Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    wymiana rozrządu 1.4 T-jet 120 KM

    witam

    planuje wymienić rozrząd w moim doblo z silnikiem 1.4 t-JET 120 mustangów.

    mam pytania do doświadczonych kolezanek i kolegów:

    - z tego co sie zorientowałem to napinacz paska jest jak w każdym fire umiejscowiony pod łapa mocująca silnik, więc trzeba z prawej strony odkręcić silnik, o ile w punto ze stalową miską wystarczylo podeprzeć silnik od dołu to tutaj jest miska aluminiowa, wiec teraz pytanie czy ktoś mający doświadczenie, wie czy można tak samo bez obaw podeprzeć silnik? czy też go mocowac od góry ?

    - czy konieczne jest zastosowanie blokady rozrządu czy też wystarczy po prostu starannie nanieść oznaczenia i założyć pasek ? bo jeżeli trzeba poluzowac koło napędzające wałek rozrzadu to blokada raczej niezbędna (nie problem można pożyczyc.... ale jak sie da bez to czemu tego nie zrobić)

    - przejechał około 50 tyś km, czy wymieniać pompę płynu chłodzącego?? tak pytam bo w punto wytrzymała spokojnie ponad 100 tyś km (i nawet nie wyglądała na zużytą) ewentualnie tylko wymienić płyn chłodzacy, czy też nie kombinować i wymieniać?

    - podobnei napinacz paska rozrządu czy go też wymieniać gdy tak mało przejechał (nie wiem jaki jest okres wymiany podyktowany przez producenta) ?

    i to chyba wszystko w temacie, jak cos pominołem to śmiało mozna dopisać :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    po rozpoznaniu tematu co wiem:

    - dokumentacja od 1.4 t-JET przewiduje normalne podparcie silnika od spodu

    - blokarę rozrządu powinno się stosować aby poluzowac koło napędzające wałek (wałki) rozrządu aby równomiernie napiąć pasek po jego obu stronach. mozna na upartego nanieść oznaczenia i założyć bez luzowania tego koła.

    - co do pompy..to jeszcze to rozważę ale jak ma przejechać tylko następne 50 tyś... to wymienie dopiero po 100 tyś km.

    - napinacz lepiej wymienić.

    może po wymienaie zrobie jakiegoś tutoriala :-)
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 21-05-2017 o 22:58

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał GonnaBePro Zobacz post
    Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.
    to akurat nie jest tajna informacja, bo jest w normalnej książce pojazdu, tuttaj bardziej chodzi o interwał wymiany pompy płynu oraz napinacza paska rozrządu tego już w ksiażce pojazdu nie ma, a np VW przewiduje wymianę paska co 120 tyś a pompy co 240 tyś km... może w fiacie jest podobnie.

    swoja drogą ksiażka pojazdu fiata to mistrzostwo świata bo podaja dane jaki płyny i smary stosować a VW albo Hyunday tego juz nie robi i trzeba szukać w internetach, jak by to była informacja strategiczna decydująca o tym czy wygrają jakąś wojnę.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków / Praga
    Wiek
    41
    Postów
    9
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2005
    Mam pytanie - czy w T-Jecie 120 KM jest jakieś czasowe ograniczenie wyzmiany rozrządu - np. 5 lat? Nie mam instrukcji do tej wersji Dobla. Natomiast w instrukcji do 1.4 95 KM nie ma takiego czasowego ograniczenia i jest polecone wymienić rozrząd co 120k km.

    Pytam bo planuję kupić 5 letnie Doblo z T Jetem z nalotem około 60-70k km i zastanawiam się czy zmianiać rozrząd czy poczekać 2 lata.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    W instrukcji do TIPO masz taką notatkę dla rozrządu: niezależnie od silnika czy tjet czy 95KM
    "Maksymalny zalecany przebieg to 120 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 6 lat. W przypadku uciążliwej eksploatacji
    samochodu (strefy zapylone, szczególnie surowe warunki klimatyczne, bardzo niskie lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście,
    długie postoje na biegu jałowym), maksymalny przebieg to 60.000 km i - niezależnie od przebiegu - pasek powinien być wymieniany co 4 lata."

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Pączek wpisz w google nowe Doblo instrukcja pdf to Ci wyskoczą strony z instrukcją do pobrania.

    Tu jest link bezpośredni https://www.google.pl/url?q=http://dukiewicz.pl/wp-content/uploads/2016/06/pro-NOWE_DOBLO.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwjH7sCAqI_lAhXKJ1AKH dF4DQkQFjABegQIChAB&usg=AOvVaw1oGolXQt0tWPUP_u7XYH 1M.

    Strona 197 rozrząd tak jak piszesz 120kkm lub 96miesiecy
    Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 09-10-2019 o 16:51

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    W instrukcji do TIPO masz taką notatkę dla rozrządu: niezależnie od silnika czy tjet czy 95KM
    "Maksymalny zalecany przebieg to 120 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 6 lat. W przypadku uciążliwej eksploatacji
    samochodu (strefy zapylone, szczególnie surowe warunki klimatyczne, bardzo niskie lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście,
    długie postoje na biegu jałowym), maksymalny przebieg to 60.000 km i - niezależnie od przebiegu - pasek powinien być wymieniany co 4 lata."
    W ASO zapytałem ,czy jeżdżąc po miasteczku -nie ma gdzie wrzucić 5 biegu ,bo same uliczki -to spełniam warunek "jazdy po mieście"? Otóż tylko taxi spełnia ten warunek podobno

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Pączek Zobacz post
    Mam pytanie - czy w T-Jecie 120 KM jest jakieś czasowe ograniczenie wyzmiany rozrządu - np. 5 lat? Nie mam instrukcji do tej wersji Dobla. Natomiast w instrukcji do 1.4 95 KM nie ma takiego czasowego ograniczenia i jest polecone wymienić rozrząd co 120k km.

    Pytam bo planuję kupić 5 letnie Doblo z T Jetem z nalotem około 60-70k km i zastanawiam się czy zmianiać rozrząd czy poczekać 2 lata.
    w książce pojazdu to powinno być napisane, 120 tyś lub 5 lat, tak jest do mojego toczydla

    swoja droga wymieniłem tylko pasek + napinacz, pompa poleci następnym razem
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 10-10-2019 o 23:46

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Do zestawu wymian dołączacie filtr oleju przy turbinie ?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Do zestawu wymian dołączacie filtr oleju przy turbinie ?
    jezeli masz na mysli śrube z filtrem na magistrali olejowej, to wymieniam co 60 tys km, nie zapomnij o nowych podkladkach.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2015
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    DOBLO 1.4Tjet 120KM Bifuel
    Rocznik
    11.2013
    Ja tą śrubę co czwartą wymianę oleju wymieniam w swoim Diablo.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 19:48
  2. Rozrząd - wymiana
    Napisany przez Darek123456 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2016, 23:15
  3. Wymiana rozrządu 1.6 16 v
    Napisany przez olek30288 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-12-2014, 20:35
  4. Wymiana rozrządu
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 25-11-2014, 13:27
  5. Wymiana rozrządu - części
    Napisany przez thomasg na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-02-2011, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506wymiana-rozrzadu-1-4-t-jet-120-km-36647

fiat bravo 1.4 t-jet rozrzadblokady rozrzadu 1.4 tjetbravo 1.4 turbo napinacz paska rozrzadu1.4 tjet co ile rozrzadrozrzad 1.4 t jetwymiana rozrzadu 1.4 t-jetsilnik 1.4 t-jet rozrzad bezkolizyjnyinteraal wymiany rozrzasu tjet 1501.4 t jet 120 pasek rozrzadutipo 1.4 t jet 120 pasek rozrzadudoblo turbo jet rozrzadbtavi tjet interwaly pasek rozrzadu1.4tjet pasek czy lancuchile kosztuje wymiana rozrzady 1.4 t-jettipo 2 tjet pasek rozrzady jak czestowymiana rozrzadu 1.4 tjet1.4 t-jet co ile rozrzadtjet co ile rozrzadwymiana walkow fiat 1.41.4 t jet blokady rozrzadudoblo 1.4 benzyna jaki ma rozrzadmontaz paska rozrzadu linea 1.4 tjetlinea 1.4 wymiana rozrzadu co ile forumfiat 1.4 t-jet wymiana rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl