Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 18 z 18
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja korzystam z opisu znalezionego w necie:

    " Wymiana oleju - Multijet 105 KM "
    Warunki: kanał lub podnośnik.
    Materiały:
    1. Olej - 5 l.
    2. Wkład filtra oleju ( w komplecie z nowym uszczelniaczem ).
    3. Podkładka pod korek spustowy.
    Narzędzia:
    1. Klucz płaski - 32.
    2. Klucz nasadowy 10 i 13,
    3. Wkrętak gwiazdkowy.
    4. Naczynie do spuszczenia oleju ( pojemność 5 l ), czyściwo.
    5. Zestaw do odkręcenia koła.
    Czynności:

    1. Odkręcamy osłonę pod silnikiem - 4 śruby M10 oraz 6 wkrętów po 3 z każdej strony.
    2. Odkręcamy z prawej strony ( od strony pasażera ) osłonę pod trawersą ( rama pod silnikiem ) - 2 śruby M10.
    3. Zdejmujemy prawe przednie koło ( proszę pamiętać o zabezpieczeniu samochodu - oprócz podnośnika).
    4. Odkręcamy do końca osłonę o której mowa w pkt.2 - 2 śruby M10 i 1 wkręt.
    5. Odkręcamy korek wlewu oleju oraz bagnet pomiarowy poziomu. Odkręcamy korek spustowy w misce olejowe - klucz nasadowy 13. Korek jest tak wykonany, że należy go poluzować, ( jednocześnie podstawiając naczynie na stary olej ), a olej przez otwory pod uszczelka spłynie z miski do naczynia. Następnie wykręcamy korek całkowicie.
    6. Dobieramy się do obudowy wkładu filtra oleju. Znajduje się ona powyżej korka spustowego, ale dostęp do niej jest od strony koła. Odkręcamy ją - klucz 32, najpierw klucz a następnie wykręcamy ręką. Jest tam drobny dosyć długi gwint, więc wykręcanie jest dosyć długie.
    I tu uwaga: należy podłożyć jakieś czyściwo ponieważ wylewa się stary olej w momencie odkręcania.
    7. Idziemy na kawę na około 20 minut.
    8. Po wypiciu kawy przystępujemy do montażu wszystkiego w odwrotnej kolejności.
    9. Zaczynamy od wkładu filtra oleju. Demontujemy stary wkład z obudowy ( montowany na wcisk ) wraz z uszczelniaczem zewnętrznym. Czyścimy obudowę. Montujemy ( na wcisk ) nowy wkład. Zakładamy ( delikatnie ) pod zewnętrzny gwint obudowy nowy uszczelniacz - należy posmarować go olejem. Wkręcamy zmontowany podzespół tam skąd go wymontowaliśmy - ostrożnie z " załapaniem " gwintu ponieważ jest to tworzywo, a nie metal. Dokręcamy praktycznie ręką, tak jak w przypadku zwykłych filtrów.
    10. Dokręcamy korek spustowy oleju z nową podkładką ( z wyczuciem )
    11. Montujemy osłonę boczną ( o której mowa w pkt 2 i 4 ).
    12. Zakładamy koło - pamiętamy o dokręceniu !
    13. Zalewamy olej do silnika. Ja wlałem 4,2 l. Zakręcamy korek wlewu oleju, wkładamy bagnet.
    14. Uruchamiamy silnik. Uwaga: uruchamiamy silnik na 3 - 4 sekundy - ukaże się komunikat o niewłaściwym ciśnieniu oleju ( tak ma być ).
    15. Uruchamiamy silnik ponownie.
    16. Silnik pracuje, a my sprawdzamy czy coś przypadkiem nie cieknie. Silnik powinien popracować do momentu całkowitego zagrzania się.
    17. Teraz mamy czas na sprzątanie, jednocześnie obserwujemy silniczek.
    18. Silnik zagrzał się, a my nie stwierdziliśmy nieprawidłowości to się cieszymy jednocześnie przystępując do montażu osłony.
    19. Po zamontowaniu osłony sprawdzamy, czy przypadkiem nie zostały nam jakieś części. Jeżeli nie to zamykamy auto i idziemy do domciu.
    20. Następnego dnia rano, przed uruchomieniem silnika sprawdzamy na bagneciku stan oleju. Osobiście zalecam poziom w wysokości 3/4 na bagnecie.
    To by było na tyle. Zyskujemy szacunek do siebie, doświadczenie i pewność, ze mamy to zrobione dobrze ( no i kilka złociszy na browarek ).

    Co do filtra w moim 1.6 mjet 120KM stosuje zawsze Filtron OE 682/2
    Ostatnio edytowane przez czapelka21 ; 11-05-2018 o 20:01 Powód: Dopisanie treści



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Doblo Cargo 1.6 SX
    Rocznik
    2014
    Dzięki wszystkim, gdzieś wyczytałem że wielkość filtra zależy od tego czy auto ma "start stop automatyczny".

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    24
    Auto
    500L Trekking 1.6mjet 105
    Rocznik
    07.2013
    Cytat Napisał czapelka21 Zobacz post
    Demontujemy stary wkład z obudowy ( montowany na wcisk ) wraz z uszczelniaczem zewnętrznym. Czyścimy obudowę. Montujemy ( na wcisk ) nowy wkład.
    Mam pytanie. U mnie (500l euro5) obudowa filtra oleju nie ma bodaj 4 skrzydełek do zamocowania wkładu f.oleju. I teraz nie wiem czy ktoś je kiedyś urwał, czy też są dwie wersji obudów w różnych wersjach 1.6 mjet - z i bez tych skrzydełek. Ze zdjęć które znalazłem w necie wynika że mogą być dwie wersje. Czy ktoś się w tym orientuje? Wolałbym wymienić obudowę jeżeli powinna mieć te skrzydełka.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wymiana filtrów oleju i wiele innych.
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-12-2013, 12:49
  2. Wymiana oleju, filtrów itd.
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 19-02-2012, 09:23
  3. Wymiana oleju i filtrów
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-04-2011, 18:31
  4. Wymiana oleju i wszystkich filtrów
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 14:51
  5. Wymiana oleju w silniku.
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 12-08-2009, 12:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506wymiana-oleju-i-filtrow-w-silniku-1-6-multi-jet-105-km-23048

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506wymiana-oleju-i-filtrow-w-silniku-1-6-multi-jet-105-km-230482

wymiana oleju fiat bravo 1.6 multijet

fiat bravo 1.6 multijet ile oleju

fiat doblo gdzie jest filtr oleju

fiat doblo 1.6 diesel filtr oleju fiat doblo 2013 1.6 multijet wymiana olejufiat doblo manual co ile wymiana oleju 1.6 jtd wymiana filtra olejugdzie jest filtr oleju 1.9 jtd 105 kmwymiana oleju swift multiFiat Doblo 1.6 Multijet Wymiana oleju w nowymwymiana oleju fiat doblo 1.6 multijetwymiana filtra oleju 1.6 jtd multijetfiltr oleju fiat doblo 1.6wymiana oleju w silniku fiat bravo II 1.6 multijetfiat bravo filtr oleju gdzi sie znaiduie1.6 jtd wymiana olejufiat doblo 2010 1.6 multijet manual olej skrzyniwymiana oleju fiat bravo 2 1 6 1051.6 multijet jaki klucz na obudowe filtra olejudoblo 2014 1.6 diesel co ile wymiana filtra paliwafiltr oleju doblo gdzie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl