Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    738
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    wymiana rozrządu 1.4 T-jet 120 KM

    witam

    planuje wymienić rozrząd w moim doblo z silnikiem 1.4 t-JET 120 mustangów.

    mam pytania do doświadczonych kolezanek i kolegów:

    - z tego co sie zorientowałem to napinacz paska jest jak w każdym fire umiejscowiony pod łapa mocująca silnik, więc trzeba z prawej strony odkręcić silnik, o ile w punto ze stalową miską wystarczylo podeprzeć silnik od dołu to tutaj jest miska aluminiowa, wiec teraz pytanie czy ktoś mający doświadczenie, wie czy można tak samo bez obaw podeprzeć silnik? czy też go mocowac od góry ?

    - czy konieczne jest zastosowanie blokady rozrządu czy też wystarczy po prostu starannie nanieść oznaczenia i założyć pasek ? bo jeżeli trzeba poluzowac koło napędzające wałek rozrzadu to blokada raczej niezbędna (nie problem można pożyczyc.... ale jak sie da bez to czemu tego nie zrobić)

    - przejechał około 50 tyś km, czy wymieniać pompę płynu chłodzącego?? tak pytam bo w punto wytrzymała spokojnie ponad 100 tyś km (i nawet nie wyglądała na zużytą) ewentualnie tylko wymienić płyn chłodzacy, czy też nie kombinować i wymieniać?

    - podobnei napinacz paska rozrządu czy go też wymieniać gdy tak mało przejechał (nie wiem jaki jest okres wymiany podyktowany przez producenta) ?

    i to chyba wszystko w temacie, jak cos pominołem to śmiało mozna dopisać :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    738
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    po rozpoznaniu tematu co wiem:

    - dokumentacja od 1.4 t-JET przewiduje normalne podparcie silnika od spodu

    - blokarę rozrządu powinno się stosować aby poluzowac koło napędzające wałek (wałki) rozrządu aby równomiernie napiąć pasek po jego obu stronach. mozna na upartego nanieść oznaczenia i założyć bez luzowania tego koła.

    - co do pompy..to jeszcze to rozważę ale jak ma przejechać tylko następne 50 tyś... to wymienie dopiero po 100 tyś km.

    - napinacz lepiej wymienić.

    może po wymienaie zrobie jakiegoś tutoriala :-)
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 21-05-2017 o 21:58

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    738
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał GonnaBePro Zobacz post
    Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.
    to akurat nie jest tajna informacja, bo jest w normalnej książce pojazdu, tuttaj bardziej chodzi o interwał wymiany pompy płynu oraz napinacza paska rozrządu tego już w ksiażce pojazdu nie ma, a np VW przewiduje wymianę paska co 120 tyś a pompy co 240 tyś km... może w fiacie jest podobnie.

    swoja drogą ksiażka pojazdu fiata to mistrzostwo świata bo podaja dane jaki płyny i smary stosować a VW albo Hyunday tego juz nie robi i trzeba szukać w internetach, jak by to była informacja strategiczna decydująca o tym czy wygrają jakąś wojnę.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 18:48
  2. Rozrząd - wymiana
    Napisany przez Darek123456 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2016, 22:15
  3. Wymiana rozrządu 1.6 16 v
    Napisany przez olek30288 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-12-2014, 19:35
  4. Wymiana rozrządu
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 25-11-2014, 12:27
  5. Wymiana rozrządu - części
    Napisany przez thomasg na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-02-2011, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 t-jet rozrzad

1.4 tjet co ile rozrzad

tjet co ile rozrzad

wymiana walkow fiat 1.4

1.4 t jet blokady rozrzadu

doblo 1.4 benzyna jaki ma rozrzad

montaz paska rozrzadu linea 1.4 tjet

linea 1.4 wymiana rozrzadu co ile forum

fiat 1.4 t-jet wymiana rozrzadu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl