozrządu powinno się stosować aby poluzowac koło napędzające wałek (wałki) rozrządu aby równomiernie napiąć pasek po jego obu stronach. mozna na upartego nanieść oznaczenia i założyć bez luzowania tego koła.

    - co do pompy..to jeszcze to rozważę ale jak ma przejechać tylko następne 50 tyś... to wymienie dopiero po 100 tyś km.

    - napinacz lepiej wymienić.

    może po wymienaie zrobie jakiegoś tutoriala :-)
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 21-05-2017 o 21:58

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    798
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał GonnaBePro Zobacz post
    Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.
    to akurat nie jest tajna informacja, bo jest w normalnej książce pojazdu, tuttaj bardziej chodzi o interwał wymiany pompy płynu oraz napinacza paska rozrządu tego już w ksiażce pojazdu nie ma, a np VW przewiduje wymianę paska co 120 tyś a pompy co 240 tyś km... może w fiacie jest podobnie.

    swoja drogą ksiażka pojazdu fiata to mistrzostwo świata bo podaja dane jaki płyny i smary stosować a VW albo Hyunday tego juz nie robi i trzeba szukać w internetach, jak by to była informacja strategiczna decydująca o tym czy wygrają jakąś wojnę.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków / Praga
    Wiek
    36
    Postów
    3
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2005
    Mam pytanie - czy w T-Jecie 120 KM jest jakieś czasowe ograniczenie wyzmiany rozrządu - np. 5 lat? Nie mam instrukcji do tej wersji Dobla. Natomiast w instrukcji do 1.4 95 KM nie ma takiego czasowego ograniczenia i jest polecone wymienić rozrząd co 120k km.

    Pytam bo planuję kupić 5 letnie Doblo z T Jetem z nalotem około 60-70k km i zastanawiam się czy zmianiać rozrząd czy poczekać 2 lata.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,168
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    W instrukcji do TIPO masz taką notatkę dla rozrządu: niezależnie od silnika czy tjet czy 95KM
    "Maksymalny zalecany przebieg to 120 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 6 lat. W przypadku uciążliwej eksploatacji
    samochodu (strefy zapylone, szczególnie surowe warunki klimatyczne, bardzo niskie lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście,
    długie postoje na biegu jałowym), maksymalny przebieg to 60.000 km i - niezależnie od przebiegu - pasek powinien być wymieniany co 4 lata."

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    84
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG / Doblo 1.4 t-jet 120KM
    Rocznik
    2011 / 2019
    Pączek wpisz w google nowe Doblo instrukcja pdf to Ci wyskoczą strony z instrukcją do pobrania.

    Tu jest link bezpośredni https://www.google.pl/url?q=http://dukiewicz.pl/wp-content/uploads/2016/06/pro-NOWE_DOBLO.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwjH7sCAqI_lAhXKJ1AKH dF4DQkQFjABegQIChAB&usg=AOvVaw1oGolXQt0tWPUP_u7XYH 1M.

    Strona 197 rozrząd tak jak piszesz 120kkm lub 96miesiecy
    Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 09-10-2019 o 15:51

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    955
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    W instrukcji do TIPO masz taką notatkę dla rozrządu: niezależnie od silnika czy tjet czy 95KM
    "Maksymalny zalecany przebieg to 120 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 6 lat. W przypadku uciążliwej eksploatacji
    samochodu (strefy zapylone, szczególnie surowe warunki klimatyczne, bardzo niskie lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście,
    długie postoje na biegu jałowym), maksymalny przebieg to 60.000 km i - niezależnie od przebiegu - pasek powinien być wymieniany co 4 lata."
    W ASO zapytałem ,czy jeżdżąc po miasteczku -nie ma gdzie wrzucić 5 biegu ,bo same uliczki -to spełniam warunek "jazdy po mieście"? Otóż tylko taxi spełnia ten warunek podobno

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    798
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Pączek Zobacz post
    Mam pytanie - czy w T-Jecie 120 KM jest jakieś czasowe ograniczenie wyzmiany rozrządu - np. 5 lat? Nie mam instrukcji do tej wersji Dobla. Natomiast w instrukcji do 1.4 95 KM nie ma takiego czasowego ograniczenia i jest polecone wymienić rozrząd co 120k km.

    Pytam bo planuję kupić 5 letnie Doblo z T Jetem z nalotem około 60-70k km i zastanawiam się czy zmianiać rozrząd czy poczekać 2 lata.
    w książce pojazdu to powinno być napisane, 120 tyś lub 5 lat, tak jest do mojego toczydla

    swoja droga wymieniłem tylko pasek + napinacz, pompa poleci następnym razem
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 10-10-2019 o 22:46

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    955
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Do zestawu wymian dołączacie filtr oleju przy turbinie ?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    798
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Do zestawu wymian dołączacie filtr oleju przy turbinie ?
    jezeli masz na mysli śrube z filtrem na magistrali olejowej, to wymieniam co 60 tys km, nie zapomnij o nowych podkladkach.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 18:48
  2. Rozrząd - wymiana
    Napisany przez Darek123456 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2016, 22:15
  3. Wymiana rozrządu 1.6 16 v
    Napisany przez olek30288 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-12-2014, 19:35
  4. Wymiana rozrządu
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 25-11-2014, 12:27
  5. Wymiana rozrządu - części
    Napisany przez thomasg na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-02-2011, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 t-jet rozrzad

1.4 tjet co ile rozrzad

1.4 t ket blokady rozrzadu

co ile rozrzad bravo t jet

fiat 1.4 t-jet wymiana rozrzadu

linea 1.4 wymiana rozrzadu co ile forum

montaz paska rozrzadu linea 1.4 tjet

doblo 1.4 benzyna jaki ma rozrzad

1.4 t jet blokady rozrzadu

wymiana walkow fiat 1.4

tjet co ile rozrzad

1.4 t jet rozrzad

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl