Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    769
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    t-jet demontaż paska pompy wspomagania

    witam

    czy ktoś na forum wie jak poluzować pompe wspomagania układu kierowniczego aby można było zdjąć pasek napędzający tą pompę?
    pytam bo nie mogę znaleźć jakiegokolwiek widocznego "systemu" napinania tego paska, w starym doblo to było na śrubie tutaj tego nie widać
    a musze to zdjąc aby wymienić pasek rozrządu....

    czy ktos wie jak to zrobić ?

    wiadomo moge pasek zdjac na siłe...ale juz go potem nie założe



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    769
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    dla potomnych

    w doblo II t-jet nie ma napinacza paska pompy wspomagania (jak to miało miejsce w starym doblo).

    pasek zdiołem w dośc prosty sposób czyli po odkręceniu koła pasowego (na wale korbowym) samo się poluzowało

    teraz kwestia jak to założyć, była opcja aby poluzować pompę i zalożyć.... tylko jak wtedy to napiąć, poza tym aby odkręcić pompę to trzeba zdemontowac odlone terminczną filtra oleju, odkręcić pokrywe filtra (wiec bedzie samokonserwacja olejem wszytkiego dookola ). dodatkowo pojawi sie problem ustawieniem pompy w osi obrotu. po stwierdzeniu powyższych problemów (napięcie paska + wyosiowanie pompy) po ponownym przykręceniu pompy we wlaściwej pozycji przeszlem do następnego rozwiązania.

    rozwiazanie nastepujące jeden kręci wałem korbowym a drugi pilnuje aby pasek nie zeskoczył z koła pasowego na pompie i tak stopniowo pasek naskoczy. taka darmowa siłownia związana wymianą rozrządu

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    769
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post

    rozwiazanie nastepujące jeden kręci wałem korbowym a drugi pilnuje aby pasek nie zeskoczył z koła pasowego na pompie i tak stopniowo pasek naskoczy. taka darmowa siłownia związana z wymianą rozrządu
    oczywiście wałem kręcimy kluczem tak zaznaczam aby ktoś nie wpadł aby to robić rozrusznikiem, no chyba że chce odszkodowanie za utratę palców :-)


 

Podobne tematy

  1. Wtyczka zasilania do pompy wspomagania.
    Napisany przez lorak na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-12-2018, 22:08
  2. Demontaż paska wspomagania w Brava 1.2 16V
    Napisany przez Pablo991 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-09-2015, 10:25
  3. Założenie pompy wspomagania do silnika w którym fabrycznie pompy nie było...
    Napisany przez luki183 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 27-04-2013, 21:32
  4. [Porada] Wymiana pompy wspomagania w HGT
    Napisany przez PawełPee na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-05-2012, 13:40
  5. Zakup pompy od wspomagania.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-09-2010, 10:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.3 multijet pasek pompy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl