Witam wszystkich chciałbym się przywitać , stałem się posiadaczem Doblo cargo II 1.6 multijet 105km i mam odnośnie jego kilka pytań.

Kupiłem go do firmy z przebiegiem 270tys , sprzedawca twierdził że był serwisowany cały czas w ASO na co dostanę dokumenty ,lecz stwierdził też że już jest wymagany do zrobienia rozrządz. Dlatego mam pytanko jakiej firmy polecacie(oraz odrazu blokadę ), wiem że tu pasek jest , nie chciałbym się nadziać i kupić trefny widziałem już markowe po zerwaniu ... Drugą rzeczą która mnie zastanawia czy w tej wersji występują klapy wirowe , jeżeli tak to czy warto je usuwać? Kolejną to EGR , napewno pujdzie w zaślepienie i lepiej tak zostawić czy wyciąć go programowo. Silnik ma też dpfa i spełnia normę euro5 , czy warto go wycinać? Czy nie będzie potem z tym problemów? Czy lepiej go zostawiać? Dwumas , czy lepiej go wyrzucić i dać jednomas czy lepiej żeby był?
Jak wygląda sprawa z sprawdzeniem i ewentualną regeneracją wtrysków oraz pompy. Czytałem o uszczelce smoka , na ile jest to poważny problem ? O gółem, jak tylko dostanę samochód będę wymieniać olej filtry, chce zastosować specjalny olej do płukania silnika firmy xado, do tego olej normalny też tej firmy ,czytałem że wchodzi 4l czy to prawda. Co polecacie mi sprawdzić na samym początku w silniku tak żeby uniknąć większych awarii.

Co sądzicie o tych silnikach? Czy sprawdzają się ? Czy są jakieś bolączki na które trzeba uważać?Ja będę głównie po mieście jeździć, jestem glazurnikiem lecz nie będę woził niewiadomo czego.

Napewno znajdzie się więcej pytań, ale to przy okazji będę pytać.

Pozdrawiam