Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 17 z 17
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    74
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja korzystam z opisu znalezionego w necie:

    " Wymiana oleju - Multijet 105 KM "
    Warunki: kanał lub podnośnik.
    Materiały:
    1. Olej - 5 l.
    2. Wkład filtra oleju ( w komplecie z nowym uszczelniaczem ).
    3. Podkładka pod korek spustowy.
    Narzędzia:
    1. Klucz płaski - 32.
    2. Klucz nasadowy 10 i 13,
    3. Wkrętak gwiazdkowy.
    4. Naczynie do spuszczenia oleju ( pojemność 5 l ), czyściwo.
    5. Zestaw do odkręcenia koła.
    Czynności:

    1. Odkręcamy osłonę pod silnikiem - 4 śruby M10 oraz 6 wkrętów po 3 z każdej strony.
    2. Odkręcamy z prawej strony ( od strony pasażera ) osłonę pod trawersą ( rama pod silnikiem ) - 2 śruby M10.
    3. Zdejmujemy prawe przednie koło ( proszę pamiętać o zabezpieczeniu samochodu - oprócz podnośnika).
    4. Odkręcamy do końca osłonę o której mowa w pkt.2 - 2 śruby M10 i 1 wkręt.
    5. Odkręcamy korek wlewu oleju oraz bagnet pomiarowy poziomu. Odkręcamy korek spustowy w misce olejowe - klucz nasadowy 13. Korek jest tak wykonany, że należy go poluzować, ( jednocześnie podstawiając naczynie na stary olej ), a olej przez otwory pod uszczelka spłynie z miski do naczynia. Następnie wykręcamy korek całkowicie.
    6. Dobieramy się do obudowy wkładu filtra oleju. Znajduje się ona powyżej korka spustowego, ale dostęp do niej jest od strony koła. Odkręcamy ją - klucz 32, najpierw klucz a następnie wykręcamy ręką. Jest tam drobny dosyć długi gwint, więc wykręcanie jest dosyć długie.
    I tu uwaga: należy podłożyć jakieś czyściwo ponieważ wylewa się stary olej w momencie odkręcania.
    7. Idziemy na kawę na około 20 minut.
    8. Po wypiciu kawy przystępujemy do montażu wszystkiego w odwrotnej kolejności.
    9. Zaczynamy od wkładu filtra oleju. Demontujemy stary wkład z obudowy ( montowany na wcisk ) wraz z uszczelniaczem zewnętrznym. Czyścimy obudowę. Montujemy ( na wcisk ) nowy wkład. Zakładamy ( delikatnie ) pod zewnętrzny gwint obudowy nowy uszczelniacz - należy posmarować go olejem. Wkręcamy zmontowany podzespół tam skąd go wymontowaliśmy - ostrożnie z " załapaniem " gwintu ponieważ jest to tworzywo, a nie metal. Dokręcamy praktycznie ręką, tak jak w przypadku zwykłych filtrów.
    10. Dokręcamy korek spustowy oleju z nową podkładką ( z wyczuciem )
    11. Montujemy osłonę boczną ( o której mowa w pkt 2 i 4 ).
    12. Zakładamy koło - pamiętamy o dokręceniu !
    13. Zalewamy olej do silnika. Ja wlałem 4,2 l. Zakręcamy korek wlewu oleju, wkładamy bagnet.
    14. Uruchamiamy silnik. Uwaga: uruchamiamy silnik na 3 - 4 sekundy - ukaże się komunikat o niewłaściwym ciśnieniu oleju ( tak ma być ).
    15. Uruchamiamy silnik ponownie.
    16. Silnik pracuje, a my sprawdzamy czy coś przypadkiem nie cieknie. Silnik powinien popracować do momentu całkowitego zagrzania się.
    17. Teraz mamy czas na sprzątanie, jednocześnie obserwujemy silniczek.
    18. Silnik zagrzał się, a my nie stwierdziliśmy nieprawidłowości to się cieszymy jednocześnie przystępując do montażu osłony.
    19. Po zamontowaniu osłony sprawdzamy, czy przypadkiem nie zostały nam jakieś części. Jeżeli nie to zamykamy auto i idziemy do domciu.
    20. Następnego dnia rano, przed uruchomieniem silnika sprawdzamy na bagneciku stan oleju. Osobiście zalecam poziom w wysokości 3/4 na bagnecie.
    To by było na tyle. Zyskujemy szacunek do siebie, doświadczenie i pewność, ze mamy to zrobione dobrze ( no i kilka złociszy na browarek ).

    Co do filtra w moim 1.6 mjet 120KM stosuje zawsze Filtron OE 682/2
    Ostatnio edytowane przez czapelka21 ; 11-05-2018 o 20:01 Powód: Dopisanie treści



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Doblo Cargo 1.6 SX
    Rocznik
    2014
    Dzięki wszystkim, gdzieś wyczytałem że wielkość filtra zależy od tego czy auto ma "start stop automatyczny".


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wymiana filtrów oleju i wiele innych.
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-12-2013, 12:49
  2. Wymiana oleju, filtrów itd.
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 19-02-2012, 09:23
  3. Wymiana oleju i filtrów
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-04-2011, 18:31
  4. Wymiana oleju i wszystkich filtrów
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 14:51
  5. Wymiana oleju w silniku.
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 12-08-2009, 12:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana oleju fiat bravo 1.6 multijet

fiat bravo 1.6 multijet ile oleju

1.6 jtd wymiana filtra oleju

fiat doblo 1.6 diesel filtr oleju

fiat doblo manual co ile wymiana oleju

fiat doblo gdzie jest filtr oleju

filtr oleju fiat doblo 1.6fiat bravo filtr oleju gdzi sie znaiduie1.6 jtd wymiana olejuwymiana filtra oleju fiat doblo 1 liftgdzie jest filtr oleju fiat bravo 2 1 6 mjtdwymiana filtra oleju fiat doblo maxi 105 multijetfiat bravo 1.6 2008 filtr olejufiat doblo 1.6 gdzie filtr olejuwymiana filtra oleju 1.6 jtd multijetwymiana oleju fiat doblo 1.6 multijetwymiana oleju swift multiwymiana filtra oleju fiat doblojaki olej do 1.6 multijet 120gdzie jest filtr oleju fiat doblo 1 6fiat scudo wymiana filtra olejuwymiana filtrow fiat doblowymiana oleju przez bagnet multijet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl