Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001

    Wymiana uszczelnienia trzonów zaworów

    jak w temacie
    pytanie czy ktos juz moze taka naprawe ma za soba i jakies koszty lub inne porady
    a pytam poniewz mam olej w ukladzie dolotowym powietrza i kopci na niebiesko jak popracuje na wolnych obrotach
    i raz na 1000 km z pol litra oleju trzeba dolac



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Olej w układzie dolotowym to nie wina uszczelniaczy zaworowych. Dymienie po zapaleniu tak ,zużycie oleju też to mogą być objawy zużycia .Poszukałbym jednak gdzie indziej. Zawory są w głowicy, więc jeżeli puszczają to nie do dolotu tylko bezpośrednio do komory spalania.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001
    jak dlamnie to cisnienie wpycha olej do kolektora i go nastepnie spala
    druga sprawa jak wytlumaczyc ze jest olej w kolektorze?
    jak na odme to troche za duzo jest go a i przewod jest szeroki zeby wepchnac tyle oleju w gore
    pozostaja zawory

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    A jaki to silnik?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Budowa silnika ( każdego ) nie pozwala na dostawanie się oleju do dolotu poprzez zawory. Zawór ssący to ostatni element przed komorą spalania więc nie ma możliwości ,aby dolot był zaolejony przez nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.
    Może masz turbo i to ono puszcza ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001
    no to przez co?
    turbinki niemam a olej moge lyzka wylewac jak sciagne rure od dolotu uszczelnienie może popuszczać bo jest tez smarowane jakby niebylo i jest elementem ruchmym silnika
    a cisnienie w komrze spalania jest duzo wieksze od cisnienia smarowania wiec przedmucha olej do obudowy kolektora ssacego
    tyle mojego spostrzeżenia
    a silnik 1.9 d 63 kM

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Aleś ty uparty jak osioł .

    Cytat Napisał hans Zobacz post
    uszczelnienie może popuszczać bo jest tez smarowane jakby niebylo i jest elementem ruchmym silnika
    Może puszczać ,ale nie do dolotowej rury.

    Cytat Napisał hans Zobacz post
    cisnienie w komrze spalania jest duzo wieksze od cisnienia smarowania wiec przedmucha olej do obudowy kolektora ssacego
    Za to uszczelnienie odpowiada grzybek zaworu i jego przyleganie do gniazda. Jak by ci tam waliło olejem to byś go nie zapalił wogóle bo kompresja by ci ucioekała do dolotu.

    Cytat Napisał hans Zobacz post
    tyle mojego spostrzeżenia
    A moje :
    Proponuję :
    wyczyścić dolot (czyszcząc dolot sprawdź od którego miejsca pojawia się olej)
    odłączyć odmę i wsadzić ją do plastikowej butelki.
    obserwować przez 1000 km i wyciągnąć wnioski .
    Powodzenia

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001
    dolot czyscilem
    odma nie jest podlaczona do kolektora ssacego a do pokrywy zaworow i odpowietrzenie nastepuje przez korek wlewu oleju

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał hans Zobacz post
    odma nie jest podlaczona do kolektora ssacego a do pokrywy zaworow i odpowietrzenie nastepuje przez korek wlewu oleju
    Przeczytaj to co napisałeś .
    Z twojego opisu wynika że masz obieg zamknięty . Nie spotkałem się jeszcze z silnikiem ,którego odma nie jest podłączona do układu ssącego . No chyba że ktoś coś poprzerabiał. Gdyby odpowietrzenie szło do korka oleju ,to co później do atmosfery ?
    Odma wychodzi z pod korka i gdzie idzie ?
    A może masz tam Vakumpompe i tamtędy rzuca olejem (nie pamiętam jak wygląda ten silnik)
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 20-12-2013 o 14:53

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001
    pewaznie odma byla podlaczona przed filtrem powietrza a tutaj idzie pod korek wlewu oleju
    to juz drugi motor i nic przerabiane niejest pokrywa zaworow.jpeg na zolto gdzie dochodzi przewod odmy, rozowy krociec dolotowy skad kapie olej a na blekitno jest uklad dolotowy odizolowany od reszty pokrywy. a tu jest post aukcji gdzie jest foto z drugiej strony
    http://allegro.pl/pokrywa-zaworow-ko...788197027.html
    Ostatnio edytowane przez hans ; 20-12-2013 o 15:30

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Powiem tak - Nie miałem w ręce tej pokrywy ,ale wydaje mi się że pokrywa musi być połączona z układem dolotowym . Wydaje mi się że na środku tam gdzie jest to okrągłe wytłoczenie od wewnątrz powinna być membrana taki zawór . Ja szukałbym tutaj . Kolego nie ma możliwości ,aby z puszczających uszczelniaczy zaworów olej przedostawałby się na drugą stronę dolotu .Jeżeli uszczelniacze puszczają to olej jest natychmiast zasysany do komory spalania. Dlatego przy puszczających uszczelniaczach zaraz po uruchomieniu silnika jest dymek bo olej który na wyłączonym silniku spłynął po zaworze jest natychmiast spalany i stąd dymek.
    A tam chyba podłączony jest jeszcze przewód z EGR-a jak tam wygląda?
    Jeżeli masz możliwość demontażu tej pokrywy to zdemontuj i sprawdź czy jest połączenie pokrywy z dolotem ale wydaje mi się, że jest.
    Może ktoś z forumowiczów dołączy i podpowie coś na temat tej pokrywy.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001
    ok dzieki jeszcze ja przeswietle
    a egr jest nad wlotem z przeplywki

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    czestochowa okolice
    Postów
    29
    Auto
    doblo 1.9 d
    Rocznik
    2001
    i doszedlem do tego jednak trzonami zaworow cieklo
    a diesel ma faze wietrzenia cylindra (obydwa zawory lekko uchylone przy pracy tloka w kierunku ZZ i w tedy olej sie cofie do dolotu i tez go spala podczas sprezania
    koszt uszczelniaczy 20 zeta kpl.


 

Podobne tematy

  1. Regulacja zaworów
    Napisany przez mariuszne na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-09-2013, 06:24
  2. problem z wymina uszczelnienia pod kolem zamachowym rozrzadu na wale
    Napisany przez badziobad na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-07-2013, 09:37
  3. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.2 16V 82KM
    Napisany przez sz_tomasz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-04-2013, 18:39
  4. Wymiana rozrządu + regulacja zaworów Punto FL 1.2 8V
    Napisany przez progtom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-09-2012, 17:28
  5. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - pytania.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-12-2010, 08:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pokrywy zaworow fiat doblo 1 3 JET

punto 1.9 d olej w kolektorze

uszczelka pod dekiel zaworow punto 2 1.9 d

fiat doblo 1.9d cisnienie sprezania

uszczelniacze zaworowe fiat doblo 2001 cena

odma i trzon

fiat doblo bierze olej pokrywa

uszczelniacze na zaworach punto 2 1.9 d

doblo 1.9D wymiana uszczelniaczy zaworow

kapie z dolotu

cieknacy olej przez egr doblo 1.9 d

wymiana pokrywy zaworow fiat 1.9d

punto2 1.9d olej w kolektorze

fiat doblo wymiana uszczelki zaworowych

fiat 1.2 8v olej w kolektorze kanale dolotowym

wymiana uszczelniaczy zaworowych fiat 1.9

fiat doblo uszczelniacze zaworu

wymiana uszczelki kolektora ssacego fiat doblo 1.9d 2001

fiat doblo 1.9 spala olej

regulacja zaworow a spalanie oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl