Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    przegub zewnętrzny ?

    witam

    pacjent: Doblo 1,4 Tjet z 2013, 100 tyś km nalotu

    objawy, przy skręcaniu w prawo pojawia się terkotanie, ale nie zawsze, zauważyłem że głownie przy zjeżdzaniu z góry podczas hamowania silnikiem (jazda po górach) gdy zapięty bieg też to się objawia, na płaskim tez się objawia lecz nei za czesto, jazda na wprost i w lewo brak objawu, co ciekawe gdy dodam gazu lub wcisne hamulec objaw ustaje (tak jak by sie wszystko usztywniało i przestało latać)

    teraz pytanie czy to przegub zewnętrzny? a jezeli tak to który prawy, czy też moze to byc albo prawy albo lewy ?
    co ważne osłona prawego przegubu jest cała, ale ona ma mały otwór przez który sie lekko wydostaje smar (nie wiem jakis taki patent wymyślili w fiacie, ten otwór jest też na przegubie z lewej strony i przez niego nic nie wyłazi).

    macie jakiś patent jak dokładnie sprawdzić który to przegub (o ile to przegób bo może np. jakiś łacznik stabilizatora - wygladają na całe ) mam na mysli metodę warsztatową czyli np podnieść go odpalić i skrecając koła, da sie to dokładnei wykryc ? ewentualnie sprawdzenie luzów na przegubach?

    z góry dzieki za pomoc :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    mała poprawka ta osłona z otworem co wyłazi smar to przegób wewnętrzny po prawiej stronie, sprawdzilem ręka na postoju luzy wzdłużne (złapałem za półoś) i po lewej stronie jest delikatny, po prawej jest wiekszy i slychac stukanie, może to akurat normalne że sa takie luzy.
    jakies inne pomysły? na internetach podają żeby podnieśc fure i na odpalonym silniku skrecac kolami i słuchac z ktorego koła terkocze, ale tego teraz w ten spośób nie sprawdze.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Drodzy forumowicze problem rozwiązany, padniecie na wieść co było przyczyną, nie przegub, nie sworzeń czy tuleja wahacza , nie dwumas..... odkręciły sie sruby (albo ktos mi le poluzowął) na lewym kole i było luźne, chwalic opatrzność ze mi koło nie odpadło bo zdąrzyłem zgubić jedną śrube a reszta poza jedna dała się odkrecic palcami..... temat zamykamy


 

Podobne tematy

  1. Barchetta, Coupe, Punto, Marea przegub zewnętrzny OEM nowy
    Napisany przez majkelmu na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-06-2022, 23:06
  2. Termometr zewnętrzny
    Napisany przez Martin610 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-12-2020, 20:30
  3. Termometr zewnętrzny
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 11-08-2017, 14:15
  4. Przegub zewnętrzny,co wybrać?
    Napisany przez danloo23 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-07-2017, 21:24
  5. Peugeot 206 przegub zewnętrzny MaxGear?
    Napisany przez byrrt na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-12-2011, 20:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl